ארגון הטרור חיזבאללה הקפיד לשגר עשרות רקטות ליישובי הגליל לאורך כמעט כל יום הכיפורים. בצהרי היום (שבת) הירי התרחב גם לכרמל ולמפרץ חיפה עם יותר מ-35 שיגורים. בצומת מכר בכביש 85, מזרחית לעכו, נפצעו שני בני אדם באורח קל מהדף של פיצוץ רקטה.
בשעה 13:07 נשמעו לראשונה היום אזעקות בחיפה, נשר, עתלית ויישובים נוספים בחוף הכרמל וגם בקריות. צה"ל עדכן כי "חיל האוויר יירט בהצלחה שני שיגורים שחצו מלבנון". ב-15:17 נשמעו שוב אזעקות בקריות וגם בעכו - הפעם לפי צה"ל בעקבות כ-35 שיגורים מלבנון.
עוד קודם נשמעו אזעקות רבות בגליל המערבי ובאצבע הגליל, והבוקר גם בצפת, בגליל העליון ובגליל התחתון. במטח לגליל העליון, מוקדם יותר בצהריים, זוהו לפי צה"ל כ-30 שיגורים. חלקם יורטו, אך גם זוהו נפילות במרחב. לפי שעה לא נמסר על נפגעים בכלל האירועים מכניסת הצום.
2 צפייה בגלריה
נפילות רבות באזור משגב שבמרכז הגליל, דקות לפני כניסת הצום
נפילות רבות באזור משגב שבמרכז הגליל, דקות לפני כניסת הצום
נפילות רבות באזור משגב שבמרכז הגליל, דקות לפני כניסת הצום
(צילום: מולי כהן)
2 צפייה בגלריה
עשרות יירוטים בגליל המערבי
עשרות יירוטים בגליל המערבי
עשרות יירוטים בגליל המערבי לפני כניסת הצום
(צילום: נוריאל טריגובוף)
אמש התפוצץ בשטח פתוח בצפון רמת הגולן כטב"ם שלפי צה"ל חצה לישראל מסוריה. בנוסף, צה"ל מסר אמש כי שני כטב"מים חצו משטח לבנון והגיעו למרכז הארץ, אחד מהם יורט, השני פגע בדיור מוגן בהרצליה: "האירוע מתוחקר". בבוקר שאחרי נתלה דגל ישראל במבנה שנפגע. היום, מעט אחרי 14:00, עדכן דובר צה"ל כי חיל האוויר יירט עוד שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח הארץ מלבנון.
על החג המתוח בצפון בישרו שורה של מטחים בזה אחר זה, שכללו כ-120 רקטות ששוגרו לרחבי הגליל בשעה שלפני כניסת הצום. האזעקות נשמעו בין היתר בקריית אתא, בעכו, בצפת, בשפרעם, בנוף הגליל, בתל עדשים שבעמק יזרעאל, בטמרה, בראש פינה, בקריית שמונה, במטולה, ביישובי עמק החולה וגם בצפון הגולן. לא היו דיווחים על נפגעים או נזק, אולם תועדו יירוטים רבים וגם נפילות רבות בשטחים פתוחים.
פחות מחצי שעה לאחר כניסת הצום הודיע צה"ל כי מטוסי קרב תקפו מספר משגרים של חיזבאללה שמהם שוגרו הרקטות - אולם זמן קצר לאחר מכן כבר נשמעו שוב אזעקות בשלומי ובראש הנקרה, ובהמשך גם בקריית שמונה, מרגליות, משגב עם, מנרה וכפר גלעדי.
לפי צה"ל, זוהו שיגורים של כמה רקטות מלבנון שלא חצו לשטח ישראל. במהלך הלילה נשמעו אזעקות ביישובים רבים בגליל המערבי וגם בגדות שבעמק החולה.
הבוקר, מלבד צפת, ראש פינה, מחניים ואזור מירון, הירי התרחב גם למרר, טפחות, מסד ועילבון שבגליל התחתון - במקביל להמשך הירי לאצבע הגליל. לאחר האזעקות בגליל התחתון הודיע צה"ל כי שיגור אחד יורט בהצלחה, וגם לאחר הירי לאזור צפת הודיע הצבא כי זוהו מספר שיגורים שיורטו.
פורסם לראשונה: 13:30, 12.10.24