2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וחני בליוויס
בנימין נתניהו וחני בליוויס
שמרה על יחסים חמים גם עם שרה, יאיר ואבנר. נתניהו ובליוויס
הלכה לעולמה חני בליוויס, מי שהייתה יד ימינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד ב-30 השנים האחרונות ונחשבה לאישה החזקה בלשכה. "הספקתי לבקר אותה לפני ימים אחדים וגם לדבר איתה שלשום, בפעם האחרונה", סיפר נתניהו. "המסירות שלה לתפקידה ולי אישית הייתה חסרת תקדים, ואני לא יכול להודות לה מספיק על כל מה שעשתה עבורי ועבור מדינת ישראל".
"רעייתי שרה ואני, יאיר ואבנר, מבכים בצער עמוק על פטירתה של חני בליוויס - חברתי הטובה, מזכירתי ועוזרתי האישית זה כמעט 30 שנה", ספד לה ראש הממשלה. "במשך שנים חני התמודדה בגבורה עם מחלת הסרטן. לצערי, למרות כל המאמצים, חני הלכה היום לעולמה. אין גבול לצער וליגון שמשפחתי ורבים אחרים חשים בשעה זו".
2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה וחני בליוויס
אמיר אוחנה וחני בליוויס
"אמרתי לך 'תפסיקי לצעוק', ואת נורא צחקת". אוחנה עם בליוויס
לדבריו, "חני הייתה חלק בלתי נפרד מנוף חיינו. היא תמיד הייתה שם, לצידי. מחויבותה הבלתי מעורערת לליכוד ולמדינת ישראל היו עדות לאופיה ולאהבתה לארצנו. תנועת הליכוד איבדה היום חברה נפלאה שתחסר לכולנו. בשמי, בשם משפחתי ובשם מפלגת הליכוד, אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחתה: לאמא אביבה, לאחים ולאחיות - ספי, רונית, גלית, אלי ומומי, לילדים - הילה, לורה, יוסי וכפיר".
בין בליוויס לנתניהו שררו יחסי אמון של ממש, והיא שמרה על יחסים חמים גם עם בני משפחתו. בשנים האחרונות היא הייתה צמודה לנתניהו בכל האירועים הפוליטיים, כשהיא מארגנת, מסדרת ומקרבת אליו את מי שצריך - והודפת את מי שלא צריך. כשהוקמה ממשלת בנט-לפיד, היא נותרה לצד נתניהו, ועבדה עבורו למרות שמצבה הבריאותי כבר היה רעוע.
בליוויס גם טיפחה קשרים חמים עם חברי כנסת, שרים ופעילי ליכוד מרכזיים, והפכה עם השנים לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם המפלגה. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ספד להם גם הוא: "חני אהובה, לפני שלושה שבועות נפגשנו בפעם האחרונה. אמרו לי שמצבך החמיר, באתי לבקר אותך בבית החולים. כבר לא יכולת לדבר - כתבת על הלוח. היית מלאת אנרגיה וכתבת כל כך בנמרצות שאמרתי לך תפסיקי לצעוק, ואת נורא צחקת".
"הכרתי אותך עוד מתחילת הדרך", הוסיף. "החברות בינינו מתחילה מהרגעים הראשונים שלי במצודת זאב. עשית הכל בגדול: כשאהבת - אהבת בגדול. כשכעסת - כעסת בגדול. לא חסכת את שבטך, גם לא מח"כים ושרים. תמיד אמרתי לך (ואת אהבת את זה והיית צוחקת) שיש רק דבר אחד יותר גדול מהפה שלך - הלב שלך".
"ראיתי כמה אהבת לעזור לאנשים ברגעי מצוקה וצער, הפכת עולמות כדי לעזור לנצרכים ולחולים", הוסיף. "אהבתי אותך מאוד חני, ותחסרי לי מאוד. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחה, לחברים ולמוקיריה של חני בלייוייס. יהי זכרה ברוך".