אביגדור ליברמן הוא האיש הנכון בעת הזו לכהן כראש ממשלת ישראל, אחרי שתחלוף הצרה המסוכנת ששמה בנימין נתניהו, משפחתו ושותפיו הקיצונים.
אל תטעו בו. ליברמן הוא ליברל אדוק שרוחש הרבה כבוד לדת ולמסורת. הוא איש ימין פרגמטי ועבורו כל מי שציוני – מיאיר (גולן) ועד יאיר (לפיד), הוא שותף ראוי, וגם בני וגדי ומיכאלי וגדעון ונפתלי. ישראל צריכה כיום ראש ממשלה שהוא ימין שפוי, לא שמאל, לא מרכז-שמאל, לא בני גנץ. נתניהו הוא לגמרי לא ימין, ומנגד - שומר נפשו ירחק מימין קיצוני כמו סמוטריץ' ובן-גביר. מי שיצביע לגנץ או למפלגות מרכז ושמאל – עלול להמליך את נתניהו. שייקח זאת בחשבון.
אני יודע שאחשד בניגוד עניינים. אין שום ניגוד ואין שום אינטרס חבוי. עבדתי עם פוליטיקאים רבים. עם ליברמן עבדתי בארבע מערכות הבחירות האחרונות - ורק בהן, לא ביניהן, גם לא כשכיהן כשר האוצר. איני חב לו דבר והוא לא לי. המאמר הזה מבטא את עמדתי האישית בלבד. למרות היכרותי וחברותי איתו, אני לא יודע אם ליברמן החליט עם עצמו האם להתמודד על ראשות הממשלה.
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: יובל חן)
חשוב להפנים - פוליטיקה היא מקצוע וכמו בכל מקצוע – אתה לא יכול להפציע מבחוץ ולזכות מיד במלוכה. בפוליטיקה הישראלית, תתפלאו, כולל בליכוד, יש אנשים מצוינים, אך אין כיום אף מבוגר אחראי, עקבי, חזק ומנוסה שמתאים לכהן כראש הממשלה כמו ליברמן. חוסנו, חוכמתו ויכולותיו עולים על אלו של כל פוליטיקאי אחר בעת הזו. הוא מֶנְטְשׁ אמיתי. מילה שלו היא באמת מילה.
אני מתקשה להבין את אלו הקוראים להחליף מיד את כל 120 חברי הכנסת ואת כל ראשי הצבא וכוחות וביטחון. נו באמת. ומי יחליף אותם? האם מוכר הלחמניות או רופאת השיניים שלי? המדינה לא משופעת בחלקי חילוף אנושיים. אף עובד זר, מסור ככל שיהיה, לא יכול להיות שר הפנים. עם זאת, יש בכנסת כמה שלא מסוגלים להחליף את התבונה של מוכר הלחמניות.
בפוליטיקה הישראלית, תתפלאו, כולל בליכוד, יש אנשים מצוינים, אך אין כיום אף מבוגר אחראי, עקבי, חזק ומנוסה שמתאים לכהן כראש הממשלה כמו ליברמן
הבחירות הבאות תגענה, מקווה שבהקדם. נכון להיום – 83% מהעם לא יצביע לנתניהו ולהערכתי המספר הזה יגדל. לפי הסקרים, הליכוד איבד קרוב למחצית מכוחו. אני ממליץ לליברמן, מכאן, לקבל החלטה, ואז להיערך, וברגע שהמצב במדינה יאפשר, להכריז: "להצלת המדינה שלי, אני מתמודד לראשונה בחיי על ראשות ממשלת ישראל".
התקשורת עוסקת לאחרונה בהתארגנות של יוסי כהן, נפתלי בנט וגדעון סער להקים גוש ימין שפוי כמשקל נגד לליכוד. שלושתם אנשים ראויים וברור שהמדינה חשובה להם.

יוסי, נפתלי וגדעון

את בנט אני מעריך ואף סבור שהיה ראש ממשלה טוב, אך בנט קצת "נשרף" פוליטית והוא חסר בייס פוליטי. בוגרים ומנוסים ממנו – למשל רבין, פרס וברק, כיהנו כשרים אחרי שהיו ראשי ממשלה. נכון לו לעשות כמותם. יוסי כהן, עם כל הכבוד, ויש כבוד לרקע המרשים שלו, טועה כשמתראיין כאילו היה בעל דוכן שווארמה שיודע שכל אייטם עוזר לו למכור יותר חמוצים, צריך להתנסות במקצוע הזה לפני שיאמין לאוהדים שלפיהם הוא האיש להחלפת נתניהו.
2 צפייה בגלריה
 יוסי כהן ראש המוסד לשעבר ומשמאלו תמי שלח  יו"ר אירגון האלמנות ויתומי צה"ל
 יוסי כהן ראש המוסד לשעבר ומשמאלו תמי שלח  יו"ר אירגון האלמנות ויתומי צה"ל
עוד לא קרע זוג נעליים. יוסי כהן
(צילום: עידו ארז)
בשפת הכדורגל - עליו לקרוע כמה זוגות נעליים לפני שברק בכר יאפשר לו לעלות בהרכב. גדעון סער, לעומת כהן, הוא פוליטיקאי משופשף ומנוסה אך אין לו כוח פוליטי משמעותי ואין שום התאמה בינו ובין ראשות ממשלה. ראוי אדם להביט לעיתים ביושר במראה ולהכיר בחולשותיו, כמו בחוזקותיו.
ודווקא האדם היחיד שמתאים בתקופה הכל כך סבוכה הזו לכהן כראש הממשלה במדינה כמו ישראל, שנלחמת על עצם קיומה, הוא אדם שאין אגדה אורבאנית שלא סופרה אודותיו. הגיעה העת להזים את כל הקשקשת השקרית המופצת נגדו כבר שנים כבלילת מילים חלולות:
מדובר בעולה חדש-ישן ממולדובה עם מבטא רוסי כבד, עם הבעת פנים קשוחה, יש מעטים שאפילו חשבו בעבר שהוא... מרגל רוסי, עם תדמית שקרית ומקוממת של מושחת, עם אמירות מיותרות שאמר פה ושם ועם טעות בהבנת הנקרא – שלו ושל הציבור – בכל הקשור ביחסו לציבור החרדי.
ליברמן, ציוני בדמו, אוהב את הציבור החרדי, אך רותח על מנהיגיו, מהרסיו. הוא היחיד – כמו רובנו - שלא יוותר על שוויון בנטל ושירות חובה לכולם, על לימודי ליבה, על "חיה ותן לחיות", כפי שהוא נוהג גם בביתו עם אלה, רעייתו הדתייה. מכאן אמירתו לפיה היחיד בפוליטיקה שאכל יותר לא כשר ממנו הוא נתניהו, אהוב המנהיגות החרדית החזירית (לא כשר) בראשות גפני וגולדקנופף.

