ילנה, שנפצע בתאונת האוטובוס בדרום קוריאה, משחזרת

17 מתוך 32 הישראלים שנפצעו בהתהפכות אוטובוס התיירים בדרום קוריאה שוחררו הלילה והבוקר (שבת) מבתי חולים סמוך למקום התאונה. יחד עם ה-17, שהיו מאושפזים במצב קל, שוחרר גם המדריך המקומי שלהם הונג צ'ונג או - שגם הוא נפצע באורח קל. אחת מהן סיפרה ל-ynet לאחר שחרורה כי האוטובוס הידרדר אחורה שניות ספורות לאחר שהוא עצר. נוסע אחר סיפר כי ניסה לשבור עם פטיש את חלונות האוטובוס, אך לא הצליח ותוך זמן קצר הבין שלא ניתן לחלץ פצועים דרך החלון.
נוסעת נוספת, שנפצעה גם היא באורח קל ושוחררה מבית החולים, סיפרה כי האוטובוס התהפך על צידו השמאלי, והנוסעים שישבו בצד הימני, בהם ריטה שוורצברג בת ה-60 שנהרגה בתאונה, נפלו על הנוסעים בצד השני. אתמול, תיירת ישראלית שהייתה באוטובוס העידה בפני התקשורת המקומית: "כשהאוטובוס התהפך, שני אנשים נפלו עליי. היה קשה מאוד לנשום". הנוסעים שנפצעו באורח קל היו אלו שישבו בחלק האחורי של האוטובוס.
4 צפייה בגלריה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
רגע אחרי התהפכות האוטובוס. "היה קשה לנשום"
4 צפייה בגלריה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך בדרום קוריאה
האוטובוס שהתהפך
4 צפייה בגלריה
תיעוד: רגעי התדרדרות האוטובוס בדרום קוריאה
תיעוד: רגעי התדרדרות האוטובוס בדרום קוריאה
זירת התאונה, בשידורי הטלוויזיה הדרום קוריאנית
ילנה אוזימוב מבאר שבע, שהייתה גם היא על האוטובוס ושוחררה הלילה מבית החולים, סיפרה כי "עלינו להר בדרך למלון. נשאר לנו 700 מטרים והייתה שם פינה. הנהג עשה רוורס והאוטובוס נפל על הצד וכולנו גם נפלנו. בגלל זה כל אחד נפצע בכתף ובצלעות". לדברי אוזימוב, "אני נפלתי ראשונה ועוד שני אנשים נפלו עליי. אחרי שהאוטובוס התהפך זה היה מפחיד אבל הרגשתי שאין לי משהו רציני. הרגשתי שאני רואה ושהרגליים שלי בסדר".
עדיין לא ברור מתי הישראלים ששוחררו מבית החולים ישובו ארצה, ו-15 עדיין מאושפזים כאמור - בהם ארבעה במצב קשה. אחת הפצועות שמצבה מוגדר קשה עברה ניתוח בבית חולים מקומי לאחר שנפגעה בעמוד השדרה.
תיעוד: רגעי הידרדרות האוטובוס בדרום קוריאה

המדריך צ'ונג או, שנפצע בגב, בראש וברגל ושוחרר מבית החולים, סיפר בשיחה עם ynet כי מחקירת המשטרה המקומית התברר כי התאונה נגרמה בגלל טעות של הנהג, שהעביר להילוך שני בעלייה. לדברי המדריך, חלק מהנוסעים לא חגרו חגורות בטיחות. הדברים באים בסתירה לדבריו של הנהג עצמו, שנפצע באורח קל גם כן, וטען לתקלה בתיבת ההילוכים של רכב ההסעות. בריאיון עמו שהתפרסם אתמול בצהריים בתקשורת המקומית אמר: "עצרתי את האוטובוס במהלך עלייה תלולה. לפתע, הוא התהפך לאחור במהירות מטורפת". לדבריו, הוא העביר הילוך מהילוך שני לראשון - ואז המנוע הפסיק לפעול והאוטובוס הידרדר 60 מטר למטה.
התאונה, נזכיר, התרחשה שלשום סמוך לעיר צ'ונג ג'ו שנמצאת מרחק כשלוש שעות נסיעה מהבירה סיאול. האוטובוס התהפך על פי הדיווחים כשהנהג ניסה להחליף הילוך בעיקול בדרך, כשהסיע את 33 התיירים הישראלים למלון שלהם בסואנבו. הישראלים שנפצעו פונו לתשעה בתי חולים במדינה האסייתית. כל הנפגעים הם ישראלים בני 50 עד 70 שהשתתפו בטיול מאורגן - חלקם הזמינו אותו עוד בשנת 2020, אך בשל מגיפת הקורונה הוא יצא לפועל רק עכשיו. בסרטון שפורסם בתקשורת הקוריאנית ואורכו שניות ספורות, נראית תחילת ההידרדרות של האוטובוס וצעקות: "לבלום! לבלום!".
4 צפייה בגלריה
ריטה שוורצברג, שנהרגה בהתהפכות האוטובוס בדרום קוריאה
ריטה שוורצברג, שנהרגה בהתהפכות האוטובוס בדרום קוריאה
ריטה שוורצברג, שנהרגה בהתהפכות האוטובוס בדרום קוריאה
(צילום: מתוך פייסבוק)
משלחת רופאים של חברת "פספורטכארד", שיותר מ-15 מהפצועים בתאונה מבוטחים בה, נחתה אתמול במדינה. הפצועים הישראלים מפוזרים כאמור בתשעה בתי חולים שונים והחל מהבוקר יגיעו אליהם שלושה רופאים ישראלים ופרמדיק במטרה להעריך את מצבם ולהעביר לטיפול בארץ את מי שניתן בשלב זה.
חלק מהפצועים לא הצליחו ליצור קשר באופן ישיר עם בני משפחותיהם, כיוון שמכשיריהם הניידים וציוד נלווה ניזוקו בתאונה, ומשרד החוץ סייע לחבר בינם לבין בני המשפחות. "מכאן אנחנו מתפצלים למספר צוותים שונים על מנת שנוכל לבקר אותם בכמה שיותר בתי חולים", אמר אתמול אריאל קנזיץ', סמנכ"ל קשרי ספקים ב"פספורטכארד". "יש כאמור ארבעה פצועים קשה, אנחנו יודעים על פציעות מסוגים שונים. יש פציעות גפיים של צלעות, פציעות ראש ופציעות מסוגים שונים".