נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלח היום (ג') לנשיא המדינה יצחק הרצוג איגרת מיוחדת לרגל יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל. "המחויבות של ארצות הברית לביטחונה של ישראל היא איתנה, קריטי שהמדינות שלנו יעבדו יחד כדי להגביר את הביטחון והשלום עבור ישראל והאזור כולו", כתב ביידן באיגרת. מלבד ביידן, ברכות לרגל יום העצמאות הגיעו גם מהודו, רומניה, איטליה ומדינות נוספות בעולם.
התקווה בפרלמנט הרומני לרגל יום העצמאות הישראלי

5 צפייה בגלריה
איגרת ששלח נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לנשיא ישראל יצחק הרצוג
איגרת ששלח נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לנשיא ישראל יצחק הרצוג
"המחויבות של ארה"ב לביטחונה של ישראל היא איתנה". האיגרת של ביידן
(צילום: AP/Matt Kelley)
5 צפייה בגלריה
משרד החוץ הרומני מברך את ישראל
משרד החוץ הרומני מברך את ישראל
הברכה מרומניה
(מתוך טוויטר)
5 צפייה בגלריה
משרד החוץ של לטביה מברך את ישראל
משרד החוץ של לטביה מברך את ישראל
ברכה מלטביה
(מתוך טוויטר)
5 צפייה בגלריה
משרד החוץ הסרבי מברך את ישראל
משרד החוץ הסרבי מברך את ישראל
הברכה מסרביה
(מתוך טוויטר)
בפתח האיגרת כתב ביידן להרצוג: "אדוני הנשיא, בשם תושבי ארצות הברית, אני שולח את איחוליי החמים לך ולעם ישראל במלאת 76 שנה למדינת ישראל. ארצות הברית גאה ביחסים המתמשכים שלנו עם ישראל. כמדינה הראשונה שהכירה בישראל כמדינה עצמאית ב-1948, הקשרים שלנו מושתתים על ידי ערכים דמוקרטיים משותפים, אינטרסים משותפים וזיקה תרבותית דומה".
ביידן ציין כי השנה האחרונה "הייתה כואבת מאוד, שכן, ישראל ספגה את המתקפה הקשה ביותר בתולדותיה ב-7 באוקטובר. אבל עם ישראל הפגין כוח וחוסן אדיר". ביידן הדגיש כי כפי שהבהיר לאחר המתקפה, כי כמו שלאורך חייו תמך בישראל והיה לנשיא הראשון שמבקר בה בעת מלחמה, "המחויבות של ארצות הברית לביטחונה של ישראל היא איתנה. אני מצפה שהמדינות שלנו ימשיכו לעבוד יחד כדי ליצור עתיד מזהיר יותר עבור כל עמנו".
את האיגרת הוא חתם במילים: "מברך את עם ישראל ביום העצמאות שלכם, ומקווה שהשנה הקרובה תביא יותר שלום ושמחה מאשר סבל. יום עצמאות שמח".
ולא רק ביידן בירך את ישראל לרגל יום עצמאותה ה-76. ברכות חמות הגיעו גם מהודו. הנשיאה, דרופדי מורמו, כתבה בחשבון ה-X שלה באנגלית ובעברית: "מצטרפת לאנשי הודו בהעברת איחולינו לכבוד הנשיא יצחק הרצוג ועם ישראל, במלאת 76 שנים לעצמאותה של ישראל". שר החוץ סוברהמניאם ג'אישנקר כתב: "מברך את שר החוץ ישראל כ"ץ ואת עם ישראל לרגל 76 שנה לעצמאות ישראל. מזל טוב!".
5 צפייה בגלריה
נשיא איטליה מברך את ישראל לכבוד יום העצמאות
נשיא איטליה מברך את ישראל לכבוד יום העצמאות
האיגרת מנשיא איטליה
(מתוך טוויטר)
משרד החוץ של אזרבייג'ן שלח ברכות גם הוא: "שולחים את ברכותינו ואיחולינו לישראל ביום העצמאות שלה. יום עצמאות שמח ישראל!". בפרלמנט של רומניה עמדו השרים למשמע המנון "התקווה" לכבוד יום העצמאות של ישראל, שמצוין בכל המוסדות הרשמיים של רומניה. הטקס התחיל בהנפת דגל ישראל מחוץ לפרלמנט. משרדי החוץ של רומניה, סרי לנקה, סרביה ולטביה בירכו גם הם.
נשיא איטליה סרג'ו מטרלה שלח גם הוא איגרת ברכה לנשיא הרצוג. משרד החוץ של פרגוואי איחל: "יום עצמאות שמח לעם ולממשלת ישראל, במעמד חגיגות 76 שנים לעצמאותה. נמשיך לבנות יחד ברית איתנה לטובת עמינו". ראש האופוזיציה של קנדה פייר פואלייבר בירך גם הוא, ובחשבון ה-X פרסם סרטון, לצד הכיתוב: "יום העצמאות שמח. עם ישראל חי".
משרד החוץ של מונטנגרו מסר גם הוא ברכה לרגל יום העצמאות: "אנו מעריכים את היחסים הטובים שלנו ומצפים להמשיך לעבוד יחד". אינגרידה שימוניטה, ראש ממשלת ליטא, כתבה בחשבון ה-X שלה: "הקשר בין העמים שלנו מושרש בהיסטוריה ובתרבות. אנו מאחלים שלום בר קיימא למדינת ישראל, לאנשיה ולכל המזרח התיכון".