תיעוד השריפה שפרצה בעקבות המתקפה האמריקנית

תקיפה אמריקנית נגד מיליציות איראניות, בתגובה למתקפת מל"ט קטלנית על בסיס בסוריה שבו כוחות אמריקניים: קבלן של צבא ארצות הברית נהרג אתמול (חמישי) ואחר נפצע, ביחד עם חמישה אנשי צבא שנפצעו, במתקפה על מתקן בבסיס של כוחות הקואליציה בצפון מזרח סוריה. כך הודיע הפנטגון.
שר ההגנה לויד אוסטין אמר כי בתגובה לכך, כוחות פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית ביצעו "מתקפה מדויקת" על מתקנים במזרח סוריה, שמשמשים ארגונים המקושרים למשמרות המהפכה של איראן. לפי "ספוטניק" בערבית, מטוסי F-15 תקפו מכיוון עיראק ושיגרו כמה טילים שפגעו במטרות.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של האש לאחר התקיפה
תיעוד של האש לאחר התקיפה
הפגיעה בבסיס המיליציות האיראניות
במהלך הלילה הופצו ברשתות החברתיות סרטונים שבהם נראו פיצוצים בדיר א-זור שבסוריה, סמוך לגבול עיראק. לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, במתקפה האמריקנית נפגעו מחסני אמצעי לחימה שגרמו לפיצוצי משנה. במרכז ציינו כי 11 נהרגו במתקפה האמריקנית - שישה מהם בדיר א-זור, שלושה באל-בוכמאל ושניים נוספים באזור אל-מיאדין.
"המתקפות האוויריות בוצעו בתגובה למתקפה אתמול ולסדרת מתקפות קודמות נגד כוחות הקואליציה בסוריה", אמר אוסטין שציין כי הורה על מתקפת התגובה בהוראת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. "הנשיא היה ברור. נעשה את כל הצעדים הדרושים כדי להגן על אנשינו, ותמיד נגיב בזמן ובמקום שבו אנחנו בוחרים. אף ארגון לא יפגע בכוחותינו ויהיה פטור מעונש".
כוחות צבא אסד ומיליציות איראניות שולטים באזור דיר א-זור, שבו אירעו בחודשים האחרונים גם כמה וכמה תקיפות שיוחסו לישראל, בניסיון לפגוע בקווי האספקה שמפעילה איראן.
2 צפייה בגלריה
לויד אוסטין
לויד אוסטין
לויד אוסטין: "נעשה את כל מה שדרוש כדי להגן על אנשינו"
(צילום: EPA)
במשרד ההגנה אמרו כי המודיעין קבע שהמל"ט שתקף את בסיס הקואליציה בסוריה הוא איראני במקור. שניים מהלוחמים הפצועים טופלו במקום, שלושת האחרים והקבלן שנפצע אף הוא הועברו למתקן רפואי בעיראק.
בקטאר דווח על שיחה שנערכה בין שר החוץ ליועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, ועל שיחה מקבילה שערך עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן. דוחה נחשבת למתווכת בין איראן לארצות הברית.
אתמול דווח כי סוריה וסעודיה סיכמו לחדש את היחסים הדיפלומטיים ביניהן, אחרי נתק של יותר מעשור. גורמים אזוריים שבקיאים בפרטים סיפרו כי המדינות הסכימו לפתוח מחדש את השגרירויות בדמשק ובריאד.
המגעים לחידוש היחסים בין סעודיה לסוריה צברו תאוצה בעקבות ההסכם של סעודיה עם איראן - בעלת הברית הגדולה של אסד, שיחסיה עם הסעודים נותקו בשנת 2016. הפתיחה המסתמנת של השגרירות הסעודית בדמשק עשויה ללמד על כך שההסכם לחידוש היחסים של טהרן וריאד עסק גם במדינות אחרות במזרח התיכון.