תעודת יושר

אחרי שעבר 17 שנות תופת של חשדות וחקירות, אחרי שהוגש נגדו כתב אישום בהיותו שר החוץ – ובו ביום התפטר מתפקידו – ולבסוף יצא צח וזכאי, מגיעה לו, אם כבר, תעודת יושר. מספיק להאמין לבדיות שמנסים הביביסטים להדביק לו.
ובעניין התדמית והמבטא הרוסי. אני יודע ושומע רבים שאומרים שליברמן "אחלה גבר ומסכימים עם עמדותיו", אך לא מצביעים לו כי בתת-מודע שלהם הוא רוסי, לא משלהם. זה נורא בעיניי.
ליברמן כאן כבר 46 שנים. יותר צבר מרוב הישראלים. שימו רגע בצד את המבטא, זה ממש לא חשוב, ותקשיבו נטו לעברית המשובחת שבפיו. גם האנגלית שלו טובה. תיווכחו בידע המופלג שלו בתורה ובמסורת ישראל ובהיסטוריה העתיקה והמודרנית של העם היהודי והמדינה. כל אלו חשובים, אך בטלים מול השיקול הביטחוני, הקיומי.
חוץ מנתניהו, אביגדור ליברמן הוא הפוליטיקאי המנוסה והחזק ביותר בסביבה – הוא בדיוק מה שמדינת ישראל זקוקה לו כעת, פנימה והחוצה. הוא כיהן בכל תפקידי הליבה
חוץ מנתניהו, אביגדור ליברמן הוא הפוליטיקאי המנוסה והחזק ביותר בסביבה – הוא בדיוק מה שמדינת ישראל זקוקה לו כעת, פנימה והחוצה. הוא כיהן בכל תפקידי הליבה – שר ביטחון, שר חוץ, שר אוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובעוד מספר תפקידי שרים, והצטיין בכולם. את הכלכלה ששיקם כשר האוצר והוביל למצב מעולה שאין חולק עליו, סמוטריץ' המשיחי ממשיך להחריב, בגיבוי נתניהו. בהיותו שר התחבורה, ליברמן חילץ את פרויקט נתב"ג 2000 שהיה תקוע שנים, והפך לטרמינל 3.
בנוגע לאסון שבעה באוקטובר, על מי נסמוך אם לא על היחיד שכבר ב-2016 ושוב ב-2018 כשר הביטחון לא הסתפק בנתוני אמ"ן וביקש לראות בעיניו חומר מודיעיני גולמי – שגרם לו להגיע למסקנה הפוכה מזו של מומחי אמ"ן דאז, וכשהגיש מסמך מזעזע בן 11 עמודים לרה"מ נתניהו ולרמטכ"ל ולראש אמ"ן דאז, בו שרטט אחד לאחד את אירועי שבעה באוקטובר, קיבל כתף קרה מכולם. הקונספט התעוור מול המציאות, והמציאותי היחיד נחשד כהזוי. כך נדחה גם כאשר דרש לטפל בחמאס ולחסל את הנייה והשאר ולעצור את הכסף הקטארי, וכשלא נענו דרישותיו קם והתפטר.

ממי פארממי פארצילום: אילן ספירא
ישראל חייבת ראש ממשלה עם עמוד שדרה חזק, עם חוסן אישי, שמבין את משמעות היחסים עם ארה"ב, יחזק אותם, לא יאפשר להם להישרט, שיודע "לדבר ערבית" וימחיש שלישראל נולד בעל בית אמיתי.
ליברמן היה היחיד שידע והזהיר. אני בטוח שהוא גם האחד שמסוגל לשקם את חורבן נתניהו. אם ישכילו בנט, כהן, סער ועוד אנשים טובים לחבור אליו ולמפלגתו שכבר עתה, כשאינו מוגדר כקנדידט לרוה"מ, הכפילה את כוחה, יחד הם ינצחו ויובילו את ישראל מהתהום בו נמצאת לעתיד בטוח ומבטיח בביטחון, בכלכלה, בחברה וביחסי החוץ.


הכותב הוא יועץ אסטרטגי, פאר לוין תקשורת