בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשך היום (ג'), משפטו של בנימין נתניהו. הדיון עסק בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו ראש הממשלה נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מי שהמשיך להעיד הוא עמיקם שורר, שנחשב מבחינת הפרקליטות למקורב לאיש העסקים שאול אלוביץ', וגם עבד תחתיו.
תיעוד מהמשך משפט נתניהו במחוזי בירושלים
(צילום: גלעד מורג)
סנגורם של בני הזוג אלוביץ', ז'ק חן, המשיך לחקור את שורר - תחילה על מעצרו. כזכור, שורר היו עצור במשך שמונה ימים כחשוד בתיק 4000; בסופו של דבר התיק נגדו נסגר, אולם הוא מואשם בפרשת בזק שעדיין מתנהלת.
חן הקריא את מילות הפרידה של העד לחוקרים מחדר החקירות, שבהן שורר מתח ביקורת על עצם ההחלטה להחזיקו במעצר כחשוד במסגרת תיק 4000: "ישבתי פה הרבה ימים... בהקשר הזה, לא על הדברים האחרים כמו עסקת יס. את הדברים האלו אני שם בצד. אולי בתור עד אני מבין מה אתם עושים כאן, אבל אני יושב תשעה ימים ואני לא מבין מה אני עושה כאן". עו"ד חן שאל: "אתה הולך הביתה פצוע?", ושורר השיב: "כן". חן: "אתה אומר להם שאיבדת אמון במערכת?", שורר: "כן".
3 צפייה בגלריה
עמיקם שורר
עמיקם שורר
"עסקת בזק-יס רחוקה מעולמות פליליים". שורר, שעבד תחת אלוביץ'
(צילום: שלו שלום)
כמו כן, העד אמר בחקירה כי "הסיפור הזה (4000) מאד חזק בגלל התקשורת. אני מרגיש באיזה סחף, שכל המדינה רתומה וכל המערכות במדינה רתומות נגדי". חן הציג את חקירת אמו של שורר, ושאל: "זה כואב לך שחקרו אותה?". שורר השיב: "נכון". בשלב זה הפרקליטה ניצן וולקן קמה והסבירה שמדובר היה בחקירות כלכליות שהיה בהן צורך, וכי נחקרו גם בני משפחה נוספים.
לגבי עסקה ששמה "בי.קום", שדרשה את חתימת שר התקשורת דאז גלעד ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו, שורר הסביר: "בפן המקצועי עבדתי על השגת חתימות (לאישורים רגולטוריים). זה ששאול בעיניים שלו פרנואיד, אין קשר בעיניים שלי. לא התייחסתי לעולם הסיקור. שאול פחד מנקמה, לא זכור לי משפט ספציפי. הוא פחד שיתנקמו בו ולא יחתמו". דווקא אז הציג חן כתבה בוואלה על ביקורת של ארגון "להבה" על בנו של ראש הממשלה, בניסיון להראות שאין קשר לדבריו בין אופן הסיקור לחתימה.
בחקירה ציין שורר: "שאול היה מאד רגיש לגבי כל דבר שקשור לגלעד ארדן כדי לא להרגיז אותו. ארדן שנא אותו. שאול, הייתה בו תכונה של חשש מנקמה באופן כללי. למשל, הוא לא פיטר אנשים - היה לו קשה ללכת נגד אנשים". חן: "אתה יכול להעיד כאן ולומר שלא היית בסביבה שבה חשדת או היה לך שמץ של חשד שאתם עושים משהו לא טוב במסגרת יחסי תן-קח?". שורר השיב: "נכון".
3 צפייה בגלריה
ז'ק חן
ז'ק חן
עו"ד של בני הזוג אלוביץ', ז'ק חן
(צילום: שלו שלום)
כמו כן, העד אישר שחשב שעסקת בזק-יס היא עסקה טובה: "משרד התקשורת היסטורית היה בעד. רק ההגבלים העסקיים התנגדו בתחילת הדרך. לכן, בעיניים שלי היה טריוויאלי שמשרד התקשורת יאשר (את העסקה)". חן: "לתחושתך זה רחוק מעולמות פליליים?" שורר: "כן".
בנוסף, חן חקר אותו על יחסיו עם מנהל לשכת ראש הממשלה דאז דוד שרן, ועל פגישותיהם בסמוך לעסקה: "אתה מכיר אותו שנים קודם?" העד: "כן, היינו מיודדים. לא חבר קרוב, נפגשים מידי פעם. פעלתי מול כל גורם שיכול לסייע". חן: "זו מסגרת לא כשרה? פלילית-נסתרת?" העד: "לא סודית ולא נסתרת. כמו שאם הכרתי יועצת משפטית הייתי מרים טלפון, בכל דרך שהייתה לי גישה מול רגולטור פעלתי מולו לקדם עסקאות. זו פנייה לגיטימית לחלוטין מבחינתי".
חן: "החוקרים אומרים לך שפנית לשרן אחרי שביררת והסברת לו מה צריך לקדם. הפגישות היו במרץ-פברואר, שתי פגישות - זה מתאים למציאות?". העד: "כן". חן: "בשום מקום לא אמרת ששרן אמר לך 'ראש הממשלה דיבר איתי'". העד: "לא זכור. לא נראה לי שאמר". חן: "שרן בא אליך בשליחות ראש הממשלה לקדם את ענייני בזק?"; העד: "לא".
3 צפייה בגלריה
עמיקם שורר
עמיקם שורר
"אלוביץ' פחד מנקמה", שורר
(צילום: שלו שלום)
שורר לא זכר מי יזם את הפגישה עם שרן. חן: "החוקרים ניסו לברר אם נתניהו שלח אותו ואתה יזמת את הפגישה. אם אתה פנית אליו". העד: "נראה ככה". כמו כן, שורר אישר שלא זכר את תוכן הפגישות בינו לשרן.
חן הציג התכתבות מתוך קבוצת וואטסאפ, שכללה בין היתר את שאול אלוביץ, בנו אור אלוביץ, אילן ישועה (מנכ"ל וואלה לשעבר) ושורר. בהתכתבות נכתב לאחר הבחירות של שנת 2015: "שאול ואור הביאו לביבי את הבחירות". שורר חיווה את דעתו שלא כצעקתה: "התרברבות בקבוצת וואטסאפ זה משהו שקורה".