פצצות תאורה נורו בגבול הצפון

צה"ל ירה הערב (יום חמישי) פצצות תאורה בגבול לבנון, במרחב היישוב מתת. מדובר צה"ל נמסר כי הפצצות נורו "בעקבות זיהוי במרחב". אחרי בדיקה בגזרה, הנחה הצבא לחזרה לשגרה. מדובר באירוע שגרתי שמתרחש מעת לעת.
אתמול הותר לפרסם אחרי איפול ממושך כי מחבל חמוש חדר מלבנון בסוף השבוע שעבר והניח מטען חבלה שדומה למטען מדגם שבו עושה שימוש חיזבאללה סמוך לצומת מגידו. המטען התפוצץ בשולי כביש 65, וגרם לפציעתו של שרף אלדין (21) מהכפר סאלם בעמק יזרעאל.
אחרי הפיצוץ, שאירע ביום שני בסביבות השעה 6:00 בבוקר, המחבל עצר רכב וביקש מהנהג להסיעו חזרה מעמק יזרעאל לאזור גבול לבנון. הרכב נעצר בתום מרדף שעות ארוכות לאחר הפיגוע, בסביבות 17:00, בעקבות סריקות נרחבות שערכו כוחות הביטחון. המחבל חוסל על-ידי לוחמי ימ"מ ושב"כ סמוך ליישוב אדמית בגליל המערבי עת ששהה ברכב.
שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל רא"ל הלוי בסיור בגליל
(צילום: אביהו שפירא)

שר הביטחון יואב גלנט סייר הבוקר בגבול לבנון והודיע כי ישראל תגיב על הפיגוע ליד מגידו. "מי שעשה את הפיגוע, יתחרט על כך", אמר. "אנחנו נמצא את המקום המתאים, את הדרך המתאימה, ונכה במי שאחראי לפיגוע".
בהצהרה במצפה הר אדיר, לאחר הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ומפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, אמר גלנט כי "חקירת האירוע עדיין נמשכת, ואנחנו נגיע לחקר מלא של הפרטים. מדובר בפיגוע מורכב, אך בזכות היכולות המודיעיניות והמבצעיות של כוחות הביטחון אנחנו נדע מי עומד מאחוריו". לדבריו, "בזכות פעולה משולבת, נחושה ומהירה של כוחות הביטחון, שבוצעה בשיתוף פעולה הדוק, המעגל נסגר במהירות והמחבל חוסל. בכך נמנע פיגוע נוסף עם פוטנציאל לנזק קשה".