שר החוץ הישראלי אלי כהן המריא הבוקר (רביעי) לביקור בזק בצרפת, שבמהלכו ישתתף בפגישה באונסק"ו, ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית ויסיים במפגש ראשון עם שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה, שאחריו יפרסמו שני הצדדים הצהרה רשמית.
מהצד הישראלי יתרכזו בדיון בשאלה האיראנית ובמצב הכללי באזור. גורמים צרפתיים טענו כי הישראלים הם שביקשו לערוך את הביקור, כבר לפני כמה חודשים, אך רק עכשיו נמצא הזמן לערוך אותו. העדיפות של הצרפתים היא אמנם לשוחח על שיתופי הפעולה עם ישראל במישור הכלכלי, המדעי והביטחוני, אולם עיקר דאגתם מופנית לנעשה בגדה המערבית.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק בברלין
שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק בברלין
מגיע לפריז. שר החוץ אלי כהן
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
שרי החוץ של צרפת
שרי החוץ של צרפת
שרת החוץ של צרפת. המצב בגדה מטריד את פריז
(צילום: רויטרס)
הצרפתים מודאגים מאוד מהידרדרות המצב בשטח, שהולך ומחמיר לתפיסתם. עוד נושא הוא המבוי הסתום במו"מ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בפריז אומרים כי הם נחושים לדבר עם השר כהן גם על הבנייה בהתנחלויות ומוטרדים מאוד מהעובדה כי הדין לא מוצה עם חלק מהמתנחלים שהשתתפו בפרעות בכפרים פלסטיניים.
המהפכה המשפטית, שהפכה לנושא השיחה המרכזי בנוגע לישראל בחצי השנה האחרונה גם בביקורים מדיניים, אינו נמצא כנראה על סדר היום הרשמי של הביקור - אך לא נשלל שיעלה בשיחה בין כהן למקבילתו.
אמנם היחסים בין ישראל לצרפת איתנים, אך העובדה שמשרד החוץ הצרפתי מרוכז בנעשה בשטחים הוא צעד לאחור, כאשר בשנים האחרונות התמקדו הצדדים בפגישות רשמיות בעיקר באיום האיראני - שאליו כוון הזרקור גם בהצהרות המשותפות.