הבוקר (שני) התחדש משפט נתניהו - לאחר הפסקה של יותר מחודשיים שנגרמה בשל המלחמה - ועו"ד ז'ק חן, סנגורו של בעל השליטה בבזק לשעבר שאול אלוביץ', ביקש לקיים את הדיונים רק פעמיים בשבוע במקום שלוש "בשל אילוצי המלחמה". השופט משה בר-עם העיר: "תכננו לעבור לארבעה דיונים בינואר".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו באחד הדיונים בבית המשפט
(צילום: אורן בן חקון)
הדיון האחרון בתיקי האלפים התקיים בסוף ספטמבר, אלא שאז פרצה המלחמה ובית המשפט נכנס למצב חירום מיוחד - והתקיימו בו רק דיונים במתכונת חירום. בשבוע שעבר הודיעה הנהלת בתי המשפט על פקיעת ההכרזה על מצב חירום תוך התחשבות מיוחדת בחיילי מילואים, משפחות שכולות ומשפחות חטופים, ובכך אפשרה את חזרתם של דיוני ההוכחות בכל המשפטים, ובהם גם משפטו של ראש הממשלה.
בעוד בפרקליטות סבורים כי ניתן לקיים שלושה דיונים בשבוע גם בזמן המלחמה, ומעריכים כי פרשת התביעה תגיע לסיומה עד סוף חודש מרץ, נימק עו"ד ז'ק את בקשתו ואמר כי "חלק מהצוות במילואים, יש אנשים בצוות שלנו שנמצאים בעזה. שלחנו לתביעה שישה עדים שאפשר לייתר את העדות שלהם. עשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי לקדם את המשפט. צו 8 הוא דחייה אוטומטית, אבל עשינו מאמץ כך שפרשת התביעה לא תימשך זמן רב".
4 צפייה בגלריה
עו"ד ז'ק חן
עו"ד ז'ק חן
עו"ד ז'ק חן בכניסה לבית המשפט לפני המלחמה
(צילום: אלכס גמבורג)
4 צפייה בגלריה
רבקה פרידמן-פלדמן
רבקה פרידמן-פלדמן
השופטת פרידמן פלדמן: "לסיים את הפרשה"
(צילום: דוברות הרשות השופטת)
השופט עודד שחם הציע לנצל את יום הדיונים השלישי כדי לשמוע עדויות בתיקי 1,000 ו-2,000, שבהם לא נדרשת נוכחות סנגורו של אלוביץ'. בתוך כך הציעה השופטת רבקה פרידמן פלדמן "לעשות מרתון ולסיים את פרשת התביעה".
התובעת יהודית תירוש אף הוסיפה והקריאה את שמותיהם של העדים המשרתים כעת במילואים, והעריכה כי ניתן לסיים את עדויות תיק 4,000 (תיק בזק-וואלה) עד סוף ינואר. "אנחנו עושים מאמצים לקדם את מה שצריך לשמוע. ניתן לשמוע שלוש פעמים בשבוע - ולסיים את האישום גם עד תחילת ינואר".
הדיונים בתיק בזק-וואלה, שבו נאשם נתניהו בסעיף שוחד, מרמה והפרת אמונים, יתקיימו השבוע בימים שני עד רביעי. במהלכם יישמעו עדויות החוקרים ערן בוחניק (שהעיד היום - ג"מ) ודותן מליחי מלהב 433, והחוקר ליאור שפיץ מהרשות לניירות ערך. מדובר בעדים מטעם התביעה, שלה עוד כמה עשרות עדים קצרים שבסיומם - בעוד מספר חודשים - תסתיים פרשת התביעה ותחל פרשת ההגנה. העד הראשון בפרשת ההגנה צפוי להיות ראש הממשלה נתניהו.
4 צפייה בגלריה
עדותו של החוקר המשטרתי ערן בוכניק במשפט נתניהו
עדותו של החוקר המשטרתי ערן בוכניק במשפט נתניהו
החוקר ערן בוחניק על שולחן העדים
(צילום: עמית שאבי)

"הורו לנו לנהוג בכפפות של משי עם יאיר נתניהו"

בהמשך עלה על דוכן העדים ערן בוחניק מלהב 433, וסיפר בין היתר על חקירת מנהל הלשכה של נתניהו לשעבר דוד שרן: "גביתי ממנו מספר הודעות, חקרתי אותו גם כחשוד בתיק 3,000 והוא היה עיקש בעמדתו. הוא לא מצמץ על אף ראיות מוחשיות שהוצגו לו". על הטענה כי בחקירתו בתיק 4,000 הרגיש שרן "חרב על הצוואר", אמר העד כי "לא הייתה כוונה לחקור אותו בתיק כדי לאיים עליו - היו חוקרים שחקרו אותו לפניי, החקירה לא הייתה חריגה".
על חקירת יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, אמר כי "היה עניין בסביבת ראש הממשלה נתניהו. פנו לראש היחידה וביקשו לוותר על העדות של יאיר. הוא אמר 'אי אפשר', והורו לי ולחוקר נוסף לנהוג בו בכפפות של משי וברגישות גבוהה במיוחד. זה השפיע על הדינמיקה של החקירה".
עו"ד חן: "אין מחלוקת סביב הטענה ששרן הכניס את עו"ד דנה נויפלד לראש הממשלה לחתום על מסמך בזק-יס. זה אירוע שלא היה ולא נברא. באתם לאדם שלא זוכר את האירוע, הצגתם לו אותו כעובדה ובניתם סביבו סיפור שלם - אתם מטעים אותו". העד: "לא בכוונת מכוון. אני לא מכניס נתונים שאני יודע בוודאות שלא נכונים. אני לא שותל אותו בכוונה". עו"ד חן: "לא ידעת, אבל זה נתון לא נכון". העד: "לא ידעתי שאני מטעה אותו. הוא טען שהוא לא זוכר".
בנוסף, עו"ד חן הציג בחקירתו הנגדית כי גם העד מימון, בכיר במשרד התקשורת שנחקר על ידי בוחניק, טען בעדותו כי "הרגיש שהטעו אותו בחקירות. הוא אמר 'הוא הטעה אותי וגרם לי לומר דברים לא נכונים'".