הפנטגון הודיע אחר הצהריים (יום ג') כי מנהיג דאעש בסוריה חוסל בתקיפה אווירית אמריקנית. מאהר אל-אגאל ואחד מסגניו רכבו על אופנוע בכפר באזור העיר עפרין שבצפון-מערב סוריה, ליד הגבול הטורקי. האופנוע הותקף על-ידי מל"ט. לפי הפנטגון אל-אגאל נהרג והסגן נפצע קשה.
הפנטגון הגדיר את אל-אגאל כ"אחד מחמשת המנהיגים הבכירים של דאעש". בהצהרת הפנטגון נאמר שאל-אגאל היה אחראי לפיתוח רשתות של דאעש מחוץ לסוריה ולעיראק, וכי לתקיפה קדם תכנון מקיף שנועד להבטיח את הצלחתה. הפנטגון הוסיף שאזרחים לא נפגעו בתקיפת המל"ט. ההודעה על התקיפה האווירית הייתה יממה לפני הגעתו לאזור של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
2 צפייה בגלריה
סוריה זירת החיסול של מנהיג דאעש במדינה שנהרג בתקיפת מל"ט של ארה"ב
סוריה זירת החיסול של מנהיג דאעש במדינה שנהרג בתקיפת מל"ט של ארה"ב
זירת החיסול של מנהיג דאעש בסוריה
החיסול הוא מכה נוספת לארגון הטרור, אחרי ששני המנהיגים הראשיים של דאעש נהרגו במהלך מבצעים אמריקניים: בחודש פברואר האחרון הודיע ביידן כי כוחות קומנדו אמריקניים פשטו על כפר בסוריה, ובפשיטה נהרג מנהיג דאעש באותה העת - אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, המוכר גם בכינוי עבדאללה קרדאש. הכוחות פשטו על בית שבו שכן הטרוריסט בכפר במחוז אידליב, מעוזם האחרון של המורדים במשטר אסד, ולפי דיווחים אל-קוריישי פוצץ את עצמו ואת בני משפחתו. במהלך הפשיטה התחוללו קרבות קשים בין הלוחמים לבין החמושים המקומיים, וכמה אזרחים נהרגו.
חיסול של אל-קוריישי היה המבצע הצבאי הגדול ביותר של ארה"ב בסוריה מאז חיסולו ב-2019 של מנהיגו הקודם של דאעש, אבו בכר אל-בגדדי, גם כן במבצע אמריקני שהתבצע במחוז אידליב. המנהיג הנוכחי של דאעש, שמונה במקום אל-קוריישי, הוא אבו חסן אל-האשימי אל-קוריישי. בחודש מאי טענו גורמים טורקים שהוא נעצר בפשיטה באיסטנבול, אך הדיווח לא קיבל אישור רשמי.
2 צפייה בגלריה
נזקי תקיפת כוחות מיוחדים אמריקאים סוריה
נזקי תקיפת כוחות מיוחדים אמריקאים סוריה
בחודש פברואר: מנהיג דאעש נהרג בפשיטה אמריקנית על בית בסוריה
(צילום: EPA)
בחודש שעבר, ארבעה חודשים אחרי שמנהיג דאעש פוצץ את עצמו במהלך הפשיטה האמריקנית, נתפס מנהיג בכיר בדאעש במבצע בצפון סוריה. בהודעה שפרסמה הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון הטרור - שאותה מובילה ארה"ב - נמסר כי מדובר במומחה בהרכבת מטעני חבלה, ושעות לאחר מכן זיהו אותו גורמים אמריקנים כהאני אחמד אל-כורדי, שלדבריהם מוכר גם בכינוי "הוואלי של רקה". רקה שבצפון סוריה שימשה במשך שנים אחדות כבירת "החליפות האיסלאמית".
דאעש היה בשיא כוחו בשנים 2014 עד 2017, ומאז ספג תבוסות רבות ונחלש משמעותית. הפנטגון אמר אחר הצהריים שארגון הטרור "ממשיך להוות איום על ארה"ב והשותפות שלה באזור".
פורסם לראשונה: 15:58, 12.07.22