יממה לאחר שפיקוד העורף עדכן על הקלות שמאפשרות לחזור ללימודים בבתי ספר באזור חיפה, מערכת החינוך בעיר החלה לחזור לשגרה, ובעירייה אף הודיעו הבוקר (שני) כי 95% מהתלמידים שבו ללמידה בבתי הספר שנפתחו ללמידה פרונטלית. מסביר פיקוד העורף תת-אלוף במילואים ד"ר חיליק סופר אמר בריאיון ל-ynet כי "החוסן של הילדים נבנה על-ידי זה שהם הולכים גם לבית הספר, וכך גם של ההורים. חשוב להגיד שהמוכנות של בתי הספר מאוד גבוהה, הם מתורגלים".
בתוך כך, בגן דנאית שבשכונת רמות רמז נדהמו לגלות כי הגן נותר סגור. אלמונים השחיתו בלילה את המבנה, ריססו כתובות נאצה וציירו צלבי קרס על הקירות. המשטרה פתחה בחקירה.
ונדליזם בגן הילדים
(צילום: חן אופק)

2 צפייה בגלריה
ונדליזם בגן ילדים ברמות רמז, חיפה
ונדליזם בגן ילדים ברמות רמז, חיפה
גן הילדים שהושחת בחיפה
אורית דוד, אמה של אחת הילדות בגן, סיפרה כי "הילדים היו בבית ימים ארוכים בגלל המלחמה והחשש מירי טילים. הבאנו אותם הבוקר אל הגן וראינו שהסייעות עסוקות בגריפת מים החוצה. על הקירות ריססו כתובת 'מוות ליהודים'". הגן, ובו 32 ילדים בני שלוש-חמש, הוצף מים. נוסף על כך נגרם נזק לתקרה וציוד הושחת.
האלמונים, כך מסתמן מההרס, פתחו את זרנוק המים שנועד לכיבוי שריפות וגרמו להצפה. הם פרצו במהלך הלילה לקומה שמעל הגן, שכבר לא פעילה כיום, ושם ביצעו את מירב ההרס. המים חלחלו דרך הקירות והתקרה אל קומת הגן, שבה היו אמורים ללמוד הילדים.
דוד הוסיפה כי "המשטרה ונציגי העירייה הגיעו. בקומה השנייה מצאו מקרר, היו בו חלב ומעדנים. כנראה הומלסים גרו שם. עכשיו התקרה של הגן מתפוררת - מפחיד לחשוב שזה גן שהילדים שלנו אמורים ללמוד בו, שגרים בו הומלסים. לא מספיק שהם היו בבית עכשיו אנחנו לא יכולים לחזור לעבודה. אין גן ואין צהרון".

הקלות בהנחיות באזור חיפה, "שגרת חירום" לקראת החגים

אמש, נזכיר, דובר צה"ל עדכן על הקלות בהנחיות פיקוד העורף באזור חיפה בתום הערכת מצב - ו-48 שעות אחרי חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בתוך כך נפתחו מוסדות החינוך שבהם מרחבים מוגנים תקינים.
מה עושים כשמופעלת התרעה? ריאיון עם מסביר פיקוד העורף
(צילום: אורי דוידוביץ)

2 צפייה בגלריה
חוזרים ללימודים במקיף ו' באר שבע
חוזרים ללימודים במקיף ו' באר שבע
תלמידים חוזרים לבית הספר. ארכיון
(צילום: הרצל יוסף)
לדברי תא"ל (במיל') ד"ר סופר, "את המלחמות אנחנו מנצחים גם בחזית, בעזרת צה"ל, אבל גם על-ידי עורף פעיל ומתפקד. בתי הספר ערכו תרגילים בתחילת השנה והתלמידים נמצאים עם המורים, בסביבה מוכרת. הפעילות של בתי הספר היא חלק משגרת החירום שלנו, וחלק מהיכולת שלנו לנצח את האויב".
לקראת תקופת החגים הוא חידד את ההנחיות: "אנחנו בימים רגישים. גם במלחמה וגם בחגים, אנשים רוצים לצאת ולטייל או לבקר משפחה וחברים באזורים אחרים. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא קודם כל להכיר את זמן ההתגוננות, כי הוא שונה בכל מקום. הדבר השני הוא לברר היכן המרחב המוגן בכל מקום. הדבר האחרון הוא להכיר את ההנחיות.
"מה אני עושה אם אני במבנה? או אם אני מקבל התרעה בשטח פתוח? או בנסיעה ברכב? זה גם המקום המתאגר ביותר. הדרך הטובה ביותר היא קודם כל לקבל התרעה באמצעות היישומון (של פיקוד העורף - ש"כ). ברגע שקיבלנו התרעה עוצרים את הרכב בצד הדרך בבטחה, מדוממים מנוע ומתרחקים מספר מטרים. שוכבים על הקרקע ומגינים על הראש בעזרת הידיים. מה עושים בדרך לחג? זו פעולה שהיא קשה לאנשים וילדים עם בגדים יפים. לי ברכב יש כדרך קבע מגבת. כשאני יוצא מהרכב אני לוקח אותה, פורס אותה ונשכב. ככה אני מבטיח שלא אפגע".