דובר צה"ל פרסם אחר הצהריים (שבת) סרטון שבו נראים לדבריו אנשי חמאס גונבים מזון ואספקה הומניטרית מתושבים בשכונת שג'אעיה בעזה ומכים אותם. בדובר צה"ל אומרים כי התמונות מוכיחות את הפער בין אנשי ארגון הטרור לתושבי הרצועה.
צה"ל פרסם תיעוד מהאוויר: מחבלי חמאס הכו תושבים - וגנבו מהם אספקה
(צילום: דובר צה"ל בערבית )

לפי צה"ל, התמונות הנראות בסרטון שלו הן של אנשי חמאס בוזזים שקיות של סיוע הומניטרי שהוכנס לרצועה, והם נראים מעמיסים אותן לרכב של הארגון, מכים אזרחים ואז נוסעים עם השלל למקום הידוע כקשור לחמאס. "ארגון הטרור חמאס מונע מתושבי עזה מזון וציוד ומעביר אותם לאנשיו לצורכי ​​הטרור", הדגיש דובר צה"ל. "למנהיגי חמאס לא אכפת מתושבי עזה ומסבלם. חמאס הוא האויב של העם בעזה".
הסרטון של דובר צה"ל בא אחרי שהבוקר פרסמה רשת CNN הקלטות של תושבי עזה שבהן הם נשמעים מתבטאים נגד חמאס והטבח של 7 באוקטובר, ומבהירים כי הם מתנגדים לארגון הטרור ששולט ברצועה. העזתים שהוקלטו לא נחשפו בפניהם, אלא הוצגו כדמויות אנימציה. את ההקלטות הציג ג'וזף בראודה, ראש "המרכז לתקשורת השלום". CNN הציגה אותן כ"הקלטות שחושפות מה העזתים חושבים על חמאס".
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
2 צפייה בגלריה
צה"ל פרסם תיעוד מהאוויר: מחבלי חמאס הכו תושבים - וגנבו מהם אספקה
צה"ל פרסם תיעוד מהאוויר: מחבלי חמאס הכו תושבים - וגנבו מהם אספקה
התיעוד משג'אעיה. דובר צה"ל: "חמאס הוא אויב העם בעזה"
(צילום: דובר צה"ל בערבית)
"יש סטריאוטיפ שגוי שהפלסטינים בעזה אוהבים טילים ומלחמות", אומרת צעירה עזתית בסרטון שפורסם ב-CNN. "המלחמות בעזה נפתחות על-ידי ממשלת החמאס למטרות פוליטיות שמשרתות רק אותה". אישה נוספת מספרת: "אם אתה אזרח עזתי שמתנגד למלחמה ואומר 'אני לא רוצה מלחמה', אתה מתויג כבוגד. אסור להגיד שאתה לא רוצה מלחמה".
"אסור להגיד שאתה לא רוצה מלחמה, הם מנצלים אותנו תחת התירוץ של 'התנגדות'", אומר גבר עזתי, ומוסיף שרק אנשי חמאס מרוויחים מהמערכות מול ישראל. "קחו לדוגמה את המלחמות שהיו ב-2008, 2012, 2014 ו-2020. הם הרוויחו מהן, ורק האזרחים סובלים. כל פעם שיש מלחמה והם מקבלים עוד כספי סיוע, הם אלה שמרוויחים ואנחנו לא מקבלים כלום".
בדברים שהוקלטו שבועיים מפרוץ המלחמה אמר תושב עזה: "בזמן הזה, כאדם שחי בכלא שהוא עזה, האויב העיקרי והמיידי שלי הוא חמאס, לא הכיבוש. אין לי בית, אין לי חיים. כלום. נידונו לסבל בגלל הארגון המטופש הזה. מי גרם לנו לחיות בעוני בעזה? לא היהודים. חמאס".
2 צפייה בגלריה
צה"ל פרסם תיעוד מהאוויר: מחבלי חמאס הכו תושבים - וגנבו מהם אספקה
צה"ל פרסם תיעוד מהאוויר: מחבלי חמאס הכו תושבים - וגנבו מהם אספקה
"לא אכפת להם מהתושבים". התיעוד מהאוויר
(צילום: דובר צה"ל בערבית)
"בגלל האירועים שראינו ב-7/10 העולם שינה את דעתו על רצועת עזה, שכנעו את כולם להאמין שאנחנו טרוריסטים שעורפים ראשים, משווים אותנו לדאעש. רבים סובלים מזה. אם להיות כן, חמאס הרס לחלוטין את העם הפלסטיני", אומר אותו גבר ומביע תקווה שהקול של העזתים יישמע בעולם.
המגיש ג'ייק טאפר אמר לבראודה שהוא "בטוח שיש גם הרבה עזתים שכועסים על הישראלים ושונאים את צה"ל", ושהוא לא רוצה להציג מצג שווא. בראודה השיב: "כמובן, וברור שאפשר להיות אנטי-חמאס ואנטי-ישראל במקביל. הסקרים מראים שערב המלחמה כ-70 אחוז מהפלסטינים בעזה היו בעד פירוז חמאס ובעד משטר אלטרנטיבי שישלוט ברצועה. הרשות הפלסטינית הייתה האלטרנטיבה שהוצעה בסקר".
"אבל", הדגיש בראודה, "יש גם סטטיסטיקה שמראה שעזתים רבים תומכים בהתנגדות באופן כללי, ובאותו זמן מביעים בבירור כעס על חמאס על כך שהוא מתחיל מלחמות שהוא לא יכול לנצח, בזמן שהוא מתחבא במנהרות ומשאיר את האזרחים להיהרג".