1 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
תל אביב
(צילום: shutterstock)
מזל טוב תל אביב. השקעת, התאמצת, לא ויתרת, ובסוף זה קרה: את העיר הכי יקרה בעולם. רואה? כשאת רוצה - ואנחנו לא רוצים – את יכולה. מה נאחל לך ביום חגך? עזבי. מה נאחל לעצמנו, האנשים שממש נאלצים לגור במקום הכי יקר בעולם? האנשים שלא באמת צריכים להתבשר על זה מ"האקונומיסט" כי הם מתבשרים על זה מדי יום, כמה פעמים ביום; במינימרקט, בבר, בקפה, במסעדה, בפיצוצייה, בכניסה ללא-משנה-מה, ביציאה מלא-חשוב-איפה, בחשבונות, בארנונה, בהיטלים, בחניונים, בתוספות, וכמובן – בדיור. כי כדי לגור במקום הכי יקר בעולם צריך, איך לא, להוציא את הסכום שישאיר לכם הכי קרוב לכלום בעולם.
אז בבקשה, תל אביב, השנה זו את. כבוד ישראלי מפוקפק. וגם, בינינו, "האקונומיסט" לא יודעים אפילו חצי מחומרת המצב, כי כמו שכולנו דווקא יודעים, את הדברים החשובים באמת בתל אביב שום כסף לא יוכל לקנות: חניה. צל. שקט כלשהו. נסיעה בתוך העיר מבלי להזדכות על שפיותכם בתא הנהג. נוף – עזבו, אין ציפיות לשום טוסקנה בעיר, אבל אפילו נוף אורבני, בסדר? – ששווה לצאת בשבילו מהבית או להראות למישהו. כל הדברים האלה הם מעל יוקר המחיה של תל אביב; אין אותם. פשוט אין להשיג. תל אביב לא מייצרת את זה.
מה שפותח, כמובן, את השאלה החשובה היחידה: לא עד כמה תל אביב יקרה, אלא האם היא שווה את המחיר. ספוילר: היא לא. כבר לא. העיר שחוברה לה יחדיו מטלאי כבישים שנחפרים כולם בו-זמנית, שליחי וולט מהירים ועצבנים, ייאוש מזדחל בצורת שיירות ג'יפונים משוריינים בדרכם מצומת פקוק לדרך נצורה, מגדלי העשירונים העליונים ומדרכות הזוהמה של כל מי שנותרו בגובה פני האדמה – העיר הזאת רחוקה מלהציע נחמה כלשהי שמציעה כל עיר גדולה ויקרה פחות.
הכי יקרה בעולם? למה מי את? כשתגדלי תהיי אמסטרדם. עד אז, בנאום הזכייה, אל תשכחי להודות לשער הדולר, לחוסר הבושה ולבורא עולם, שרק הניסיון להתרחק ממנו מבריח אלייך את פליטי ותיירי ירושלים
ניו יורק, פריז, ציריך, הונג קונג, קופנהגן; כולן זולות מתל אביב, כולן יציעו לכם פינות של שקט, רגעים של חסד ועוד תיבות אוצר שעליו הן מגוננות בגופן לטובת תושבים ותיירים. לתל אביב לא איכפת; אין לה שום דבר יוצא דופן שאותו לא תמכור – כנראה לקבלנים – והיא פשוט נותנת לכם רעש אדמה ולוקחת תמורתו מחיר בשמיים.
רענן שקדרענן שקד
היא, כמובן, העיר החילונית המשמעותית ביותר בישראל, ועדיין היא המקום שאליו תיירים לא חוזרים מסיבה אחת: המחיר. בירה ב-10 דולר. לילה במלון רע ב-500. תל אביב – שמישהו יגיד לה – תפסה תחת. כן, היא בסדר, יש לה את הווייב שלה, לא היינו מנסים לאכול אסיאתי בשום מקום אחר בארץ; אבל בחייאת, קצת פרופורציות.
הכי יקרה בעולם? למה מי את? כולה תל אביב. כשתגדלי תהיי אמסטרדם. עד אז, בנאום הזכייה, אל תשכחי להודות לשער הדולר, לחוסר הבושה ולבורא עולם, שרק הניסיון להתרחק ממנו מבריח אלייך את פליטי ותיירי ירושלים. ובסוף הערב, תל אביב, הרי תחזרי הביתה. לא תמצאי חניה. תיאלצי להיכנס לחניון. רבע שעה ראשונה חינם, השאר פשיטת רגל. כמוך.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com