2 צפייה בגלריה
סם אלטמן בשימוע בסנאט
סם אלטמן בשימוע בסנאט
סם אלטמן
(צילום: Patrick Semansky/AP)
לשכת ראש הממשלה ניסתה לתאם פגישה לבנימין נתניהו עם סם אלטמן, מנכ"ל חברת OpenAI שעומדת מאחורי הצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT, אך גורמים המעורים בנושא אמרו שאלטמן סירב להיפגש בשל המהפכה המשפטית.
מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "לא הייתה שום בקשה רשמית של לשכת ראש הממשלה לפגישה עם סם אלטמן". אלטמן, המבקר בישראל, ייפגש מחר עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. כמו כן ישתתף בכנס באוניברסיטת תל-אביב. מ-OpenAI נמסר בתגובה: "לא קיבלנו בקשה לפגישה מראש הממשלה נתניהו".
בנוסף הוא יבקר בקמפוס מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח. אלטמן ייפגש עם מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, ולאחר מכן עם עובדי מיקרוסופט בארץ.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
הכחיש כי הייתה בקשה רשמית לפגישה עם אלטמן. נתניהו
(צילום: AP)
הצ'אטבוט המפורסם, תוכנת מחשב מבוססת בינה מלאכותית שיכולה לשוחח עם בני אדם, הושק בסוף נובמבר 2022 - והגיע תוך חודשיים ל-100 מיליון משתמשים חודשיים. הוא הפך ליישום הצרכני עם הצמיחה המהירה ביותר בהיסטוריה - אך העלה גם חששות רבים סביב סוגיות כמו פגיעה בפרטיות, זכויות יוצרים ויציבותן של מדינות.
לפני כשבוע, בזמן שהכנסת דנה באלימות בחברה הערבית, הקדיש נתניהו כחצי שעה מנאומו למתקפות על האופוזיציה והאדרת הישגי ממשלתו בנושאים שאינם קשורים לדיון - ודיבר בין היתר גם על הבינה המלאכותית והמחאות נגד המהפכה המשפטית - שלדבריו הפכו אלימות.