ריאיון פוליטי ח"כ יולי אדלשטיין הליכוד
(צילום: נדב אבס)

ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה יאיר לפיד על המחוות שהעניק לפלסטינים לקראת ביקור ביידן, והביע אופטימיות לקראת הפריימריז בליכוד: "מי שיכריע בסוף זה אותם 130 אלף מתפקדי הליכוד. אני עובד קשה, התחושה טובה, אני מקווה שהתוצאות יהיו בהתאם".
"אנחנו עובדים קשה להגדיל את הכוח שלנו, אני מרשה לעצמי לומר שאם נגיע ל-61, תהיה אופציה להרחיב את זה", אמר אדלשטיין לאולפן ynet. "אנחנו נכנסים לתחרות כדי לנצח ולא חושבים על מה יהיה אם נפסיד. אני מקווה מאוד שלא יהיו בחירות שישיות. עשיתי הכל כיו"ר הכנסת כדי שלא יהיו עוד בחירות ולכן אעשה הכל כדי שהפלונטר הפוליטי ייפתר".
2 צפייה בגלריה
ח"כ יולי אדלשטיין באולפן ynet
ח"כ יולי אדלשטיין באולפן ynet
"אעשה הכל כדי שהפלונטר הפוליטי ייפתר". יולי אדלשטיין באולפן ynet
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד עם קארל ניהאמר קנצלר אוסטריה
ראש הממשלה יאיר לפיד עם קארל ניהאמר קנצלר אוסטריה
"התחושה היא שאין השקפת עולם". לפיד
(צילום: שאול גולן)
-יכול להיות שיש ציבור ימני במדינה הזו ששואל עד מתי? ואם לא יהיו 61, יכול להיות שצמרת הליכוד תבקש להתקדם? "כשהייתה תחושה שאנחנו תקועים וצריך להפיק לקחים בליכוד ובימין, אמרתי מה שאמרתי. ברוך השם הקואליציה החזיקה מעמד פחות זמן ממה שאמרתי".
-מבחינתך נתניהו צריך להישאר בראש בכל מחיר? לא משנה מה יהיה? "אין דבר כזה בכל מחיר. יש תנועת הליכוד, יש המחנה הלאומי, התמונה הגדולה ולפי זה צריך לפעול".
-מה דעתך על ח"כ איתמר בן גביר? מה דעתך על מינויו כשר? "במצב כזה כולם יהיו חברים בכירים בקואליציה כזו. שאני מדבר על קואליציה שתוכל לנהל את המדינה הזו אני חושב על ממשלה יציבה. אין לי מושג מי יהיה שר, גם שר בממשלה הנוכחית קרא לנו תתי-אדם".
-יש לך חשש שתגיע למצב כמו שקרה לשטייניץ או לבני בגין? בגלל שהד.נ.א של הליכוד קצת משתנה? "בינתיים אני מרגיש די בבית בליכוד, נבחר במקום די גבוה בפריימריז. שהכרזתי על ההתמודדות אמרו לי שאני לא יודע איזה גיהינום יהיה לי, שלא אוכל להיכנס לשום אירוע. לא נתקלתי בשום דבר כזה. מבחינתי הליכוד זו תנועה מגוונת עם אנשים שונים ומיוחדים".
אדלשטיין תקף את ראש הממשלה לפיד על המחוות הרבות שניתנו לפלסטינים לקראת ביקור ביידן בישראל. "התחושה היא שאין השקפת עולם. עכשיו בכוח להחזיר את הנושא הזה לסדר היום, עוד פעם להחזיר לפלסטינים את התחושה הזו שהם יכולים להחזיק את האזור כבני ערובה - זה בעיניי מאוד מסוכן".
כנשאל איזה תיק היה רוצה בממשלה הבאה השיב אדלשטיין: "אם הייתי אומר לכם משרד הבריאות, הייתם מאמינים? אני חושב שבמשרד הבריאות יישמתי אג'נדה שכל נבחר ציבור יכול לחלום עליה- הצלתי חיים, פשוטו כמשמעו. אני לא יודע מה יהיה. אני אף פעם לא מסמן תיקים לפני הבחירות, המטרה שלנו היא לנצח, נאה דורש נאה מקיים".
להיות יו"ר הליכוד וראש ממשלה עדיין על הפרק? "הכל על הפרק, כרגע אני מרוכז בניסיון להגיע ל-61 מנדטים, להקים ממשלה רחבה ויציבה בראשות הליכוד שתחזיר את המדינה לידיים הנכונות".