ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר ישתתפו מחר (יום שני) בישיבה של קבינט המלחמה, ויעדכנו את ראש הממשלה והשרים על תוצאות הפסגה בפריז - שבמהלכה ניסו לקדם עסקת חטופים חדשה. גורם מדיני אמר בסיומה כי "הייתה פגישה טובה, ואנו מזהים ניצנים של התקדמות".
לשכת ראש הממשלה מסרה כי "הפגישה הוגדרה כפגישה קונסטרוקטיבית. קיימים עדיין פערים משמעותיים, בהם עתידים הצדדים להמשיך לדון כבר השבוע בפגישות הדדיות נוספות".
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט, דוד ברנע, רונן בר והרצי הלוי
יואב גלנט, דוד ברנע, רונן בר והרצי הלוי
ראש המוסד ברנע וראש השב"כ בר
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוחמד נזאל, התייחס לפסגה גם הוא ואמר כי "הפגישה נועדה כדי לדון בפרטים האחרונים לגבי חילופי האסירים והתוקפנות של ישראל. היום יתחיל משא ומתן חדש, שימשיך מאיפה שנעצר המו"מ בפעם האחרונה".
בפסגה, נזכיר, השתתפו ברנע ובר לצד ראש ה-CIA ויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל וראש הממשלה הקטארי מוחמד אל-תאני. לפניה הביעו בירושלים דווקא פסימיות, ואף דחו דיווחים על התקדמות במגעים.
"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה כי ישנה טיוטת הסכם שמשלבת בתוכה הצעות של ישראל וחמאס מעשרת הימים האחרונים, שמהווה בסיס להסכם שעשוי להיחתם "כבר בשבועיים הקרובים". במסגרת אותו הסכם ישוחררו יותר ממאה החטופים שעדיין מוחזקים בשבי, ישוחררו אלפי מחבלים - ותהיה הפסקת אש בת חודשיים.
"למרות שעדיין ישנן מחלוקות חשובות שצריך לפתור, למתווכים אופטימיות זהירה כי הסכם סופי נמצא בהישג יד", אמרו גורמים אמריקניים ל"טיימס", אבל גורמים בישראל אמרו כי הדיווח אינו נכון, "ואולי משקף משאלת לב של האמריקנים או ניסיון לייצר מצג של עסקה. הלוואי שזה היה נכון, אבל לצערנו זה לא המצב. לישראל לא ידוע על התגמשות בעמדת חמאס, שממשיך להתעקש על הפסקת הלחימה כתנאי לעסקה והקשיח את עמדותיו".
נתניהו בהצהרה לתקשורת, אתמול
(צילום: לע"מ)

לפי הדיווח ב"טיימס", העסקה המתגבשת כעת תהיה רחבה יותר בהיקפה מהקודמת. בשלב הראשון תיפסק הלחימה למשך כ-30 יום, ובמהלכם ישוחררו נשים, קשישים וחטופים פצועים. במהלך אותה תקופה הצדדים יעבדו על פרטי השלב השני, שבו תופסק הלחימה לחודש נוסף בתמורה לשחרור חיילים ואזרחים ישראלים נוספים - ככל הנראה הגברים שיישארו בשבי. מספר האסירים הביטחוניים הפלסטינים שישוחררו בתמורה לכל חטוף עדיין לא סוכם, אך זוהי סוגיה שנחשבת לכזו שניתנת לפתרון. ההסכם, כך לפי הדיווח, גם יאפשר סיוע הומניטרי נוסף לעזה.
במסגרת ההסכם, כך לפי גורמים המעורים בנושא, לא תידרש ישראל להפסקת אש קבועה כפי שדרש חמאס בהצהרותיו, אך הם סברו כי אם אכן תתקיים הפסקת אש ממושכת, ישראל "ככל הנראה" לא תחדש את הלחימה בעצימות זהה לזו הנוכחית. עוד הם טענו כי הפסקת אש שכזו תיתן פתח לדיונים על פתרון רחב יותר של הסכסוך.