ישראל העבירה היום (יום שלישי) "התייחסות" באמצעות המתווכות לחמאס - וכעת, בפעם המי-יודע-כמה, ממתינה לתשובה מצד ארגון הטרור. ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-ת'אני, צפוי להציג את ההתייחסות הישראלית לעסקת חטופים והפסקת אש בפני חמאס. המתווכות, כך מצפים בירושלים, אמורות להפעיל לחץ כבד על ארגון הטרור. "בלי הסכמת חמאס אין עסקה", אומרים גורמים בישראל.
אמו, סבתו ובת זוגו של אלכס מתייחסות לסרטון מהשבי

1 צפייה בגלריה
סשה אלכס טרופנוב
סשה אלכס טרופנוב
אלכס (סשה) טרופנוב, בסרטון מהשבי
בישראל מעריכים כי אין "שום משמעות" לסרטון שפרסם הג'יהאד האיסלאמי, ובו תועד החטוף אלכס (סשה) טרופנוב: "זו לוחמה פסיכולוגית, ואין בו כדי לשפוך אור חדש על גורלו. הוא רק מביך את רוסיה שאירחה במוסקבה את הנהגת חמאס והג'יאהד מספר פעמים בחודשים האחרונים". לטענת גורמים בישראל, רוסיה קיבלה הבטחות משני ארגוני הטרור לקדם את שחרורו של טרופנוב, שמוחזק בשבי ברצועת עזה כבר 235 ימים.
ילנה טרופנוב, אמו של אלכס, התייחסה לסרטון שפרסם הג'יהאד האיסלאמי ואמרה הערב כי "לראות אותו היום בטלוויזיה זה מאוד משמח, אבל גם שובר את הלב שהוא עדיין בשבי. אני פונה לכל מקבלי ההחלטות, בבקשה תעשו הכול, אבל הכול, בשביל להחזיר אותו ואת כל החטופים הביתה עכשיו".
סבתו, אירנה, הוסיפה: "טוב לי מאוד שראיתי אותך, שמש שלי. יש לי תקווה שאראה אותך". ספיר כהן, בת זוגו, אמרה: "אנחנו מחכות שתחזור אלינו כבר, ואנחנו עושות את כל המאמצים האפשריים שזה יקרה בקרוב". שלושתן נחטפו לרצועה ב-7 באוקטובר יחד עם אלכס - ושוחררו בעסקה בשלהי חודש נובמבר. אב המשפחה, ויטלי, נרצח בטבח הנורא. חלק מהסרטון של אלכס מהשבי פורסם באישור משפחתו.
הסרטון של אלכס טרופנוב מהשבי

אתמול אמר ראש המל"ל צחי הנגבי בכנס של מכון משגב לביטחון לאומי והמכון למחקרי בטחון לאומי (INSS) כי "ההצעות שישראל הציגה כדי לשחרר את החטופים הן נדיבות. החמאס דורש כרגע משהו אחר - הוא דורש שניכנע בפועל. מצד שני, הזמן לא עובד לטובת החטופים ויש קדימות לאתר אותם, גם אם יש לזה מחירים".
לדבריו הנגבי, "אנו עדיין מאמינים שאפשר להשיג את שתי המטרות במקביל - השבת חטופים וגם לא לוותר ולהכניע את חמאס". בנוסף הזהיר כי "אם נפסיק עכשיו אני לא יודע אם נקבל מחדש גם מוטיבציה וגם לגיטימציה, ולכן הטבח הבא הוא רק עניין של זמן. ישראל חייבת להיות אחרת ממה שהיה עד 7 באוקטובר. נושא החטופים הוא קדוש ואני מקווה שנוכל לחלצם".