קבוצת של מתנחלים רעולי פנים תקפה הבוקר (יום א') באבנים ובמקלות פעילי זכויות אדם מחו"ל ופלסטינים, שהגיעו לנטוע עצים באדמות פרטיות בכפר קוסרה, שסמוך לשכם. שלושה מהפעילים נפצעו וטופלו. תיעוד רגעי התקיפה:
כפר קוסרה: מתנדבים מצרפת התקפו על ידי מתנחלים

3 צפייה בגלריה
כפר קוסרה: מתנדבים מצרפת התקפו על ידי מתנחלים
כפר קוסרה: מתנדבים מצרפת התקפו על ידי מתנחלים
רגעי התקיפה, מתוך התיעוד
מספר מתנחלים הגיעו מכיוון עמק שילה, אז החל החיכוך עם פעילי זכויות האדם מארצות הברית ומהולנד, שבמהלכו הוקפצו כוחות של חטמ"ר בנימין לנקודה. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בצבא בודקים את מעורבות החיילים באירוע.
שתי נשים אמריקניות וצעיר הולנדי נפצעו וטופלו על ידי הסהר האדום. הפעילים תועדו עם סימני אלימות על גופם. בתיעוד נשמעים הפעילים מבקשים מהתוקפים רעולי הפנים, שאחזו במקלות: "עצרו, עצרו".
מדובר צה"ל נמסר: "מוקדם יותר היום, מספר ישראלים רעולי פנים תקפו אזרחים זרים בעת שנטעו עצים בשטח B, במרחב קוצרה שבשומרון. בעקבות כך, נפצעו מספר אזרחים זרים שפונו לקבלת טיפול רפואי על ידי הסהר האדום. כוח צה"ל אשר הוקפץ לנקודה ביצע ירי לאוויר בעקבותיו ברחו האזרחים הישראלים מהמרחב. צה"ל רואה בחומרה כל תקיפה ופגיעה באזרחים ופועל על מנת לשמור על הסדר והביטחון במרחב".
ביום שישי האחרון, אישה פלסטינית מבוגרת וצעיר נוסף נפצעו בתקיפת מתנחלים בכפר שעב אל-בוטם במסאפר יטא, בדרום הר חברון. לפי תיעוד שפורסם מהתקרית, מתנחלים שהגיעו מההתנחלויות אביגיל ומצפה יאיר תקפו את הפלסטינים - גם במקלות - בזמן שחייל צה"ל היה במקום, ואף התערב ואיים בנשקו על הפלסטינים אחרי שהותקפו.
כתוצאה מהתקרית נפצעו ואדחה איסמעיל אלנג'אר (בת 55) וענאן יונס אלנג'אר (בן 38), שסובל מחבלות. מנגד, פלסטיני אחד נעצר בחשד שהיה מעורב בקטטה ומשטרת ישראל גבתה עדויות מהמותקפים.
הפעיל הפלסטיני אוסאמה מחמרה טען כי "עשרה מתנחלים תקפו את ביתה של משפחת אלנג'אר, וגרמו לאישה מבוגרת, וואדחה אלנג'אר, שברים בגולגולת ופציעות בראש, ולפציעת הצעיר, ענאן אלנג'אר. ההתקפות החוזרות ונשנות של מתנחלים מגיעות בגלל שתושבים השתמשו בשטח המרעה לכבשים שלהם באזור שעב אל-בוטם במסאפר יטא".
מדובר צה"ל נמסר כי "ביום שישי התקבל תיעוד של תקיפת אישה וגבר פלסטינים על ידי מספר ישראלים רעולי פנים במרחב דרום הר חברון. אחד מלוחמי צה"ל שהוקפצו לנקודה ביצע ירי לאוויר ועצר את התקיפה. הוגשה תלונה במשטרת ישראל".
בפסק הדין שפירסם ביום שישי בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, נטען כי "מדיניות ההתנחלויות של ישראל נתנה זכות להפעלת אלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים". לדברי בית הדין, "אלימות מתנחלים, וכישלונה של ישראל למנוע זאת או להעמיד לדין, יצרו סביבה עוינת כלפי פלסטינים. הכישלון השיטתי של ישראל למנוע או להעניש אלימות מתנחלים נגד פלסטינים, כמו גם השימוש המופרז של ישראל בכוח נגד פלסטינים, מנוגדים למחויבויות שלה".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום