אש נפתחה אמש (רביעי) לעבר מכונית ישראלית סמוך ליישוב איתמר שבשומרון. צעיר בן 21 וצעירה בת 23 נפצעו מהירי באורח בינוני. כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו למקום ופתחו בסריקות אחר המחבל. ברכב הייתה תינוקת בת חמישה חודשים, שלא נפגעה מהירי.
במסגרת המצוד הוטל כתר על הכפר בית פוריק הסמוך. לפי הערכה הראשונית, המחבל ארב לרכב בשטח וירה לעברו באמצעות אקדח. בסריקות בזירה נמצאו תרמילים. במקביל למצוד, כוחות צה"ל פעלו גם בג'נין ועסקו בחישוף צירים על מנת לפוצץ מטענים שהוטמנו שם. ברחבי האוגדה אותרו ונתפסו חמישה כלי נשק.
2 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע מהירי בפיגוע בשומרון
הרכב שנפגע מהירי בפיגוע בשומרון
( צילום: TPS)
2 צפייה בגלריה
הרכב שנפגע מהירי בפיגוע בשומרון
הרכב שנפגע מהירי בפיגוע בשומרון
( צילום: TPS)
הדיווח על הפיגוע, שהתרחש בציר בין גבעות איתמר לצומת גיתית שבבקעת הירדן, התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע בשעה 23:50. ברכב שהו צעיר וצעירה שנפצעו באורח בינוני - והתינוקת, שכאמור לא נפגעה. מסוק הוקפץ לזירת הפיגוע ופינה את הפצועים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה עם פצעי ירי אך בהכרה. הצעיר המשיך בנסיעה עד שהגיע ליישוב גיתית שבבקעה.
חובש רפואת חירום במד"א, שחר אלוילי, סיפר: "קיבלתי את הקריאה כשהייתי במושב גיתית ומייד יצאתי לכיוון הכניסה למושב, ראיתי רכב פרטי עם פגיעות ירי, נהג הרכב צעיר כבן 21 היה בהכרה מלאה וסבל ממספר פצעי ירי, האישה ישבה במושב האחורי ברכב ולידה כיסא תינוק עם תינוקת כבת חמישה חודשים. האישה הייתה בהכרה מלאה וסבלה מפצעי ירי בגפיים, בדרך נס התינוקת לא נפגעה, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, ופינינו אותם למסוק שנחת בסמוך ופינינו אותם במסוק ובניידת טיפל נמרץ לבית החולים , כשמצבו של הגבר קשה והאישה בינוני".
מוקדם יותר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה עם קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, ולפני כן פגש ראשי רשויות מיהודה ושומרון - להם אמר כי "אנחנו באים הנה לשלוש מטרות: מטרה ראשונה היא להגביר את הסיכול של הטרור, זה נעשה ביד רמה. אני רוצה לשבח את צה"ל, את השב"כ ואת משטרת ישראל על פעולה מאוד מרשימה בתחום הזה".
קבינט המלחמה בפיקוד המרכז
(צילום: רועי אברהם, לע״מ)

"היעד השני הוא למנוע הסלמה והפיכת יהודה ושומרון לזירה שנייה", הוסיף. "הדבר הזה כמובן מחייב היערכות גם לפיגועים המוניים גם ביהודה ושומרון וגם מיהודה ושומרון". נתניהו הזכיר בדבריו גם "קיצונים שלא מייצגים את הציבור שיושב כאן", ואמר כי מדובר בקומץ ש"גורם נזק גדול למדינת ישראל". נתניהו אמר לראשי הרשויות כי בשיחותיו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבהיר ש"ההאשמות נגד ההתיישבות הן חסרות שחר". לדבריו, "יש מיעוט קיצוני קטן שלא מגיע מההתיישבות. אנחנו מגנים אותו ומטפלים בו בכל חומרת הדין".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר כי "ההתיישבות בשומרון וכל עם ישראל עומדים כחומה בצורה מאחורי צה"ל ומערכת הביטחון במלחמה בטרור. אנחנו פה כדי לנצח, הברברים האלו לא ישברו אותנו לעולם".
ביום שבת האחרון התרחש פיגוע ירי בשומרון ליד הכפר נבי אליאס בחטיבת אפרים, במסגרתו נפצע חייל צה"ל באורח קל כשבדק רכבים פלסטיניים. בהודעת צה"ל נמסר שהחייל נפצע קל מרסיסי זכוכית, לאחר שמחבלים התקרבו לעמדה במכונית. המחבלים פתחו באש לעבר החיילים, שהשיבו בירי לעברם. המחבלים ברחו, וצה"ל פתח במרדף אחריהם, פרס מחסומים באזור ופתח בסריקות. החייל הפצוע פונה לבית החולים.
ביום חמישי שעבר נרצח בפיגוע ירי בשומרון אלחנן קליין, בן 29 ואב לשלושה ילדים מהיישוב ענב. קליין, שחזר ממילואים, נרצח בפיגוע ליד הכפר בית ליד. קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר. רכב המחבלים המשיך בנסיעה. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים.