בישראל עקבו תקופה ארוכה אחרי מח"ט חאן יונס וזיהו כי הוא מגיע לווילה ולמתחם השייכים למשפחתו - אבל החליטו לא לחסלו, בהנחה ובתקווה שבסופו של דבר יצטרף אליו מוחמד דף. כך אמרו שלושה גורמי ביטחון ישראלים ל"ניו יורק טיימס", בכתבה שעליה חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות", רונן ברגמן.
לפי אותם גורמים, ניסיון חיסול דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אירע לאחר שבועות של מעקב אחר המתחם ששימש את משפחתו של מח"ט חאן יונס ראפע סלאמה. צה"ל ושב"כ אישרו היום כי סלאמה חוסל בתקיפה, גורלו של דף עדיין אינו יודע באופן סופי.
2 צפייה בגלריה
מוחמד דף
מוחמד דף
מוחמד דף והמתחם שהותקף
( צילום: Bashar TALEB / AFP)
זירת התקיפה בחאן יונס

החיסול אושר אחרי מעקב ממושך אחר המתחם במערב חאן יונס - וילה שמוקפת דקלים שהייתה שייכת למשפחתו. מח"ט חאן יונס העביר בה יותר ויותר זמן בחודשים האחרונים, אחרי שצה"ל השתלט על כמה מהמתחמים האחרים שלו בעיר - הן מעל והן מתחת לקרקע. לפי גורמי הביטחון הישראלים, סלאמה העביר את רוב זמנו במנהרות, אבל גם שהה לא פעם בווילה, לצד בני משפחתו וחמושים נוספים - ובמטרה להימלט מהמחנק במנהרות.
קצינים מיחידה שאחראית על זיהוי מטרות בדרג גבוה, הן מאמ"ן והן משב"כ, זיהו את נוכחותו של סלאמה במקום לפני כמה שבועות. אבל לדבריהם ההנהגה הישראלית החליטה לעכב כל ניסיון לחסל אותו במטרה לראות אם יצטרף אליו בנקודת זמן מסוימת היעד הגדול יותר - מוחמד דף.
לפי הגורמים, צה"ל הגיע למסקנה כי דף, ששרד כמה ניסיונות חיסול, סובל מבעיות בריאות שכופות עליו להעביר יותר זמן מעל הקרקע, מחוץ למנהרות חמאס, ביחס למנהיגים האחרים של ארגון הטרור. הביטחון שדף ייכנס בסופו של דבר למתחם של סלאמה גבר לאחר שרצף עדויות רימז כי דף בטח מאוד בסלאמה. העדויות הללו, שהגיעו לידי "ניו יורק טיימס", כללו בין היתר תמונה שנחשפה לאחרונה, שבה נראים השניים נחים ביחד בגינה.
2 צפייה בגלריה
ראפע סלאמה ומוחמד דף
ראפע סלאמה ומוחמד דף
התמונה המשותפת לסלאמה ודף
ביום שישי, קציני מודיעין קיבלו מידע שרמז כי דף נראה במתחם של סלאמה. החדשות הועברו בשרשרת השליטה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאישר את התקיפה ביום שישי בלילה. לאחר שצה"ל קיבל בשעה 10 בבוקר אינדיקציות נוספות לנוכחותו של דף במתחם, מטוסי קרב הפציצו את המתחם בלפחות חמש פצצות מונחות מתוצרת ארצות הברית. התקיפה יצרה מכתש גדול במתחם, בסמוך לווילה.
המתקפה אמנם פגעה באתר בתוך האזור ההומניטרי, אבל הגורמים אמרו כי מנהיגי ישראל העריכו כי הסיכון לאזרחים פחת עקב העובדה שהשניים היו במתחם שמפעיל חמאס. על בסיס המודיעין מהאתר והבנת ההתנהגות של דף, הם אמרו כי חשו ביטחון שחטופים לא מוחזקים במקום. לפי הפלסטינים, יותר מ-90 בני אדם נהרגו בתקיפה.