יום הולדת שני בשבי: בכיכר החטופים בתל אביב ציינו היום (רביעי) את יום הולדתו של ירדן ביבס, שמחר ימלאו לו 35 שנים. ביבס נחטף ב-7 באוקטובר אשתקד מביתו בקיבוץ ניר עוז, וגם אשתו שירי וילדיו אריאל בן הארבע וכפיר התינוק, נמצאים מאותו היום בשבי חמאס ברצועת עזה.
עפרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס
(צילום: מיקי שמידט)

עפרי, אחות של ירדן, אמרה בכיכר החטופים כי "יום ההולדת של ירדן התחיל בשבוע לא פשוט - בראש השנה, בחגים. הוא החטוף הראשון שמציין יום הולדת שני בשבי. היחידים שחסרים לנו פה הם ירדן, שירי, אריאל וכפיר, שחסרים לנו מאוד. יש פה בירה של גולדסטאר, שהכינו תוית לירדן עם ציתות מהסרט 'סנאצ' שהוא אוהב. אנחנו נוציא עוגה של קראק פאי שירדן ושירי, אם היו יוצאים היום לחגוג את יום ההולדת, היו אוכלים אותה במסעדה האהובה עליו - M25".
עוד הוסיפה עפרי כי "שנה שעברה, בבוקר יום ההולדת, לא ידענו מה עלה בגורלך ואני תיארתי את הגרוע מכל. בגלל שלא יכולנו לשיר 'יום הולדת', הקראתי עם דויד 'שיר למעלות', וכשסיימנו קיבלנו צלצול טלפון ותמונות מהחטיפה שלך. אני מבקשת לקרוא שוב בתקווה שיגיעו עוד בשורות טובות את 'שיר למעלות'".
3 צפייה בגלריה
ירדן ביבס יציין יום הולדת שני בשבי חמאס
ירדן ביבס יציין יום הולדת שני בשבי חמאס
ירדן ביבס, ביום הולדתו ה-31. "הוא חסר לנו מאוד"
(צילום: באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
ציון יום הולדתו של החטוף ירדן ביבס בכיכר החטופים
ציון יום הולדתו של החטוף ירדן ביבס בכיכר החטופים
הטקס לציון יום הולדתו של ירדן בכיכר החטופים
(צילום: יובל חן)
3 צפייה בגלריה
אלי וירדן ביבס, אביו ואחותו של החטוף ירדן ביבס
אלי וירדן ביבס, אביו ואחותו של החטוף ירדן ביבס
אלי ועפרי ביבס, אביו ואחותו של ירדן
(צילום: יובל חן)
בטקס חשפו המשתתפים מיצב של המילה Home מברזל, שירדן - שהיה רתח במקצועו - הכין כדוגמתו במתנה לעפרי כשעברה לבית ברעים שבעוטף. בהמשך אמרה עפרי ל-ynet כי "בתוכי אני מאוד מאוד כועסת וזועמת שהם לא פה עדיין. אני חושבת שהיו הרבה הזדמנויות, והם יכלו כבר להיות פה".
לאחר מכן סיפרה כי לא הזמינה פוליטיקאים לאירוע. "בגדול לא הזמנתי אף אחד, אז לא אמורים להגיע", הסבירה. "אני גם לא כל כך רוצה כבר לפגוש אותם. שנה שלמה נפגשתי עם חברי כנסת, ישבתי בוועדות בכנסת, עם נציגי ציבור, שמענו את כולם. אומרים שהחטופים בליבם, הם רוצים כמונו שהם יחזרו הביתה והם עושים הכול - אבל אני מצטערת, אבל אחרי שנה אני לא מאמינה לזה כבר. אני חושבת שיש להם הרבה יותר כוח ולחץ להפעיל על ראש הממשלה, על הקבינט, על מי שצריך כדי לקדם עסקה. הם לא יכולים להגיד רק 'כשתהיה עסקה אני אחתום'. זה לא מספיק. תביאו את העסקה, תעשו צעדים אקטיביים כדי שיהיה פה משא ומתן ועסקה".
לסיכום אמרה עפרי כי על ירדן ומשפחתו כי "אני לא יודעת מה מצבם. אני לא יודעת אם הם חיים או מתים, אני לא יודעת איפה הם נמצאים, אני לא יודעת כלום. אז אני אגיד לו: דודג'י, אנחנו מאוד מאוד אוהבים אותך, מאוד מתגעגעים אליך. כולנו, באמת. ואני במצב כזה אין לי הרבה לאחל חוץ מרק חופש ושתחזור אלינו. שתזכה לחבק שוב את שירי ולנשק את אריאל וכפיר ולהיות איתם ביחד, ושנוכל לחגוג את יום ההולדת הבא, ועוד הרבה לפני זה, איתנו פה. זהו, אוויר לנשימה, חופש, אור יום - הדברים הכי בסיסיים והכי טריוויאליים והכי ברורים מאליו כביכול. הלוואי שרק יהיה לו את זה, באמת".