יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי תקפה הבוקר (שלישי) בריאיון ל-ynet radio את ראש הממשלה יאיר לפיד, שמוביל בשבועות האחרונים מאמצים לאיחוד בגוש השמאל בין מפלגתה למפלגת מרצ. "הגיע הזמן להפסיק עם הקמפיין המזיק הזה", אמרה מיכאלי. היא גם התריעה מהאפשרות של חזרת בנימין נתניהו לראשות הממשלה: "קיבלנו תזכורות למה כל כך חשוב שלא יחזור - ההבטחה לחרדים על לימודי הליב"ה, והאיום על פיטורי היועמ"שית".
1 צפייה בגלריה
 "בפגישה לא נאמר שום דבר חדש". מיכאלי, לפיד וגלאון
 "בפגישה לא נאמר שום דבר חדש". מיכאלי, לפיד וגלאון
"בפגישה לא נאמר שום דבר חדש". מיכאלי, לפיד וגלאון
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ, מוטי קמחי, קובי קואנקס)
לדברי מיכאלי, "הקמפיין הזה לא מקדם ואפילו פוגע בגוש. הגיע הזמן להפסיק לירות בתוך הנגמ"ש, להתחיל לעבוד ביחד ולהילחם נגד היריב האמיתי. קיבלנו אתמול תזכורות למה כל כך חשוב שנתניהו לא יחזור - ההבטחה לחרדים שלא יהיו לימודי ליב"ה, האיום על פיטורי היועמ"שית. אני קוראת ללפיד - בוא נעבוד ביחד, נוודא שכמה שיותר מצביעים ייצאו מהבית".
הסיכויים לאיחוד לפני סגירת הרשימות ביום חמישי, לדברי מיכאלי, אפסו: "האיחוד לא יקרה כי הוא לא מביא איתו תועלת, אלא נזק, ומגדיל את הסיכוי של נתניהו להגיע ל-61 מנדטים. אי אפשר לחשוד בי שאני לא מחויבת באמת, לחלוטין, למניעת חזרתו של נתניהו. כמי שלא ישבה איתו מעולם. אני פועלת בשיקול דעת, בקור רוח, במקצועיות, מול נתונים ומחקרים, לאורך כל הקמפיין הארוך והאינטנסיבי הזה.
רה"מ ויו"ר יש עתיד פגע בכם פוליטית כאשר דובר על איחוד, ולכן ירדתם ל-4 מנדטים בחלק מהסקרים? "המטרה היחידה של הקמפיין הזה הוא להגדיל את כוחה של יש עתיד. מפלגת העבודה הוכיחה את עצמה מעל ומעבר בקואליציה הזו וכשנתפנה מהקמפיין המזיק והמיותר הזה, ניגש לבוחרות ולבוחרים, נבקש את אמונם ואני בטוחה שנקבל הרבה ממנו, משום שמפלגת העבודה היא היחידה שנלחמת על האמת שלה."
לגבי הפגישה המשולשת בינה לבין לפיד ויו"ר מרצ זהבה גלאון, אמרה מיכאלי כי "היא הייתה באווירה טובה. לא הוצגו בה שום מחקרים, שום נתונים, ולכן כנראה היא לא נמשכה הרבה זמן. נאמרו אותם דברים שנאמרים כל החודש הזה. אותו מסר שחוזר, אותו מסר שפוגע בגוש, אותו מסר שמחליש את הגוש, אותו מסר שמאיים בחזרתו של נתניהו".
אבל כן שמענו רעיון חדש, לפיו יש עתיד תציע לך לשריין אנשים ממפלגת העבודה בתוך הרשימה שלך. זה הרעיון שיכול לשכנע אותך להסכים לאיחוד? אם כל המטרה היא להגדיל את יש עתיד על חשבון העבודה, והמפלגה אומרת עכשיו שהיא תשריין את אנשי מפלגת העבודה ויגדילו את כוחה, רק להבטיח את הישרדות הגוש, למה לא? "אני לא עוסקת לא בג'ובים ולא בשריונים, אני עוסקת במה שחשוב לאזרחי ואזרחיות ישראל, על זה אני ואנחנו נלחמות ונלחמים בכל הכוח. במקום לדבר למשל על תחבורה ציבורית בשבת, שאפשר ויש לנו חלון הזדמנויות להעביר – לפיד ממשיך עם הקמפיין שפוגע בגוש".