חברי ופעילי מרכז הליכוד ותומכי התנועה מקיימים בתקופה האחרונה שיח חריג סביב שאלת כשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מרבית קבוצות הוואטסאפ של המרכז והמפלגה אוהדות את נתניהו, אך בחלקן דווקא נשמעת ביקורת חריפה על תפקודו במלחמה. "עם כל הכאב וכל הצער, הוא מיצה את עצמו", כתב אחד הפעילים על השאלה שנחשבה כמעט כפירה עד טבח שבעה באוקטובר - האם נתניהו צריך ללכת?
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת ביום ה-234 למלחמה
מליאת הכנסת ביום ה-234 למלחמה
צריך לפנות את מקומו? נתניהו בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גלנט: "דרושה ועדת חקירה שתבדוק את כולנו, גם את רה"מ"
(צילום: דובר צה"ל)

לא מדובר בשיחות פרטיות, אלא בשיח פומבי שמתנהל בתוך קבוצות של ליכודניקים. הבוקר (שבת) כתב אחד מחברי מרכז הליכוד כי "המלחמה הסתיימה, בנק הזמן נגמר והחטופים גוססים. הצפון מפורק והרוס, הדרום שרוף ומת. תוליכו אותו הביתה מהר או שהציבור יוליך אותנו לקיבינימט. זה קרוב מאוד, הליכוד הולך לקבל מכה שאלוהים לא ברא כי לציבור נמאס.
"קרא לילד בשמו: 'ביבי שחרר, תן לנו זכות חיים'. אתה מתפלל שזה יקרה והגיע הזמן להגיד את זה בלי פחד. עד כאן", כתב. בהמשך לשיח כתב פעיל אחר כי "צריך להבין שייקח שנים לתקן את השבר הנורא. הן בחברה הישראלית, הן במערכות השלטון והן בליכוד שהפך לכלי לשירות נתניהו", ותגובה אחרת טענה: "עם כל הכאב וכל הצער, נתניהו מיצה את עצמו. הוא באובדן שליטה ואובדן דרך. עליו לשחרר את הפלגה ואת המדינה ולאפשר לכוחות חדשים לרפא, לשקם ולבנות מחדש את כל מה שהוא הרס".
למרות זאת, יש גם קולות שנתניהו אומנם צריך ללכת הביתה ולפנות את מקומו, אך לא כעת. "בזמן מלחמה על קיומנו לא עורכים בחירות", הם טוענים. "תיגמר המלחמה, יפעלו בהתאם לחוק הבחירות. אם הליכוד ירצה לשרוד הוא יהיה חייב להתחדש. אחרת נאבד את השלטון להרבה שנים, אין ברירה. ניהול המלחמה וההתנהלות לפניה בעיתיים מאוד וצריך להפיק לקחים".
נזכיר כי כבר בחודש פברואר, לפני כחמישה חודשים, בכירים במפלגה טענו כי נתניהו לא קורא את המציאות לאחר שטען כי בחירות יתקיימו "עוד כמה שנים". חלק טענו כי מדובר במשאלת לב בלבד, והגיבו בגיחוך להערכה של נתניהו - אך חלק הדגישו כי "זה לא משנה כמה נתניהו ידחה את הקץ וכמה הוא לא רוצה, בסוף המלחמה הזאת נלך לבחירות. אם לא דרך הליכוד, דרך השותפות של הליכוד בקואליציה. כולם מבינים שזה האירוע".