בתחילת הקרבות בעזה נדמה היה שראשי קבינט ניהול המלחמה מוכנים להפגין אחידות מול המצלמות, אבל אט-אט ה"ברית" התפרקה - ונראה שהיחסים בצמרת רק ממשיכים להתערער. ביום ה-122 מפרוץ המלחמה, הודיעו שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ כי יקיימו הערב מסיבות עיתונאים בנפרד. בזימון לכלי התקשורת נמסר כי שני האירועים הנפרדים ייערכו בקריה בתל אביב ויחלו בשעה 19:00.
גלנט היה הראשון שהודיע על הצהרה משלו, וכמה שעות לאחר מכן הודיע גם גנץ שיכנס מסיבת עיתונאים בקריה. זמן קצר לאחר מכן, הודיע גנץ על ביטול ההצהרה, ובסביבתו טענו כי מדובר היה בטעות אנוש.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יואב גלנט ובני גנץ
בנימין נתניהו, יואב גלנט ובני גנץ
גנץ וגלנט
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
יו"ר ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, אמר היום בפתח ישיבת סיעתו כי מדובר ב"אירוע הזוי". לדבריו, "היום באותו המקום, באותה השעה, שני שרים שחברים בקבינט המלחמה מכנסים מסיבת עיתונאים, כל אחד בנפרד. זה רק אומר שקבינט המלחמה הפך לקבינט פוליטיקה. בזמן שבאותו טנק יושבים מתנחל מיו"ש וקיבוצניק מהגליל, שני שרים באותו המקום נותנים שתי הצהרות בנפרד".
בתחילת המלחמה, נהגו כאמור גלנט וגנץ להופיע מול הציבור יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שחודש בלבד לאחר מכן כבר קיימו השלושה הצהרות נפרדות לתקשורת. בלשכות של השלושה הטילו את האחריות אחת על האחרת, אולם די ברור שהיחסים המעורערים בצמרת הדרג המדיני הובילו לפיצול.
בסוף דצמבר אף דווח כי שר הביטחון גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי גנץ סירבו לבקשת ראש הממשלה נתניהו להצטרף למסיבת עיתונאים שקיים בקריה בתל אביב.
אחרי שבועות ארוכים שבהם נמנעו מהופעות משותפות בתקשורת, התייצבו השלושה יחד לפגישה בחודש שעבר עם ראשי רשויות מהצפון. הרקע: אסון קריסת המבנים במרכז רצועת עזה שבו נפלו 21 לוחמי מילואים. השלושה אף פרסמו אז בהצהרתם הודעה משותפת: "אנחנו מרכינים ראש לזכר נופלינו, ועם זאת איננו לרגע מפסיקים לחתור ליעד שאין לו תחליף - השגת הניצחון המוחלט".