2 צפייה בגלריה
מוסא מחמד אבו מרזוק
מוסא מחמד אבו מרזוק
מוסא אבו מרזוק
(צילום: דובר צה"ל)
מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר בריאיון לרשת RT בערבית כי המנהרות שנבנו בעזה נועדו להגן על חמאס - ולא על תושבי הרצועה. "זו האחריות של האו"ם להגן עליהם", אמר. צפו בדבריו:
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
"הרבה אנשים שואלים למה בנינו 500 ק"מ של מנהרות, ולא בנינו מקלטים שבהם אזרחים יכולים להתחבא במהלך ההפצצות", אמר אבו מרזוק בריאיון ששודר בשבוע שעבר. "בנינו את המנהרות כי אין דרך אחרת לשמור על עצמנו מלהיות מטרות ולהיהרג. המנהרות האלה נועדו להגן עלינו מהמטוסים. אנחנו נלחמים מהן".
לדבריו, "כולם יודעים ש-75% מהתושבים ברצועת עזה הם פליטים - ושזו האחריות של האו"ם להגן עליהם. אחריות הכיבוש (ישראל) לספק להם את כל השירותים כל עוד הם תחת כיבוש - בהתאם לאמנת ז'נבה".
2 צפייה בגלריה
הרס ב בעקבות תקיפת צה"ל
הרס ב בעקבות תקיפת צה"ל
ילדים מסתובבים בין ההריסות בעזה. "זו האחריות של האו"ם להגן עליהם"
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
אתמול אמר אבו מרזוק בריאיון ל"אל-ג'זירה" כי "הרשות הפלסטינית וכמה מדינות ערביות קוראות בחשאי למערב לחסל את חמאס". לדבריו, "ציפינו להרבה מחיזבאללה ומאחינו בגדה המערבית, אבל אנחנו נדהמים מהעמדה המבישה של אחינו ברשות הפלסטינית".
אבו מרזוק עמד בראש משלחת חמאס שביקרה במוסקבה בשבוע שעבר. סוכנות הידיעות הרוסית "טאס" דיווחה כי "מגעים התנהלו עם אבו מרזוק כהמשך לקו הרוסי של שחרור מיידי של בני הערובה הזרים מרצועת עזה. עניינים הקשורים להבטחת הפינוי של רוסים ואזרחים זרים אחרים משטח המובלעת הפלסטינית נידונו גם הם".
אחיו של אבו מרזוק, יוסף אבו מרזוק, נהרג בהפצצת בניין התעשייה ברפיח ביום השישי של המלחמה.