בנט במתחם חיסונים בטייבה: "הקורונה לא מבדלת בין דת או אמונה"
(צילום: נדב אבס)

יום שלישי ברציפות עם יותר מ-7,800 נדבקים. אתמול (רביעי) אובחנו 7,856 נדבקים חדשים בקורונה. בסך הכול בוצעו כ-145 אלף בדיקות ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 5.5%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 994 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 603 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה של שלושה חולים קשים לעומת המספר אתמול בערב. 106 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה וגם כאן מדובר בעלייה.
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון
(צילום: רויטרס)
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,726 חולי קורונה - ארבעה מהם אתמול, אך ככל הנראה לא מדובר בנתון סופי. מתחילת השבוע נפטרו בארץ 63 חולי קורונה.
בינתיים 1,201,254 איש כבר קיבלו את המנה השלישית של החיסון נגד קורונה. 5,871,532 חוסנו במנה הראשונה ו-5,431,133 במנה השנייה.
3 צפייה בגלריה
סמי מסראווה אימאם מטייבה מתחסן בחיסון השלישי
סמי מסראווה אימאם מטייבה מתחסן בחיסון השלישי
בנט עם האימאם סמי מסראווה בטייבה
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
מתחסנים בטייבה לאחר ביקור בנט
(צילום: AFP)
הרב דוד לאו מתחסן וקורא: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"

בתוך כך ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע למרכז חיסונים בטייבה כדי לעודד התחסנות, על רקע היענות נמוכה לחיסונים במגזר הערבי, בפרט למנה השלישית. "הקורונה לא מבדלת בין דת או אמונה, זה נגיף שעובר מאדם לאדם וכרגע בחרתי לבוא ולדבר עם המגזר הערבי מכיוון שכרגע המגזר הערבי הוא המגזר הכי פחות מחוסן. אני מבקש ופונה ומצפה מכל מנהיגי הציבור בחברה הערבית. כל המורים, המנהלים, ראשי העיר, הנכבדים - לצאת עכשיו במאבק להצלת חיים. החיים שלכם חשובים לי", אמר בנט. הוא קרא בערבית: "רוחו תטאעמו - לכו להתחסן".
לביקור של בנט התלוו השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ופרויקטור הקורונה בחברה הערבית איימן סייף. במסגרת הביקור נשא דברים האימאם סמי מסראווה והתחסן מול המצלמות במנה השלישית.
מד"א החל במבצע חיסונים בבתי הספר
(צילום: עידו ארז)

במקביל, היום נכנס מבצע החיסונים גם אל כמה בתי ספר. מד"א פתח מתחם בחמישה תלמודי תורה בקריית ספר שבמודיעין עילית ובאשדוד, וכן בבית ספר חילוני בראש העין - שאמור לפתוח את שעריו לתלמידים רק בעוד שבוע וחצי.
בינתיים, גם הרב הראשי לישראל, דוד לאו, קיבל מנת חיסון שלישית. "אני מבקש לקרוא לכולם, שלח לנו הקב"ה את רפואתו, שלח לנו את אפשרות החיסונים – אז זו חובתנו. אנחנו נשמור על עצמנו, נתחסן, ובבריאות כולנו ביחד נתגבר על המגפה ותחל שנה חדשה ברכותיה ובריאותיה", אמר.
נינה פוקס השתתפה בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 10:10, 19.08.21