סטירות והתעלמות מבכי: תיעוד ההתעללות בפעוטון

סרטון מתוך הגן תיעד את האלימות, אבל הגננת החשודה שוחררה בכל זאת ממעצר. בית משפט השלום בנצרת החליט אתמול (ראשון) לשחרר ללא כל תנאי את אחת משתי הגננות שנעצרו בחשד להתעללות בפעוטון ביישוב ריינה שבגליל – פרשה שנחשפה בשבוע שעבר ב-ynet – מכיוון שהנציג המשטרתי התעכב בדיון אחר.
השופטת שניהלה את הדיון אתמול, דלית שרון-גרין, סירבה לעיין בתיק החקירה כיוון שהנציג המשטרתי איחר כאמור, ונכח באותן דקות בדיון אחר. השופטת ציינה כי המשטרה ביקשה את הארכת מעצרה של הגננת בת ה-42 בחמישה ימים, וכי מיוחס לה חשד של "התעללות פיזית או נפשית על ידי אחראי וזאת בהיותה גננת". היא הוסיפה כי לפי המשטרה, בין עילות המעצר חשש לשיבוש חקירה, במקרה שבו החשודה תשוחרר.
3 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בפעוטון בריינה. אחת הגננות שוחררה בגלל שהנציג המשטרתי איחר לדיון בבית המשפט
"נקבע דיון לפניי והודע לצדדים כי הדיון יתקיים בשעה 14:05", כתבה השופטת. "השעה עכשיו 14:23 ובא כוח המבקשת (המשטרה) לא התייצב. לדברי הסנגור וכך לדברי לוחם נחשון (יחידת שב"ס) נמצא בא כוח המבקשת בדיון בערר בבית המשפט המחוזי. לא ראיתי לנכון להמשיך ולהמתין לב"כ המבקשת, מאחר שלא הייתה לי אפשרות לעיין בתיק החקירה. איני יכולה לבסס ולא קיומו של חשד סביר. בנסיבות אלה אני מורה על שחרורה של החשודה ללא כל תנאי".
ההורים בגן הביעו זעם על החלטת השופטת, ולדבריהם מדובר בטעות חמורה. "זאת חוסר אחריות. גם אם השוטר איחר השיפטת הייתה צריכה להבין שמדובר באירוע חמור שגרם כאב לילדים והוריהם ולא לשחרר את הגננת", אמר אחד מהם. "שחרור כזה יכול לפגוע בחקירה. חבל מאוד שהשופטת גם לא הסתכלה במה מדובר".
בדיון נוסף שהתקיים היום בבית המשפט הוחלט להאריך את מעצרה של הגננת השנייה החשודה בפרשה, בת 43, עד מחר. במקביל נעצר היום הבעל של אחת משתי הגננות החשודות, בחשד לשיבוש חקירה ואיומים. על פי החשד הוא ביקש מהמתלוננים למשוך את התלונה שהגישו. גם מעצרו הוארך עד מחר.
11 תלונות התקבלו במשטרה נגד הנהלת הפעוטון בריינה, ואתמול נעצרו שתי הגננות החשודות. הפרשה נחשפה ביום חמישי, כאשר לידי ynet הגיע תיעוד מהפעוטון, שבו נראים הילדים מותקפים בכמה הזדמנויות. בתיעוד נראית אחת העובדות סוטרת כמה פעמים לפעוט תוך כדי שהוא בוכה, ובמקרה אחר היא תועדה סוטרת לפעוטה עד שהחלה לבכות.
"התמונות קשות, איפה הרשויות?": ע', שאליו פנו ההורים שחשדו, מדבר

בהזדמנות נוספת תועדה העובדת מכה פעוטה בראשה, ומושכת פעוט משערות ראשו. ההורים גילו מהתיעוד כי עובדת נוספת זרקה את נעליה לעבר אחד הפעוטות, ולאחר מכן ביקשה ממנו להחזירן. באחד מהסרטונים נצפתה אחת העובדות משוחחת ארוכות בטלפון ומתעלמת מבכי של תינוק בן כמה חודשים.
בעוד שכמה מההורים חשדו שמשהו אינו כשורה בפעוטון, חלק גדול מהם לא ידע כלל על מה שהתרחש שם. אחת האמהות אמרה: "הופתעתי מאוד כשקראתי את הכתבה וראיתי את הסרטונים. אלו מעשים מזעזעים ואסור לעבור עליהם בשתיקה. לפגוע בילדים, אפילו פגיעה קטנה, זה מעשה חמור". אב לפעוט אחר הוסיף: "חייבים להודות לאנשים שחשפו את הפגיעה בילדים, הם הצילו אותם. עכשיו מה שצריך לעשות זה להעניק טיפולים לילדים ולהורים על עוגמת הנפש שנגרמה להם".
זמן קצר לאחר הפרסום ב-ynet התגודדו הורי היישוב מחוץ לפעוטון והחלו למחות. במועצת ריינה אמרו ביום שישי כי החליטו לפעול לסגירת הפעוטון הפרטי: "אנו מגנים בחריפות את מה שראינו בסרטון. אינטרס הילדים הוא מעל לכל שיקול, וכמועצה מקומית אנו רואים את חשיבות המשפחתונים שנמצאים תחת רישיון משרד החינוך שמחייב פיקוח, מצלמות והדרכה לצוותים". במועצה המקומית קראו לכל המשפחתונים והפעוטונים ביישוב לפעול לקבלת רישיונות.