דובר צה"ל התיר הבוקר (שלישי) לפרסם את דבר נפילתם של שני חללי צה"ל בקרב בצפון רצועת עזה: סרן במיל' רותם יוסף לוי (24) מאורנית, סגן מפקד פלגה ביחידת יהל"ם; רב-סמל ראשון דניאל יעקב בן הרוש (31) מאלון, לוחם בגדוד 6551 בעוצבת חצי האש (551). בנוסף, שני לוחמים מגדוד 13 בחטיבת גולני נפצעו קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם. מ-7 באוקטובר נפלו במלחמה 463 חיילי צה"ל, 131 מהם מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.
2 צפייה בגלריה
סרן (במיל') רותם יוסף לוי ורס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש נפלו בקרבות בצפון הרצועה
סרן (במיל') רותם יוסף לוי ורס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש נפלו בקרבות בצפון הרצועה
מימין: סרן (במיל') רותם יוסף לוי ורס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש
המועצה המקומית אורנית פרסמה מודעת אבל: "קהילת ומועצת אורנית המומות וכואבות את נפילתו של סרן רותם לוי הי"ד, גיבור ישראל, ומשתתתפת בצערם הגדול והכבד של הוריו - מיכל ואסי, אשתו - שוהם, ואחיו - רועי, אדווה ונוגה".
דניאל, חברו של רותם, ספד: "הטוב ביותר שיש, הכי איכותי שיש, עם ישראל היפה, איזה ילד הלך לנו, נזכור אותך תמיד אחינו היקר. גיבור". יגאל, חבר נוסף, כתב: "ילד שהוא זהב. מנהיג, גיבור ישראל". אמיר, חבר נוסף של רותם, כתב: "היה בחור ואח קטן לתפארת מדינת ישראל. לא מאמין שאתה כבר לא איתנו. רותם חבר ואח יקר. תמיד תישאר אצלי בלב. הייתה חלק בלתי נפרד מהיישוב שבו גדלנו ומארגון האוהדים שכל כך אהב אותך". סרן לוי יובא למנוחות בשעה 15:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות לוחמי יחידת דובדבן
תיעוד מפעילות לוחמי יחידת דובדבן
לוחמי צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
מיכל, ידידתו של דניאל בן הרוש, ספדה: "אסון רודף אסון. דניאל בן הרוש, הבחור והנשמה והחיוך הרחב והיפה, ואהבת האדם, והעדינות, והסקרנות, נפל בעזה. הלב כואב ודואב. דניאל היה הענ"ק (עובד נוער קהילתי) של המושב הקטן שלנו. כך זכינו להכיר אותו. כולנו אהבנו אותו, ילדים והורים. היה אבא צעיר וגאה לבנו בן השנתיים. רק סיים לימודים בוינגייט והתחיל את דרכו המקצועית. עולם שלם שעוד חיכה לו. אישית היה לנו חיבור חם ושיחות רבות, ופשוט אהבתי את הבן אדם והנשמה הטובה שהיה. עצוב. יהי זכרו ברוך".
דני, חברו של דניאל, כתב: "לא יודע מה לכתוב עליך אח שלי, אני פשוט לא מעכל כי אני לא רוצה להאמין. כזה ילד טוב, מצחיק, חכם. היה בך הכול גיבור שלנו, כמה למדתי ממך, כמה תוכניות היה לנו, כמה עוד היה לנו לעבור ביחד. רק לפני יומיים הבטחת לי שהכול יהיה טוב וכשהכול ייגמר נשב לבירה.
"עכשיו אתה כבר לא איתנו, שמור עלינו מלמעלה דניאל. היית הלב שלנו בעבודה, עזרת לכל כך הרבה אנשים. תמיד דאגת שיהיה לכולם טוב ונעים בסביבתך. אני שונא את המשפט הזה אבל ה' לוקח את הכי טובים ואתה היית הכי טוב חד-משמעית. אני לא אשכח אותך אף פעם אח שלי גיבור שלנו. תודה לך על הכול ה' יקום דמך. נוח על משכבך בשלום".
הדר, אשתו של דניאל, ספדה בתחילת המלחמה לחברו הטוב לוחם סיירת מטכ"ל רב-סרן אמיר סקורי מירושלים שנפל בקרב: "בא לי שהשם שלך לא יהיה אחד מאלף. שהתמונה שלך לא תתנוסס בין מאות אחרות. בא לי שכולם יכירו וישמעו עליך. לא על אמיר החייל, הגיבור, הלוחם, אלא על אמיר חבר שלנו. האיש, האדם והנשמה שאתה. אמיר שגדל עם דניאל ברמת השרון. על החברות שלכם שלא תלויה בזמן ובמקום שהתחילה באור השחר, והמשיכה עם השנים".