1 צפייה בגלריה
אתי כרייף
אתי כרייף
אתי כרייף
(צילום מסך, קשת 12)
אתי כרייף לא יכולה להיות שופטת בישראל. זה ברור. היא השמידה ראיות שהיו עשויות לשמש בחקירה שהתנהלה נגדה ומבחינת החוק והאתיקה אדם כזה לא ראוי לשבת על כס השיפוט. נקודה.
מעבר לכך, הדחיפה המניפולטיבית שלה בראיון לעובדה את היותה מזרחית הייתה מהלך מעורר מיאוס. ההצגה שלה כקורבן של עדתיות היא תכסיס מעורר שאט נפש. מעניין אם זה רעיון מקורי שלה או של יועץ תקשורת נכלולי. כך או אחרת, מדובר בטיעון עלוב, מסכסך, מפלג, וגם לא ממש מדויק. היא אמנם לא בת ונכדה לשופטים, אבל מדובר בבת למושבניקים מבוססים ולא בבחורה חסרת כל מהפריפריה כפי שניסתה להציג את עצמה. כל השואו הזה נראה כמו הזיה מניפולטיבית שמוח יח"צני תאב מדון ניסה לקדם.
המודל הזה מוכר לנו היטב מזירה אחרת, הפוליטית. האומנם כרייף כבר מקדמת קריירה פוליטית? האם היא חושבת שבליכוד – שלשם, כך אומרות השמועות, היא מייעדת את עצמה - המודל הזה של בת ישראל השנייה (כאילו) שהממסד האשכנזי המרושע דופק, אכן יצליח?
מעל כל החקירה מרחף החטא הקדמון: במדינת חוק לא חוקרים אדם על בסיס חומר שהושג באמצעות פריצה לרכוש פרטי, במקרה זה מהלך פושע שנעשה בשיתוף עיתונאית והולבן בבוטות
אז כן, כל הדברים האלה בעייתיים, לשון המעטה, אבל מצד שני יש לגברת כרייף קייס אחד טוב: היא צדקה בכך שהלכה לתקשורת כדי לנסות ולמחוק את הסלאט-שיימינג שעברה ואת הקישור הישיר שנעשה בין היחסים המיניים שלה עם אפי נוה לבין קידום מינויה לבית המשפט. כרייף, כמו רבים ורבות לפניה ואחריה, קיימה יחסים מחוץ לנישואים. זה עניינה. היחידים שיכולים לשפוט אותה על כך הם בן זוגה וילדיה. רק הם.
היא נמשכה לאיש שבעיניה היה מעניין, בעל תפקיד בלשכת עורכי הדין אבל בהחלט לא במעמד הכל-יכול שאליו הגיע שנים לאחר מכן, כשהיא הייתה מועמדת לשיפוט. הקשר הסתיים והם נותרו ידידים גם כשהוא הפך ליו"ר הלשכה. זה בוודאי לא פשע.
אז היא פנתה אליו כשהתברר לה שלא תעלה לוועדה למינוי שופטים והם נפגשו אחרי שהוא עזר לה. אז מה? אפי נוה וחברים אחרים מהוועדה מקבלים אינספור פניות מעורכי דין שרוצים להתמנות לשיפוט או משופטים שמבקשים קידום. הדברים ידועים וחלקם תועדו. כל זיקה - אם זה מחדר כושר, הצבא, או המפלגה – נרתמת לשירות הלובי הפרטי הזה.
ההחלטה למסגר את הפרשה כ"מין תמורת מינוי" היא מחליאה. דמיינו לעצמכם: אם יו"ר לשכת עורכי הדין הייתה אישה, והיא הייתה מנהלת קשר אינטימי עם עורך דין גבר, גם אז הייתם נותנים כותרת כזאת? מלכתחילה ההחלטה לחקור אותה בגין קשריה עם נוה הייתה שערורייתית.
ג'ודי ניר מוזס שלוםג'ודי ניר מוזס שלום
הסיבה היחידה שבגינה אתי כרייף לא יכולה לחזור לכס השיפוט היא מחיקת ההודעות מהטלפון שלה. זו עבירה חמורה על החוק עבור כל אחד מאיתנו, קל וחומר כשמדובר בתובעת משטרתית לשעבר ובשופטת מכהנת. והאמת, כנראה שחבל על השגיאה הזו, כי אתי כרייף, אומרים אנשי מקצוע, הייתה שופטת טובה. כזאת שההחלטות שלה היו ענייניות ולא משכה תיקים לאורך שנים.
וממילא, מעל כל החקירה מרחף החטא הקדמון: במדינת חוק לא חוקרים אדם על בסיס חומר שהושג באמצעות פריצה לרכוש פרטי, במקרה זה מהלך פושע שנעשה בשיתוף עיתונאית והולבן בבוטות על ידי פרקליט בכיר. לפרקליטות אסור לפעול על בסיס אג'נדה זרה. לא נותר אלא לקוות שהיועמ"שית או היועמ"ש הבא ימצאו את הדרך לעשות שם סדר, להכניס למערכת אנשים שמכירים גם את היקום המקביל לעולם המשפט, ושיפעלו ללא משוא פנים.