ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ה') שאינו מתכוון לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית, אבל לקואליציה נותר רק שבוע אחד להשלים את כל יעדי החקיקה שהציבו.
הצהרת נתניהו על המהפכה המשפטית
(צילום: לע"מ)

לבקשת יו"ר הכנסת אמיר אוחנה המליאה תכונס בכל יום בשבוע הבא, ובשעות מוקדמות, אך יש חוקים שעוד צריכים לקבל את אישור הוועדה לפני שיעלו למליאה, ולעבור בדרך אלפי הסתייגויות. אלה שלושת החוקים המרכזיים שהקואליציה תנסה לסיים את חקיקתם בשבוע הקרוב.

מינוי שופטים

ביום ראשון בבוקר תתכנס ועדת החוקה להמשך ההצבעות על כ-1,900 הסתייגויות שהוגשו על הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. אחרי שההצבעות על ההסתייגויות יסתיימו, והחוק יאושר בוועדה – הוא יעלה להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. המטרה היא שבתוך זמן קצר לאחר אישור החוק בוועדה – הוא יעלה להצבעה במליאה.
3 צפייה בגלריה
עימותים בוועדת חוקה חוק ומשפט
עימותים בוועדת חוקה חוק ומשפט
יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, שמחה רוטמן. הצבעה על כ-1,900 הסתייגויות - ולאישור במליאת הכנסת
(צילום: שלו שלום)
ראש הממשלה נתניהו התייחס לנוסח הנוכחי של הצעת החוק: "החוק שלא משתלט על בית המשפט אלא מאזן ומגוון אותו. הוא פותח את בית המשפט לציבורים עצומים שהודרו ממנו עד כה במשך עשרות שנים".
"איננו רוצים בית משפט נשלט, אנחנו רוצים בית משפט של העם, ובית משפט כזה יזכה גם לאמון העם. זה לא קץ הדמוקרטיה, זה חיזוק הדמוקרטיה", הוסיף נתניהו. בכל הדמוקרטיות, לרבות בארה"ב, נציגי העם הם שממנים את השופטים. אז ארה"ב היא לא דמוקרטיה, ניו זילנד היא לא דמוקרטיה?".

חוק דרעי 2

במקביל לדיונים בוועדת החוקה יחלו הצבעות בוועדה המיוחדת שעוסקת ב"חוק דרעי 2" שמגביל את האפשרות של בית המשפט לדון במינוי שרים או סגני שרים. בנוסח שיעלה להצבעה נקבע כי ראש הממשלה יציג בפני הכנסת את נסיבות מינויו של שר מיועד, בהתאם לדרישה של לפחות 40 חברי כנסת.
3 צפייה בגלריה
אריה דרעי ובנימין נתניהו במליאת הכנסת
אריה דרעי ובנימין נתניהו במליאת הכנסת
דרעי ונתניהו במליאת הכנסת. החוק שימנע התערבות בג"ץ במינוי שרים וסגני שרים יעלה גם כן במליאה
(צילום: ערוץ כנסת)
אם לפחות 40 חברי כנסת יטענו שהשר אינו עומד בתנאי הכשירות, ועדת הכנסת תדון בנושא ותמליץ למליאת הכנסת אם להעביר אותו מתפקידו או לא. ההחלטה הסופית תהיה בהצבעה במליאת הכנסת, שתוכל להדיח את השר מתפקידו ברוב של 61 חברי כנסת.
הצעת החוק נמצאת בוועדה ובשבוע הבא יחלו ההצבעות עליה לקריאה שנייה ושלישית, כשהמטרה היא להשלים את החקיקה עד לתום מושב החורף. כלומר, הצבעה במליאה בימים הקרובים.

חוק החמץ

בתחילת השבוע הבא צפוי לעלות להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק החמץ. במפלגות החרדיות כבר אמרו בעבר שהמטרה היא להעביר את החוק עוד לפני הפסח, במטרה שייכנס לתוקף כבר בחג הקרוב.
3 צפייה בגלריה
איסור הכנסת חמץ בבתי חולים בירושלים הדסה הר הצופים
איסור הכנסת חמץ בבתי חולים בירושלים הדסה הר הצופים
שלט שאוסר הכנסת חמץ לבית חולים, ארכיון. המטרה להעביר את החוק עד לפסח
על פי החוק, מנהלי בתי החולים יקבעו בעצמם את מדיניות הכנסת או אי-הכנסת חמץ למוסד הרפואי במהלך הפסח. על בית החולים יהיה להודיע על המדיניות בכניסה למוסד הרפואי, לתלות שלטים המודיעים על המדיניות ולעדכן בנושא באתר האינטרנט של בית החולים ומשרד הבריאות.
חוקים נוספים שהקואליציה רוצה להעביר בטרם יסתיים מושב החורף הם החוקים הנדרשים לשם קידום הפטור מוויזה לארה"ב. על פי ההערכות, חוק התרומות יקודם רק לאחר הפגרה.