אחד החשודים בבית המשפט, היום
(צילום: גיל יוחנן)

המשטרה עצרה הלילה שני חשודים נוספים במעורבות בהיעדרות הנער בן ה-17 ניסים שטרית מ-1986. החשודים, תושבי ירושלים ופתח תקווה בשנות ה-60 לחייהם, השתייכו בעבר לקהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד. המשטרה שחררה את אחד החשודים בתנאים מגבילים בתום חקירתו.
בדיון בבית משפט השלום בירושלים ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד השני בשמונה ימים. נציג המשטרה בדיון אמר כי החשוד נעצר ב-1985 בחשד לתקיפת שטרית, כחצי שנה לפני שנעלם. הוא הוסיף כי החשוד הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה בחלקים מהחקירה.
2 צפייה בגלריה
עצור נוסף בפרשת היעלמות הילד והרצח בשנות ה- 90
עצור נוסף בפרשת היעלמות הילד והרצח בשנות ה- 90
נעצר בעבר בחשד לתקיפה. החשוד בבית המשפט
(צילום: גיל יוחנן)
השופט אלעד לנג כתב בהחלטתו כי לא ניתן לקשור בין התקיפה לבין ההיעלמות כחצי שנה לאחר מכן. השופט הורה לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים, אך המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע.
בדיון נוסף שהתקיים היום הוארך בארבעה ימים מעצרה של החשודה שנעצרה ביום ראשון, עם גילוי הפרשה. החשודה הודתה ששימשה "נערת פיתוי" לטובת חטיפת שטרית. לפני הדיון היא אמרה לבני משפחתה: "אתם לא מבינים איזה ניקוי אורוות עשיתי פה".
2 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
שמונה חשודים נעצרו עד כה. אדרי (מימין), מעצר אחד החשודים ושטרית
(צילום: דוברות המשטרה)
נציגת המשטרה אמרה בדיון כי "מאז מעצרה בוצעו מספר רב מאוד של פעולות חקירה אשר בחלקן הגבירו את החשד כלפיה. היא אכן שיתפה פעולה עם החקירה אך נדרשות עוד עשרות פעולות חקירה, רובן בנות שיבוש. חלקה באירוע די מרכזי. יש אנשים שהזכירו את שמה ולכן אנחנו צריכים לבדוק את הדברים".
עורך דינה של החשודה אמר בדיון כי "היא מסייעת לכם בעימותים ובעלה מסר גרסה. מייחסים לה שביצעה שיחת טלפון כדי להביא מישהו לדירה מסוימת. הוא היה בריא וחי גם אחרי המפגש בדירה".
עד כרה עצרו שוטרי ימ"ר ירושלים שמונה חשודים במעורבות בהיעלמותו של שטרית ובפרשת רצח אבי אדרי, איש תחזוקה בתלמוד תורה, ביער רמות ב-1990. חשודים נוספים תושאלו אך לא נעצרו.