השר לשעבר יעקב ליצמן, שהותקף באבנים במהלך הפגנת החרדים הקיצונים בירושלים, הגיש בימים האחרונים תלונה במשטרה נגד המפגינים. כך נודע ל-ynet.
ביום ראשון השבוע השתתפו אלפי חרדים הנמנים עם הפלגים הקיצוניים ביותר במחאה נגד בג"ץ על רקע ההחלטה לא לאפשר פטור מגיוס ללומדי תורה. המפגינים מחו גם נגד חברי הכנסת החרדים שלדבריהם "סוחרים בנשמות ישראל" ו"ונותנים יד לגזירת השמד", כאשר הם משתתפים בדיונים בניסיון ליצור מתווה שיוכל להתקבל בקרב החברה החרדית ומערכת הביטחון.
תיעוד: הפגיעה ברכב והפרות הסדר
(קרדיט: דוברות המשטרה)

במהלך הפגנה נישאו נאומים קיצוניים המאשימים את המדינה ברצון למחוק כליל את לימוד התורה ונרשמו אירועי אלימות רבים. יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, שעבר במקום הותקף על-ידי ההמון שזרק לעבר מכוניתו אבנים, עד שחולץ מהמקום על-ידי כוח משטרה. מאוחר יותר נרשמה תקיפה זהה כלפי השר לשעבר יעקב ליצמן שהותקף גם הוא באבנים וחולץ מהמקום על-ידי הכוחות.
במפלגות החרדיות סירבו להתייחס באופן פומבי לאירועים האלימים שכללו בין היתר הבערת פחים על הכביש, השלכת חפצים לעבר שוטרים ועוברי אורח וגרימת נזק כבד לתשתיות עירוניות. על אף חומרת האירועים סירב השר גולדקנופף להגיש תלונה אך במשטרה בכל זאת פתחו בחקירת כלל התקריות באותו לילה. ל-ynet נודע כי קודמו בתפקיד יעקב ליצמן כן הגיש באופן רשמי תלונה במשטרה. בסביבתו מגדירים את התקיפה כ"חמורה" שמצריכה חקירה ואכיפה ברורה.
2 צפייה בגלריה
מחאת החרדים על חוק הגיוס
מחאת החרדים על חוק הגיוס
ניסיון חילוץ הרכב בזמן המחאה
(צילום: שלו שלום )
2 צפייה בגלריה
מחאת החרדים על חוק הגיוס
מחאת החרדים על חוק הגיוס
עימותים עם המשטרה ברחובות ירושלים
(צילום: שלו שלום )
בהנהגת "העדה החרדית", הזרם הירושלמי הוותיק המתנגד לכל הכרה במדינה, ומי שיזמו את העצרת אמרו כי לאחר שורת מקרי האלימות כונסו רבנים ואדמו"רים לדיון הפקת לקחים שבסופו אמרו כי "יש לראות שהציבור יחזרו ללימוד בבית מדרש מיד לאחר העצרת, ולא יסתובבו ברחובות ובשווקים, כאשר המשמעות ברורה כי הבד"צ מתנער מכל מעשה האלימות והוונדליזם שחוללו הקיצוניים ברחבי ירושלים לאחר העצרת".
מפקד תחנת לב הבירה, נצ"מ שלומי טובול, מסר לאחר פיזור ההתפרעויות כי "אותם אנשים שניסו הערב לפגוע בשוטרים ובשר בממשלה, שהפרו את הסדר ושנהגו באלימות - מטילים כתם גדול על הציבור החרדי כולו בהתנהגותם האלימה והמסוכנת. אנחנו רואים בחומרה את האלימות שהופנתה נגד השוטרים ולוחמי מג"ב. נמשיך לאפשר מחאות כחוק לכל אדם, ובתנאי שהן לא תנוצלנה למפגן של אלימות והפרת הסדר משולחת רסן, כפי שראינו בירושלים".