המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שיתף אמש (חמישי) ברשת החברתית שלו קטע מתוך נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס - שבו צוין כי איראן ניסתה להתנקש בחייו של טראמפ. הוא כתב כי אם האיראנים יתנקשו בו, כשישוב לבית הלבן, הוא מקווה שהממשל האמריקני ישמיד את איראן.
"אם הם באמת 'יתנקשו בנשיא טראמפ'", כתב המועמד הרפובליקני על עצמו, "שזו תמיד אפשרות, אני מקווה שאמריקה תמחק את איראן מעל פני האדמה. אם זה לא יקרה - מנהיגים אמריקנים ייחשבו פחדנים מוגי לב".
3 צפייה בגלריה
עצרת בחירות של דונלד טראמפ ב שארלוט צפון קרוליינה ארה"ב
עצרת בחירות של דונלד טראמפ ב שארלוט צפון קרוליינה ארה"ב
מזהיר את איראן. הנשיא לשעבר טראמפ
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
בשבוע שעבר דיווחה התקשורת האמריקנית כי השירות החשאי הגביר את האבטחה סביב הנשיא לשעבר, אחרי שהתקבל מידע לפיו איראן תכננה להתנקש בחייו. אותה מזימה איראנית לא הייתה קשורה לניסיון ההתנקשות בטראמפ בעצרת שהייתה החודש בפנסילבניה, במהלכה הוא נפגע באוזנו מקליע של מתנקש שהתמקם באין מפריע על גג בקרבת הבמה.
המועצה לביטחון הלאומי בבית הלבן אמרה כי היא "עוקבת כבר שנים אחרי האיומים נגד אנשי הממשל של הנשיא לשעבר טראמפ". היחסים בין איראן לארה"ב מתוחים כבר שנים והשתיים הן יריבות מרות, אך במהלך כהונתו של טראמפ בבית הלבן נרשם כי גובה הלהבות עלה. החיסול של קאסם סולימאני ב-2020 הביא למתיחות חסרת תקדים בין המדינות.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ פצוע אחרי ניסיון התנקשות פנסילבניה ארה"ב
דונלד טראמפ פצוע אחרי ניסיון התנקשות פנסילבניה ארה"ב
טראמפ פצוע אחרי ניסיון ההתנקשות בפנסילבניה
(צילום: AP /Gene J. Puskar)
בתוך כך, אמש פרסם ניו יורק טיימס סקר חדש שעשוי לעודד במעט את יריבתו של טראמפ במרוץ לנשיאות, המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס. בסקר, שנערך בין 22 ל-24 ביולי, מוביל טראמפ על סגניתו של ג'ו ביידן בשני אחוזים בלבד – 48 מול 46. בקרב המצביעים הרשומים הפער קטן יותר - 48%-47% לטובת טראמפ. לפי ניו יורק טיימס האריס מצמצמת את הפער מטראמפ ומצבה טוב בהשוואה לביידן: בסקר שפורסם בעיתון בתחילת החודש הוביל טראמפ על ביידן ב-6%, ימים ספורים אחרי העימות החלש של הנשיא הדמוקרטי.
מהסקרים האחרונים ניתן ללמוד כי מועמדותה של האריס גורמת להתאוששות מסוימות במצבה של המפלגה הדמוקרטית - אך עדיין מצבו של טראמפ טוב יותר בסקרים במדינות המפתח, שקריטיות לניצחון. בבחירות לנשיאות ארה"ב, נזכיר, מנצח לא המועמד שגרף את מספר הקולות הגדול ביותר ברחבי אמריקה, אלא זה שהשיג מספר גבוה יותר של אלקטורים ב-50 המדינות.
3 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
האריס. מוכנה להגיע לעימות מול טראמפ
(צילום: REUTERS/Vincent Alban)
כמו כן, אחרי שטראמפ אמר שהוא מוכן להתייצב לעימות טלוויזיוני מול האריס, הודיעה אמש המועמדת הדמוקרטית כי גם היא מוכנה להגיע לעימות ביניהם. השבוע אמר טראמפ כי הוא מוכן להתייצב לעימות מול היריבה הדמוקרטית – ואפילו להגיע ליותר מעימות אחד. לשיטתו, עימות שכזה יהיה עבורו "קל יותר" מעימות מול ביידן. "היא הרבה יותר קיצונית ממנו", אמר.
העימות החלש של ג'ו ביידן מול טראמפ הוביל בסופו של דבר להודעת הפרישה של הנשיא בן ה-81. בין השניים היה אמור להיערך עימות נוסף, שנקבע ל-10 בספטמבר. העימות ב-27 ביוני שודר ב-CNN, ולפי הסיכום בין הקמפיינים העימות בספטמבר אמור היה להיות משודר ב-ABC. טראמפ אמר בהמשך כי הוא מעוניין להעביר את העימות ל"פוקס ניוז", שמזוהה עם הרפובליקנים. "אני מוכנה להתעמת עם דונלד טראמפ. הסכמתי לעימות ב-10 בספטמבר, שעליו כבר סוכם, וגם הוא הסכים. עכשיו הוא חוזר בו. אני מוכנה", אמרה אמש המועמדת הדמוקרטית לנשיאות.
פורסם לראשונה: 22:14, 25.07.24