חיילי הקומנדו מסיירים בדיזנגוף
(צילום: אסף קמר)

דובר צה"ל עדכן הבוקר (שני) כי לאחר מעצר ארבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, חשודים השליכו מטענים ויידו אבנים לעבר לוחמים שעצרו מבוקש בשכם. בעקבות כך, נמסר, נפצעו קצין ולוחם באורח קל מרסיסים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.
בין ארבעת המבוקשים שנעצרו, נתפס כאמור בעיר שכם חשוד במעורבות בפעילות טרור. שלושת המבוקשים הנוספים נעצרו לפי צה"ל "במרחב החטיבות בנימין, עציון ואפרים". עוד נמסר כי "המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון".
בצהריים נכנסו כוחות הביטחון למחנה הפליטים עקבת ג'בר ביריחו. בצה"ל אמרו כי לוחמי יחידת דובדבן וגדוד לביאי הבקעה פעלו במקום למעצר מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ.
במהלך הפעילות, אמרו בצה"ל, התפתחו הפרות סדר אלימות בכמה נקודות. ביציאת הכוחות, לאחר שעצרו מבוקש חשודים השליכו מטענים ובקבוקי תבערה ואף ירו. הכוח הגיב בירי חי ובירי רוגר. הפלסטינים אמרו כי מוחמד בלהאן, נער בן 15, נהרג מהירי.
3 צפייה בגלריה
חיילים מתגברים את כוחות הביטחון בתל אביב
חיילים מתגברים את כוחות הביטחון בתל אביב
לוחמי פלוגת ההכשרה של חטיבת הקומנדו בת"א
(צילום: אסף קמר)
(צילום: ניצן דרור, טל אזולאי)

3 צפייה בגלריה
מוחמד פאיז בלהאן שנהרג מאש צה"ל ביריחו
מוחמד פאיז בלהאן שנהרג מאש צה"ל ביריחו
הנער שנהרג ביריחו, מוחמד בלהאן
במקביל, וברקע המתיחות שהתגברה ערב חג הפסח, הבוקר תועדו לוחמי פלוגת ההכשרה של חטיבת הקומנדו בכיכר דיזנגוף בתל אביב ובפארק הרצליה. מדובר בעשרות לוחמים שמתגברים את משטרת ישראל במחוז תל אביב.
תיעוד הכוחות מגיע לאחר ששלשום הודיע צה"ל על "תגבור כוחות בפיקוד המרכז" בהנחיית שר הביטחון יואב גלנט. בהודעה במוצאי השבת האחרונה נכתב כי "בתיאום עם משטרת ישראל, צה"ל יתגבר במרחב מחוז תל אביב על פי צורך בלבד".
פעילות כוחות צה"ל, הלילה ביהודה ושומרון
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
תיעוד מפעולת הכוחות הלילה
תיעוד מפעולת הכוחות הלילה
תיעוד מפעילות הכוחות, היום באיו"ש
(צילום: דובר צה"ל)
הנחיה זו של גלנט נמסרה בעקבות הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה לאחר שני הפיגועים, בבקעת הירדן ובתל אביב ביום שישי האחרון, שגבו את חייהם של שלושה - האחיות רינה ומאיה די והתייר האיטלקי אלסנדרו פאריני. לפי ההודעה, סדר הכוחות שיוקצה "יסוכם בקרוב" בדרגים המקצועיים.
באותה הערכת מצב הוחלט גם על תגבור כוחות נוסף החל מאתמול באוגדת יהודה ושומרון, במרחב התפר ובחטיבת הבקעה והעמקים. בנוסף, שר הביטחון החליט להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, בלילה שבין יום רביעי לחמישי.
משמעות הטלת סגר היא שפלסטינים לא יוכלו להגיע לתפילות באל-אקצא בימים הקרובים. המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מיידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל חודש הרמדאן ומניעת כניסת פועלים לישראל.