(צילום: אבי חי)

לאחר סיום מבצע "בית וגן" אמש (שלישי) בג'נין, צה"ל השיג את מה שרצה - הנחת תשתית לחופש פעולה. הפעולה בג'נין הייתה מעין פעולת הכנה לקראת חופש הפעולה שרצו להשיג, דבר שיאפשר כניסת כוחות לאזור בלי שיתפוצץ מטען גחון מתחת לרכביהם. אך המבחן האמיתי מתחיל עכשיו. שיטת הפעולה החדשה של צה"ל בג'נין מבוססת על שני עקרונות: מודיעין מדויק שהשב"כ יספק, וסיוע אווירי.
עקרונות אלו יבואו לידי ביטוי בשני אופנים. הראשון: כוחות צפויים להיכנס למחנה הפליטים בג'נין, לשם ביצוע מעצרים על בסיס מודיעין שיגיע מהשב"כ. השני: הפעולות ייעשו בשיתוף חיל האוויר, דבר שלא קרה בעבר. המבצע בג'נין שינה את אופן הפעולה, והיה הראשון מסוגו. לא בעקבות השימוש בכטמ"מ מסוים - אלא משום שהשימוש באותם כלי טיס היה חלק משיטת הפעולה.
1 צפייה בגלריה
עימותים בג'נין
עימותים בג'נין
כדי למנוע מחמושי ג'נין לבצע פיגועים, על מערכת הביטחון להמשיך בלחץ מבצעי רצוף. עימותים בג'נין
(צילום: EPA/ALAA BADARNEH)
עם זאת, שיטת הפעולה תצליח רק במידה שהתהליכים יימשכו, בניגוד למה שקרה בלבנון, אז הרמטכ"ל שאול מופז אמר כי לבנון תימחק אם יירו רקטות לעבר ישראל, והיא לא נמחקה. אם כך יקרה - אז חבל על המבצע, ואת זה נדע בהמשך. ההסתכלות כעת צריכה להיות שונה, להניח שאם יקרה משהו אז ישראל צריכה לתקוף זה כישלון. ישראל צריכה לצאת לפעולה אם יהיה מודיעין, ואם יהיה אפשר לסכל אירועים מבעוד מועד, ולא להמתין לרגע שיקרה משהו.
כעת, לאחר המבצע, על מערכת הביטחון להבין שכדי למנוע מהפלגים החמושים בג'נין לבצע פיגועים נוספים - עליה להמשיך בפעולה רצופה ולחץ מבצעי רצוף, והכוונה לא לאיזו פעולה מדויקת פעם בשנתיים, אלא פעולות רצופות.