פחות משבועיים לאחר שטעתה בשמו, בתפקידו ובנסיבות נפילתו של לוחם שעם אימו שוחחה, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שוב טעתה. הפעם, בחשבון האינסטגרם שלה נכתב כי היא שוחחה עם אמהותיהן של התצפיתניות שירה אלבג ואורלי גלבוע - כשלמעשה התכוונה ללירי אלבג ודניאלה גלבוע.
בתמונה שהופצה ממטוס ראש הממשלה כנף ציון באותו פוסט, טושטשו מסמכים שעליהן עברה שרה נתניהו. בעקבות זאת עלתה התהייה - אם מדובר במסמכים סודיים, שנדרש לטשטשם, כיצד שרה נתניהו שאינה בתפקיד המוגדר בחוק יכולה לבחון אותם בעצמה.
2 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו והמסמכים שטושטשו
"השיחה הראשונה ממטוס כנף ציון בטיסה ההיסטורית והחשובה לוושינגטון הייתה השיחה שבה אני, רעיית ראש הממשלה, דיברתי עם אמהותיהן של שירה אלבג ואורלי גלבוע, שתי בנות צעירות וחפות מפשע שנחטפו על ידי מפלצות החמאס", נכתב כך בפוסט - לפני ששמות התצפיתניות תוקנו - כך שלא יהיו שמותיהן של האימהות.
שרה נתניהו הוסיפה כי "במהלך השיחה המרגשת הזו, הבטחתי להן שלאורך כל המסע ההיסטורי הזה, הבנות שלהן - יחד עם שאר החטופים והחטופות נמצאים לנגד עינינו בכל רגע. אני ובעלי ראש הממשלה לא שוכחים אותם לרגע. התחייבתי בפניהן שבכל פגישה שאהיה, אזכיר את הבנות ואת כל שאר החטופים. אני מתפללת לראות את כולם שבים הביתה בקרוב, בריאים ושלמים. אנחנו לא ננוח עד שכולם יחזרו. זו המשימה החשובה ביותר שלנו כעת".
האימהות של התצפיתניות אמרו לה בשיחה כי יותר מ-70% מהאוכלוסייה תומכים בעסקה, וביקשו לוודא כי ראש הממשלה יעשה את מה שנדרש ויודיע על עסקה עוד לפני החזרה לארץ. "כך נוכל להבטיח את המפגש המיוחל עם הבנות", אמרו.
הפוסט, לאחר התיקון

2 צפייה בגלריה
קרינה ארייב, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
קרינה ארייב, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
לירי אלבג ודניאלה גלבוע בשבי, לצד קרינה ארייב ואגם ברגר
לפני שבועיים העלתה שרה נתניהו פוסט אחר לחשבון האינסטגרם שלה, שבו התגאתה ברצף פגישות שקיימה עם משפחות חטופים וחללים. היא סיפרה שנפגשה עם רעיית אחד מהם, רס"ם במיל' עדי שני, אך טעתה בשמו, בתפקידו ואפילו בנסיבות נפילתו.
"ליאור שני, אלמנתו של רס"מ עידו שני ז"ל, תיארה כיצד עידו, סגן מפקד סיירת נח"ל, נפל כשהיה בדרכו להצלת 12 תצפיתניות בכרם שלום", כתבה נתניהו. אלא שללוחם שאליו התכוונה לא קוראים עידו, אלא עדי שני (39) מהיישוב צור יצחק בשרון. הוא נפל במהלך קרב בצפון רצועת עזה, והיה לוחם בפלוגת הסיור (פלס"ר) באגד לוגיסטי 6036 - בשונה ממה שתיארה נתניהו. למעשה, נתניהו נפגשה עם אלמנתו של עדי שני, אך תיארה בפוסט פרטים על הלוחם רס"ן עידו שני בן ה-29, שנפל ב-7 באוקטובר.
קרוביו של רס"ן עידו שני, שהיה סגן מפקד סיירת הנח"ל בעת שנפל, זעמו - והגיבו באינסטגרם של שרה נתניהו. האם דבורה כתבה אז: "אין מצב שתיפגשי איתי או עם מישהו מבני ביתי מבלי שתשמעי מאיתנו כמה בעלך והממשלה שהוא עומד בראשה אחראים למותו של בני ולמותם של גיבורים כמותו". רק שעות ארוכות לאחר מכן שרה נתניהו מחקה את הפוסט - ואז האשימה את הדובר וכתבה כי "בעקבות טעות של הדובר שמנהל את חשבון האינסטגרם שלי, אני מבקשת לפרסם מחדש את הפוסט".