סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הערב (רביעי) כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הזהיר את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כמה ימים לפני חיסולו, ואמר לו לברוח מלבנון. עוד דווח כי חמינאי "חושש מחדירה ישראלית לשורות הממשל בטהרן". סוכנות הידיעות דיווחה מפי שלושה גורמים איראנים שציינו כי חמינאי מודאג מאוד כעת מ"הסתננות ישראלית" לדרגים הבכירים בממשלת איראן.
1 צפייה בגלריה
נסראללה חמינאי
נסראללה חמינאי
נסראללה וחמינאי
לפי הדיווח, מיד לאחר מבצע פיצוץ הביפרים ב-17 בספטמבר שלח חמינאי הודעה לנסראללה באמצעות שליח - בכיר כוח קודס במשמרות המהפכה עבאס נילפרושאן - והפציר במזכ"ל ארגון הטרור להימלט לאיראן, בצירוף אזהרה כי מידע מודיעיני מצביע על כך שלישראל יש פעילים בתוך חיזבאללה - והיא מתכננת לחסל אותו. נילפרושאן שהה לצד נסראללה במפקדה המרכזית של חיזבאללה, וחוסל יחד עימו בהפצצה הישראלית ברובע הדאחייה.
נסראללה, האיש שהוביל במשך עשרות שנים את הלחימה בגזרה הצפונית נגד ישראל, נהרג כאמור בביירות בחודש שעבר. לצד נסראללה חוסלו בתקיפה בביירות גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור.
דובר צה"ל הודיע על שם המבצע לחיסול נסראללה – מבצע "סדר חדש" – שבו הוטלו יותר מ-80 פצצות על הבונקר שבו שהה, כל אחת מהן במשקל טונה. בהודעה נכתב כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת מתחת לבניין מגורים בדאחייה בביירות. התקיפה, כתבו, בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה הייתה במפקדה ועסקה בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.
התקיפה בדאחייה, חודש שעבר

מעט אחרי השעה 18:00 בערב ב-27 בספטמבר הטילו מטוסי קרב של חיל האוויר יותר מ-80 פצצות על הבונקר של נסראללה – במשקל ממוצע של טון חומר נפץ לפצצה – בהן פצצות חודרות בונקרים, מהסוג הדומה לאלו שצה"ל הטיל על מנהרות חמאס ברצועת עזה. הפעולה אושרה שעות ספורות לפני כן, בעקבות מודיעין מדויק על מיקומו של נסראללה ברובע הדאחייה, אך המוכנות של חיל האוויר לפעולה שכזו הייתה עוד קודם לכן.
למעשה, בחיל האוויר הכינו בימים שלפני התקיפה "חבילת ציד" מתוזמנת שפעלה סביב השעון בכל לבנון, עם זמינות מיידית באוויר של מטוסי קרב חמושים – כדי לחסל בכירים בחיזבאללה בכל חלון הזדמנויות שייפתח ועל כל מודיעין שיקפוץ.
הבונקר של נסראללה היה עמוק מתחת לאדמה, ולכן נבחר החימוש המיוחד – המסוגל לחדור לבטן האדמה ושם לנקודה ספציפית שנבחרה. כך אפשר להעריך מצפייה בעמודי האש שיצרו הפגיעות של הפצצות בקרקע – וזאת לצד העובדה שבניינים סמוכים כמעט ולא ניזוקו, במסגרת ההשקעה האדירה בתכנון משימה זו להימנע ככל האפשר מפגיעה בבלתי מעורבים. התוכנית המודיעינית והמבצעית בוצעה היטב לפי התכנון, כולל בעומק הפצצות שחדרו ולנקודות שרצו שיגיעו בחיל האוויר.