בעקבות ההסתה נגדה ברשתות החברתיות, ההפגנה מול ביתה והאיומים על חייה אחרי מעצר חיילי המילואים החשודים בהתעללות מינית במחבל נוחבה - תוגברה היום (שלישי) האבטחה על הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי.
ההפגנה מול ביתה של הפצ"רית, אמש
(צילום: ליאור שרון )

הפצ"רית היא מהמעטים בחברי פורום המטה הכללי שזוכים לאבטחה בכלל ובפרט בחודשים האחרונים, אך לגביה הסיבה נעוצה באיומים לפגוע בה מתוך ישראל על-ידי פעילים קיצונים, אחרי שאתמול כונתה בין השאר "בוגדת" במהלך ההתפרעויות בשדה תימן ובבתי הדין הצבאיים של הקריה המשפטית בבית ליד, שהתפתחו בעקבות מעצר חיילי המילואים.
אמש התקיימה הפגנה גם סמוך לביתה של הפצ"רית תומר-ירושלמי ברמת השרון. המשטרה נערכה במקום עם כוחות מתוגברים, ואמרה למפגינים להתרחק כמה מאות מטרים מהמקום. "באנו למחאה כדי לשמור על המדינה", אמר אחד המוחים. אחרים הוסיפו: "לא יקרה שנפגין מאחורי הבניין, לא מוכנים שירחיקו אותנו למקום שלא רואים. ליטפו קצת את הנוחבה, אלה שאנסו ורצחו, והפצ"רית חוקרת לוחמי צה"ל".
2 צפייה בגלריה
הפגנה מול בית הפצרי"ת יפעת תומר ירושלמי בעקבות מעצרם של תשעה לוחמים בחשד להתעללות במחבל נוחבה
הפגנה מול בית הפצרי"ת יפעת תומר ירושלמי בעקבות מעצרם של תשעה לוחמים בחשד להתעללות במחבל נוחבה
הפרקליטה הצבאית הראשית וההפגנות מול ביתה אמש
(צילום: דנה קופל, שרון צור)
מפגינה נוספת צעקה לעבר הפצ"רית: "מגינה על הנוחבות. בוגדת בעם ישראל, לא ניתן לך לישון, מגינה על נוחבות, את אישה ארורה. גלנט וכל צמרת הביטחון הארורה את לא שופטת ולא חוקרת, את כל מערכת הביטחון גלנט, הרצי, רונן בר". היא הוסיפה לעבר שוטר שהסיט אותה למקום מרוחק מהבית: "הקפלניסטים שנה שלמה סוגרים רחובות ואותנו סוג ב' שלכם מזיזים מהבית שלה".
אתמול בצהריים, עוד לפני פרוץ המהומות, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם ברשת X פוסט שבו כתב: ""הפצ"רית, תורידי את הידיים שלך מהמילואימניקים". גם ש"ס, ח"כ יולי אדלשטיין, חברי עוצמה יהודית והציונות הדתית ושורה ארוכה של ח"כים ושרים בליכוד הצטרפו למתקפות הללו.
בצה"ל היו המומים מהתנהלות המשטרה אתמול, וזעמו שבמשך שעות לא הוקפצו במכוון כוחות יס"מ או מג"ב לבסיס בית ליד - למרות האירועים הקשים שהתרחשו בשדה תימן לפני כן. הם טענו ל"יד רכה" כלפי המפגינים בשני המקרים.
המחאה בשדה תימן, אתמול
(צילום: הרצל יוסף, אילנה קוריאל)

גורמים במצ"ח טענו שהמשטרה "מאפשרת ביודעין" להתיר את דמם של גורמי החקירה בפרשה, ושל הפרקליטה הצבאית הראשית. לדבריהם, הפריצה שאפשרה המשטרה לבסיס היא חסרת תקדים - ועלולה לחזור על עצמה גם בהמשך. "חוץ מלעודד עוד מפגינים להגיע לפריצת הבסיסים, המשטרה עושה הכול כדי להקטין את האירוע החמור הזה", אמרו. "המשטרה אותתה לגורמי הצבא שדיברו עם מקביליהם לאורך היום -זה עניין צבאי, שחיילים יפתרו את הבעיה הזו".
זמן קצר לאחר שהתקבל אתמול מידע על אודות הפשיטה של שוטרי מצ"ח על הבסיס בנגב כדי לעכב לחקירה את החשודים במעשה סדום בנסיבות אינוס, הודיע יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין כי הוא יכנס את הוועדה בראשותו לצורך דיון דחוף בנושא "מעצר הלוחמים והתנהלות הפצ"רית והמשטרה הצבאית".
2 צפייה בגלריה
חבר הכנסת  איתמר בן גביר במליאת הכנסת
חבר הכנסת  איתמר בן גביר במליאת הכנסת
תקף את הפצ"רית לפני פרוץ המהומות. בן גביר
(צילום: שלו שלום )
הדיון החסוי בוועדת החוץ והביטחון התקיים הבוקר והיה כצפוי סוער במיוחד, והפצ"רית לא הגיעה אליו. בזה אחר זה ניצלו חברי כנסת מהקואליציה את רשות הדיבור כדי להטיח דברים קשים בנציגי צה"ל שהגיעו לדיון. אחד מנציגי הצבא הודה: כניסת שוטרי מצ"ח למחנה כשהם רעולי פנים הייתה טעות. במהלך הדיונים הבוקר הודו נציגי צה"ל כי אנשי הפרקליטות הצבאית התקשרו לעצורים עזתים ששוחררו מהכלא הישראלי כדי לשאול על תנאיהם בכלא ועל ההתנהגות כלפיהם מצד הסגל. הדברים עוררו סערה בקרב בכירים בימין.
ח"כ אדלשטיין אמר אחרי הדיון: "לצערי, הפצ"רית בחרה או הונחתה שלא להגיע לוועדה. אני מודיע כבר עכשיו כי נקיים דיון נוסף בו היא תידרש להופיע בפני הוועדה ולספק תשובות הולמות לגבי מדיניות החקירות. אני שמח שראש אכ"א פסק בצורה מהירה כי התנהלות הצבא בנושא זה לא הייתה נכונה ושמקרים דומים לא יישנו".