2 צפייה בגלריה
הרצי הלוי בביקור חשאי בבחריין
הרצי הלוי בביקור חשאי בבחריין
הרצי הלוי בביקור חשאי בבחריין, במפגש עם יורש העצר
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים אתמול (חמישי) ביקור חשאי בבחריין. דבר הביקור לא פורסם בישראל, אך באתר החדשות הבחרייני "אחבאר אל-חאליג'" פורסמה תמונה של יורש העצר של בחריין סלמאן בן חמד אל-חליפה מקבל את פניה של "משלחת של בכירים ביטחוניים" - וגם הלוי תועד שם, בלבוש אזרחי. לפי הדיווח באתר, במשלחת דובר על החשיבות שבשמירת הביטחון האזורי.
בפרסום של סוכנות הידיעות של בחריין נכתב:" יורש העצר ביקש להדגיש שהביטחון והיציבות הם בראש סדר העדיפויות ושכל הצדדים צריכים לפעול תמיד כדי לשמור עליהם. הוא ציין את חשיבות המפגשים מעין אלה שמטרתם לחזק את הביטחון ולהם תפקיד חשוב ליצור קו מחשבה אחיד וחזון משותף להשיג יציבות אזורית ועולמית. שיתופי פעולה כאלה מבטיחים הגנה הדדית של כולם אל מול האתגרים הקיימים, והגעה לשלום וסלילת הדרך לשגשוג".
קודמו של הלוי בתפקיד, אביב כוכבי, ביקר בבחריין בשנה שעברה, לאחר שראש הממשלה דאז נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ ביקרו במדינה גם הם. בין ישראל לבחריין מתקיימים שיתופי פעולה ביטחוניים ענפים, ולחיל הים הישראלי אף יש נציג שיושב בבירה מנאמה.
2 צפייה בגלריה
קבלת פנים לנפתלי בנט בארמונו של יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה
קבלת פנים לנפתלי בנט בארמונו של יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה
אל-חליפה ונפתלי בנט, בשנה שעברה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ברקע רעידת האדמה הקשה שהיכתה בסוריה השבוע, גורם צבאי ישראלי התייחס בריאיון לעיתון "אילאף" הסעודי, לאפשרות של ניצול האסון על ידי איראן: "לא נהסס לתקוף כל משלוח נשק איראני שיגיע לסוריה במסווה של סיוע הומניטרי. יש בידינו מידע על כוונה איראנית לנצל את המצב הטראגי בסוריה, ולשלוח תחת מסווה של משלוח הומניטרי אמצעי לחימה וציוד עבור חיזבאללה שיסייעו בחיזוק התבססותה בסוריה. זה מצב שישראל לא תהיה מוכנה לקבל, ואנחנו ערוכים לתקוף בכל מקום על אדמת סוריה".
בנוגע לסיוע הומניטרי מצד ישראל אמר המקור כי "הצבא לא קיבל שום הנחיות להעביר לסוריה תרופות או ציוד, אך ישראל מוכנה לשלוח מה שנדרש לקורבנות רעידת האדמה בכל מקום".
בדיווח צוין עוד כי "ישראל הגבירה את הפיקוח שלה על כל מה שעובר מאיראן לסוריה בימים אלה". אותו גורם הוסיף: "איראן ניסתה בעבר להחביא אמל"ח במשאיות ירקות ופירות ובשיירות סיוע שונות. ישראל תקפה בשנה שעברה ובתחילת השנה הזו משאיות כאלה בזמן שעברו מעיראק לסוריה. לשלטון הסורי אין כל סמכות לדרוש מאיראן להפסיק את זה, וגם אם הם יתנגדו זה יהיה חסר תועלת".
פורסם לראשונה: 22:19, 09.02.23