הלימודים היום (חמישי) בעשרות מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ מושבתים למשך 120 או 250 דקות במסר משותף הקורא להחזרתם המיידית של כל החטופים הביתה, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה.
במסגרת הפעילות במוסדות, מגיעים צעירי משפחות החטופים לקמפוסים השונים ומספרים את סיפורי יקיריהם: בין היתר יגיעו מור קורנגולד, אחיו של החטוף טל שוהם; יולי בן עמי, בתו של החטוף אוהד; עילי דוד, אחיו של החטוף אביתר; שיר סיגל, בתו של החטוף קית' סיגל ושורדת השבי אביבה סיגל; מאיה הורן בת דודתם של החטופים יאיר ואיתן הורן; גיל ושי דיקמן, בני דודים של החטופה כרמל גת; ירדן גונן, אחותה של החטופה רומי; רוני אלבג, אחותה של החטופה לירי; ודנה שם טוב, אחותו של החטוף עומר שם טוב.
2 צפייה בגלריה
שי ורוני אלבג, אחיותיה של לירי אלבג בהפגנה מול הקריה בתל אביב
שי ורוני אלבג, אחיותיה של לירי אלבג בהפגנה מול הקריה בתל אביב
שי ורוני אלבג, אחיותיה של לירי אלבג. יגיעו לדבר עם הסטודנטים
(צילום: מוטי קמחי)
מטה משפחות החטופים מסר כי "אנו מברכים על היוזמה של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות ואנו קוראים באופן חד-משמעי לאישור עסקת נתניהו במיידי, ושחרור כלל החטופים. ממשלת ישראל צריכה לאפשר לצוות המו"מ לסכם את העסקה ולהשיב את כולם הביתה! המדינה לא יכולה להמשיך ולהתנהל - כשהם עדיין שם, המוסדות האקדמיים לא יכולים להמשיך וללמד - כשהם עדיין שם".
2 צפייה בגלריה
לפני הצעדה להשבת החטופים באוניברסיטת תל אביב
לפני הצעדה להשבת החטופים באוניברסיטת תל אביב
צעדה להשבת החטופים באוניברסיטת תל אביב
(צילום ארכיון: שחר שחר, דוברות אוניברסיטת תל אביב)
אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל: "250 ימים של ייסורים בלתי נתפסים עוברים על 120 החטופים המוחזקים בשבי חמאס בעזה. התרגשנו מאוד לראות את חזרתה של נועה ארגמני, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, לצד 3 חטופים נוספים, אך אל לנו להשלים עם המצב הבלתי נסבל בו 120 חטופים עדיין מצויים בשבי וביניהם גם סטודנטים שלנו, שכולנו תקווה שיחזרו הביתה בקרוב. על כל אזרח ואזרחית במדינה מוטלת החובה המוסרית להרים קול זעקה, להפגין סולידריות עם משפחות החטופים ולנקוט בכלל האמצעים הנדרשים להשבת החטופים הביתה. עלינו לזעוק ולא לחדול עד אשר נראה את פניהם של אחינו ואחיותינו כאן בבית".