(צילום: ערוץ הכנסת)

סיהאם אגברייה מאום אל-פחם, שגיסה אסעד מחמוד אגברייה נורה למוות ביום שישי בעבודתו ומת אמש (ראשון) מפצעיו בבית החולים העמק בעפולה, מתקשה לעכל את האובדן הנוסף במשפחתה. בשנת 2011 נרצחו ביריות בעלה ושני בניה, תאופיק (64), מחמוד (21) ואחמד (15) - אז שוחח איתה ראש הממשלה בנימין נתניהו והבטיח לה "לחזק את הסדר והחוק ביישובים הערביים".
למרות זאת, גם 12 שנה אחרי רצח משפחתה, היורים טרם נעצרו. "נתניהו הוא איש של הצגות", אמרה. "הוא דיבר רק בשביל להופיע בתקשורת. היו לו הרבה הבטחות באוויר. אם הייתי יהודייה הוא היה דואג לי ולא מוותר, אבל הממשלה גזענית והתוצאה היא רצח נוסף".
3 צפייה בגלריה
נתניהו ואגברייה בכנסת, 2012
נתניהו ואגברייה בכנסת, 2012
"הממשלה גזענית והתוצאה היא רצח נוסף". נתניהו ואגברייה בכנסת, 2012
(צילום: גיל יוחנן)
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח ביישוב עארה בה נהרג אסעד מחמוד היקל
זירת הרצח ביישוב עארה בה נהרג אסעד מחמוד היקל
אסעד מחמוד אגברייה וזירת הרצח
3 צפייה בגלריה
סהאם הייקל, בעלה ושני בניה נרצחו ב-2011 באום אלפחם
סהאם הייקל, בעלה ושני בניה נרצחו ב-2011 באום אלפחם
סהאם אגברייה. "אם הייתי יהודייה הוא היה דואג לי"
בסרטון שהעלה נתניהו בשנת 2016 ליוטיוב הוא פנה לערביי ישראל, הזכיר את סיהאם אותה פגש בכנסת ב-2012 וסיפר כי הממשלה בראשותו פועלת לחיזוק החוק והסדר ביישובים הערביים - בדיוק כפי שהבטיח לה. אבל כבר אז היא הייתה סבורה אחרת. "עד היום אני מקבלת רק הבטחות ומחכה לתוצאות, נתניהו לא עזר לי בכלום", אמרה ל-ynet בשעתו. בסרטון הוא לא הזכיר את אגברייה בשמה: "לא אשכח את השיחה שקיימתי באחת מוועדות הכנסת עם אישה מוסלמית צעירה, שבעלה ובניה נרצחו ונורו למוות באחת הערים הערביות. היא רעדה והתחננה בפניי ואמרה לי, 'ראש הממשלה, תגדיר את החוק והסדר ביישוב שבו אני חיה'. זה בדיוק מה שאנחנו עושים".
לדברי סיהאם, "כמו נתניהו, גם המשטרה שכחה את התיק. הם רוצים שאנחנו נביא ראיות ונעבוד במקומם. אני כבר לא מצפה מהם לעצור את הרוצחים כי הם כשלו כמעט בכל התיקים. התעייפנו מהפשיעה ואף אחד לא שואל עלינו, זוכרים אותנו רק כשעוד מישהו מהמשפחה נרצח. אנחנו כבר לא יוצאים מהבית כי אנחנו לא יודעים אם נחזור".
תושבים אחרים באום אל-פחם, הסכימו עם טענותיה, וסיפרו כי אסעד "היה אדם ישר ומכובד. אף אחד לא יכול להגיד עליו דברים רעים. הוא לא היה מעורב בסכסוכים, אם הוא נרצח כולנו בסכנת חיים". לאחר מכן היא הוסיפה כי "הרצח שלו לא קשור לרצח של בעלי ושני הבנים שלי, אבל אנחנו עדיין לא יודעים מה הרקע ומי אחראי. המצב אצלנו מפחיד. אני מפחדת על החיים שלי ועל החיים של הבנים שנותרו לי".