4 צפייה בגלריה
רומן זדורוב על דוכן העדים בבית המשפט
רומן זדורוב על דוכן העדים בבית המשפט
רומן זדורוב, הבוקר על דוכן העדים. אירוטיקה כן, פורנו לא
בבית המשפט המחוזי בנצרת התחיל הבוקר (שלישי) שלב טיעוני ההגנה במשפט החוזר של רומן זדורוב, המואשם ברצח תאיר ראדה ז"ל בקצרין בדצמבר 2006. עד ההגנה הראשון הוא זדורוב עצמו, ולעדותו הראשית הוקצו שתי ישיבות. לחקירה הנגדית הוקצו ארבע ישיבות. בדיון הוא אמר: "לא רצחתי את תאיר ואין לי שום קשר לרצח הזה".
לשאלת הסנגור עו"ד ירום הלוי מדוע הודה ברצח ענה: "זה לא היה בבת אחת, זה היה תהליך. אמרו הרבה דברים בדרך והייתי בהלם. אמרו לי ששיקרתי בפוליגרף, אמרו לי שמצאו דם על הכבל של הכלים שלי. אמרתי שאני לא רוצה לשבת במאסר עולם על רצח שלא עשיתי, והוא אמר שהדרך היחידה זה להגיד שאני רצחתי. אבל אני לא זוכר שום דבר, בגלל האפקט".
הסנגור: מהו אפקט? זדורוב: "כשבנאדם בלחץ עושה דבר. בלחץ הפסיכי הזה הוא לא זוכר את הדברים האלה".
הסנגור ציין שהחוקר אמר לזדורוב שרק דבר אחד יכול להוציא אותו מהתיק: "הודאה בלב נקי". לדבריו, הודאה בלב נקי הוא מושג מקובל ברוסיה ואוקראינה, שבמסגרתו הנאשם משתף פעולה עם חוקריו, מודה במיוחס לו ואז זוכה להקלה בעונש.
זדורוב: "המצב הנפשי שלי לא היה טוב. היה קל לשבור אותי. בגלל הנאיביות והטיפשות שלי הלכתי לכלא".
4 צפייה בגלריה
רצח תאיר ראדה ז"ל
רצח תאיר ראדה ז"ל
תאיר ראדה, רומן זדורוב ותא השירותים שבו בוצע הרצח
(צילום: נחום סגל)
החקירה הראשית שבוצעה על עו"ד הלוי נגעה בתחומים שאינם קשורים באופן ישיר לרצח. בין היתר הוא נשאל על אוסף הסכינים שנמצא בביתו וענה כי מדובר בתחביב - איסוף סכינים וחרבות. לדבריו הוא דאג שהסכינים שהוא מחזיק בביתו אינם חדים.
בתשובה לשאלה על החומרים הפורנוגרפיים שנמצאו במחשב בביתו, ואמר כי נהג לצפות בסרטים אירוטיים אך לא בפורנו. על תמונות של ילדות עירומות שנמצאו במחשב אמר כי לא צפה בהן, וכלל אינו יודע כיצד הגיעו למחשב. לטענתו, ייתכן שהתיקייה הזו הייתה במחשב בעת שנקנה.
עו"ד הלוי שאל אותו על הטענה של התביעה שלפיה ערך חיפוש ברשת של סרטוני סנאף ענה זדורוב כי לא הכיר את המושג ושמע אותו בפעם הראשונה מהסניגור בפגישה במשרדו בשבוע שעבר.
בדיון התנגדה התביעה להקרנת תיעוד מהחקירות של זדורוב ומהדיבוב שלו בתא המעצר, אולם ראש ההרכב השופט אשר קולה קבע: "אנחנו רואים שלא ניתן לזדורוב להיפגש עם עו"ד למעט כמה פגישות של דקות ספורות, ולא ברור הוא יודע או לא יודע עברית (הכוונה אם העו"ד ידע רוסית, א"ר). יש תיק כבד ואנחנו צריכים לוודא שחס וחלילה אין פה הודאת שווא".
4 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בעדות בבית המשפט
רומן זדורוב בעדות בבית המשפט
זדורוב, היום. השופט: "יש תיק כבד"
(צילום: גיל נחושתן )
כתב האישום המחודש נגד זדורוב הוגש במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגדו בפרשת רצח תאיר ראדה בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב גם עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, וכן עבירה של שיבוש מהלכי משפט.
חלק גדול מההחלטה על משפט חוזר נובעת מהשאלה מה מקורה של טביעת נעל (לכאורה) על מכסה האסלה, שעליה כתם דם. שאלה נוספת היא מה מקורם של כתמי דם של הנרצחת, שנמצאו על מתקן נייר הטואלט בתא השירותים השלישי במתחם.