דובר צה"ל התיר הבוקר (שישי) לפרסם את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה ביממה החולפת: רב-סמל במיל' קובי דבש (41) מטבריה, לוחם בגדוד ההנדסה 271 בחטיבת המחץ (14), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה; רב-סמל ראשון במיל' איל מאיר ברקוביץ (28) מירושלים, לוחם בגדוד 699 בעוצבת "חצי האש" (551), נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. אתמול הותר לפרסום כי בקרב זה נפל גם רב-סמל ראשון גל מאיר איזנקוט (25), בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. כמו כן, קצין מיחידת עוקץ נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.
מאז חידוש התמרון הקרקעי בשבוע שעבר נהרגו 22 לוחמים. מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה עומד על 418, כש-93 מהם נהרגו בקרבות ברצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
רס"ם  קובי דבש ז"ל,  רס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ
רס"ם  קובי דבש ז"ל,  רס"ר (מיל') איל מאיר ברקוביץ
מימין: רס"ר במיל' איל מאיר ברקוביץ ורס"מ במיל' קובי דבש
(מתוך הפייסבוק)
אסף, אחיו של קובי דבש, ספד לו: "אח שלי הגדול גיבור ישראל. הלב מסרב להאמין". אח נוסף, לירן, כתב: "אח שלי היקר, פשוט לא נתפס לדבר עליך בזמן עבר. הבן אדם הכי שקט בעולם, עם הלב הכי גדול שיש. התנדבת לשרת את המדינה כמו בכל הזדמנות. איפה שרק אפשר לתרום ולתת אתה הראשון. תמיד היית חייל מצטיין עוד מהסדיר, אף פעם לא התלוננת, תמיד היית מורעל. אני מקווה שלא סבלת יותר מדי. אוהב אותך לעד. השם יקום דמך".
דנה לחיאני, גיסתו של קובי, כתבה: "בצער רב ובכאב גדול אנחנו מודיעים על נפילתו של קובי בזמן הגנתו על המולדת". לירון, חברו לעבודה של קובי, ספד לו: "קובי יקר שלנו, תחסר לנו מאוד. אוהבים אותך ומסרבים להאמין". חבר נוסף כתב: "לא ניתן להבין ולהפנים, אחד מקומץ אנשים הכי מיוחדים שזכיתי להכיר בחיים, יהי זכרך ברוך חבר".
רס"ם במיל' קובי דבש יובא למנוחות בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בטבריה. הלווייתו של רס"ר במיל' איל מאיר ברקוביץ תיערך בשעה 10:00 בבית העלמין הצבאי הר הרצל בירושלים.

חמישה נופלים נוספים

אתמול פורסמו שמותיהם של חמישה חללי צה"ל שנפלו בקרבות במלחמה. אחד מהם הוא כאמור רב-סמל ראשון במיל' גל מאיר איזנקוט מהרצליה, בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. הבן שירת כחובש ולוחם חי"ר בגדוד 699 בעוצבת "חצי האש" (551). בקרב אחר, בדרום הרצועה, נהרג רב-סמל במיל' יונתן דוד דיטש (34) מחריש, לוחם בגדוד הסיור 6623 בעוצבה 55.
3 צפייה בגלריה
 גל מאיר איזנקוט ויונתן דוד דיטש
 גל מאיר איזנקוט ויונתן דוד דיטש
רס"ר גל איזנקוט ורס"מ יונתן דיטש
3 צפייה בגלריה
עמית בונצל עלמנאו עמנואל פלקה מאור גרשוני חיילי חללי צה"ל נפלו ב קרבות רצועת עזה
עמית בונצל עלמנאו עמנואל פלקה מאור גרשוני חיילי חללי צה"ל נפלו ב קרבות רצועת עזה
מימין: סמ"ר פלקה, סמ"ר בונצל ורס"ם גרשוני
רב-סמל במיל' מאור גרשוני (24) מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173 בחטיבת עציוני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה מירי של טיל RPG לעבר דחפור D9; סמל-ראשון עמית בונצל (22) משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב במרכז רצועת עזה; בנוסף, סמל-ראשון עלמנאו עמנואל פלקה (22) מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן של חטיבת הקומנדו, נפטר לאחר שנפצע בקרב ביום שני בדרום רצועת עזה.