שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (א') לבסיס זיקים, סמוך לגבול רצועת עזה. הוא נפגש עם לוחמי חטיבת גולני וכוחות שריון, ושוחח עם תצפיתניות. "חשבנו, בטעות, שחמאס זה הרע במיעוטו", אמר להן. "המצב הוא שחמאס זה הגרוע מכל".
גלנט הדגיש: "אני יודע שעברו עליכן אירועים מאוד מאוד קשים. אני לא חושב שחיילות במדינת ישראל, בכלל, לאורך כל השנים, מאז מלחמת השחרור, עמדו בדברים כאלה, וכשאני אומר עמדו זה קודם כל זה תפקוד בתנאי קרב. הדבר השני זה האובדן והכאב המאוד גדול שכולנו חווים, ואתן במיוחד עם החברות שלכן שנפלו בנחל עוז או במקומות אחרים, וגם נחטפו, ולנו יש משימה והיא פשוטה - אנחנו צריכים לחסל את החמאס.
גלנט בזיקים, היום
(צילום: שחר יורמן)
"מאוד פשוט. המפלצת הזאת לא יכולה לחיות לידנו. זה דאעש, צריך לחסל אותו, להשמיד את התשתיות שלו, להרוג את הפעילים שלו, לחסל את כל מה שקשור ברצחנות הזאת. חשבנו, בטעות, שחמאס זה הרע במיעוטו, המצב הוא שחמאס זה הגרוע מכל".
שר הביטחון הוסיף כי "אנחנו נחלמים על הקיום שלנו, לא במובן שחמאס ישמיד את המדינה, אלא במובן שפה צריכים להמשיך לגור אנשים, בארז ובכרם שלום ובנחל עוז ובנתיב העשרה, ואם הם צריכים להמשיך לגור הם צריכים לדעת שמדינת ישראל נותנת להם הגנה, אחרת הכל מתערער. אם לא גרים בנחל עוז גם לא גרים בתל אביב. זה אותו דבר".
הוא הביע הערכה רבה לתצפיתניות וציין כי "זה נפל במשמרת של כולנו, כל אחד בתפקיד שלו. קודם ננצח ואחרי זה נפיק את הלקחים והמסקנות ונראה מה עוד אנחנו צריכים לעשות".
גלנט גם שוחח עם לוחמי גולני ברכב משוריין. "לא משנה כמה זמן זה ייקח, לא משנה איזה מחיר נשלם, אנחנו את החמאס מחסלים", אמר להם. "את התשתיות, את הנשק, מגיעים לכל מקום, תוקפים את כל מה שצריך. אני רציתי לעשות את זה לפני 15 שנה כאלוף פיקוד דרום, היינו קרובים מאוד במבצע עופרת יצוקה. הוציאו אותנו. אני היום נמצא במצב שאני מאשר את זה, אנחנו נאשר את זה.
"אני יודע שבנסיבות שקרו ובתשתיות שנחפרו מתחת לקרקע ובמטענים ובכל הדברים האחרים זה יהיה קשה, אבל ראיתי את קרבות הגבורה שניהלתם, כל אחד מכם, והתצפיתניות והאזרחים שלקחו נשק ביד וירו, והרבש"צית בניר עם. המתקפה הזאת תהיה עצומה, חזקה, רצחנית עד שאנחנו מחסלים אותם. אין פשרה עם מפלצת. הם לא יחיו כאן לידינו. כל מחבל שאתם רואים תהרגו אותו, כל אחד. זו ההוראה. לא משנה מי הוא".