דובר צה"ל התיר אמש (ה') לפרסום כי רס"מ במיל' רן יעבץ (39) ממודיעין, לוחם בגדוד סיור 6828 של חטיבת ביסל״ח (828), נהרג בתקרית הבטיחותית באנדרטת "חץ שחור". התקרית התרחשה סמוך לקיבוץ מפלסים שבעוטף עזה, לאחר התפוצצות קנה מרגמה של צה"ל, ככל הנראה במהלך ירי לעבר ג'באליה שנמצאת ממול. הוא הובא אמש למנוחות במודיעין.
1 צפייה בגלריה
 רס"מ רן יעבץ ז"ל
 רס"מ רן יעבץ ז"ל
רס"מ רן יעבץ ז"ל
(מתוך עמוד הפייסבוק של עיריית מודיעין מכבים רעות )
אילה דקל, חברתם של רן ואשתו תמר, כתבה: "השבוע, ממש השבוע, ישבתי ליד תמר אשתו בטקס יום הזיכרון. איתי, הבן שלו, הוביל את הטקס, תבור עמד לצידו, ויחד הם הדליקו נר לזכר הנופלים. והיום, ממש היום, רן הפך לאחד הנופלים שאנחנו צריכים לזכור. תמר ישבה לידי בטקס עם בטן הריונית של חודש תשיעי שמזדקרת לפניה. היא סיפרה לי שהיא לא הסכימה שרן ייכנס פנימה לעזה הפעם כדי שתוכל לקרוא לו ברגע הלידה, וניחמה אותי על זה שיונתן בפנים בלי קליטה".
היא הוסיפה: "איך? איך? איך היא תקרא לו ללידה עכשיו מהמקום שאליו הוא הלך? בצהריים יונתן כתב לי שהוא בכה והתפרק אבל הוא באמצע התקפה בעזה עכשיו והוא צריך לאסוף את עצמו ולהמשיך בלחימה. ואני ואנחנו בבית, ופתאום צריך לספר לילדים שאבא של חבר שלהם נהרג. הפחד לופת את הלב".
"הלב מסרב להאמין, הערב התבשרנו על נפילתו של בן העיר, רס"מ במיל' רן יעבץ", כתב ראש העיר מודיעין חיים ביבס בחשבון הפייסבוק שלו. "רן, נשוי לתמר ואבא של איתי נגה ואור, נפל היום בפעילות מבצעית בעוטף עזה. רן, בוגר בית הספר עירוני א', יובא למנוחות הלילה בשעה 23:00 בחלקה הצבאית בעיר. בשמי ובשם תושבות ותושבי העיר אני שולח תנחומים למשפחת יעבץ בצערכם הכבד. יהי זכרו ברוך".
בתקרית, שבה כאמור התפוצץ קנה מרגמה של צה"ל, נפצע באורח קל חייל צה"ל מגדוד סיור 6828, חטיבת ביסל״ח (828), ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
דובר צה"ל מסר אתמול כי מדובר היה ב"תאונה מבצעית", שאירעה כתוצאה מפיצוץ אמצעי לחימה בשטח צבאי סגור ליד האנדרטה, שבו שהו כוחות צה"ל.
פורסם לראשונה: 23:25, 16.05.24