1 צפייה בגלריה
ישראל אור בהארכת מעצרו בשלום תל אביב
ישראל אור בהארכת מעצרו בשלום תל אביב
חזר מחו"ל ונעצר. ישראל אור
(צילום: יריב כץ)
בית המשפט השלום בתל אביב האריך בצהריים (יום שני) בשבעה ימים את מעצרו של איש העסקים והיהלומן ישראל אור, שחשוד באונס, מעשה מגונה ואיומים. החקירה נגד אור החלה בחודש יולי לאחר שתשע נשים התלוננו כי פגע בהן מינית, אך אור עזב את הארץ בסמוך לשידור תחקיר תוכנית "חשיפה" בעניינו - ונעצר רק הבוקר עם שובו לישראל.
עורכי דינו של אור, יצחק גטניו וחיים איפרגן, טענו כי לאור לא הייתה כוונה לברוח מהארץ בעקבות החקירות. נציג המשטרה מנגד אמר כי "יש אינדיקציה שהוא ידע שמחפשים אותו כשעזב את הארץ מסיבותיו הוא".
ישראל אור בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)

לדברי נציג המשטרה, "אור נעצר בחשד לאירועים של בעילה שלא בהסכמה חופשית, מעשה מגונה, הטרדה באמצעות מתקן בזק ואיומים. מדובר במספר אירועים, ויש עוד תיקים נוספים של עבירות. החשוד שהה בחו"ל ונעצר בנתב"ג. בחקירה הוטחו בו חלק מהחשדות, יש חומרים רבים".
הסנגור טען שלפני כמה חודשים ביקש אור להגיע לחקירה, והמשטרה סירבה. "לא יודע למה הגיע היום", הדגיש נציג המשטרה. "ידענו אתמול את מועד ההגעה".
בנוסף טען הסנגור כי "ישראל אור נחקר בעבר במשטרת ישראל בחשד לתקיפה. הוא תמיד הגיע ושיתף פעולה". הוא טען כי אור נקי מעבר פלילי, ונעצר בעקבות כתבת טלוויזיה. לדבריו, אין אפשרות שאור ישבש את החקירה אם ישהה במעצר בית. "הוא מאמין שהוא נקי מכל רבב", הוסיף. "מדובר באדם אמיד שהבנות התאכזבו שעזב אותן. הן יצרו קשר אחת עם השנייה והעלילו עליו, בקטע של חתונה או תלונה. הוא שהה זמן רב בחו"ל עקב עסקים שיש לו ולא כי ניסה להתחמק".
השופטת מנגד לא התרשמה מדברי הסנגור, וקבעה: "אור חשוד בביצוע אינוס ובמעשים מגונים במספר רב של מתלוננות. בעקבות תוכנית הטלוויזיה, מיולי 2022 והלאה, הגיעו תלונות חדשות. בסמוך לכך עזב החשוד את הארץ". עם זאת, היא ציינה כי חרף צווי המעצר, אור לא התבקש להגיע לחקירה.
"מעיון בחומרי חקירה עולה כי קיים חשד סביר לביצוע המעשים, חלקם נגד בנות זוג וחלקם נגד מכרות", אמרה השופטת. "ישנן מאפיינים משותפים, כולל שימוש בחומרים משני תודעה. נוכח טיב החשדות וריבוי המתלוננות מתקיימת עילת מעצר מסוג מסוכנות, קיים גם חשש לשיבוש. בשלב זה איני רואה למקום לחלופת מעצר".