3 צפייה בגלריה
הרופאה שהותקפה בידי מטופל בכללית באר יעקב
הרופאה שהותקפה בידי מטופל בכללית באר יעקב
הרופאה שהותקפה בידי מטופל בכללית באר יעקב
כפי שנחשף ב-ynet, הסתדרות הרופאים הודיעה אמש (שלישי) כי תפתח בתגובה לתקיפת רופאת המשפחה אתמול במרפאה בבאר יעקב בשביתה כללית בת יומיים, בימים חמישי ושישי. השביתה, כך נמסר, תחול בכל בתי החולים ומרפאות הקהילה. הרופאים יעבדו במהלך השביתה במתכונת שבת בלבד.
יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר בתום ישיבת מזכירות הארגון שבה הוחלט על המהלך: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד-משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כוח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".
פרופ' חגי חזר על דרישתו לתגבר גם את מערכי האבטחה במרפאות הקהילה, ולדבריו "היום התברר פעם נוספת שהצוותים הרפואיים חשופים לאלימות במערכת הבריאות כולה". אתמול נחשף כאמור ב-ynet על כוונת הרופאים להכריז על שביתה במחאה לתקיפת הרופאה, אך כעת הם הקדימו את ההכרזה ואת היקף המחאה מיום אחד ליומיים.
3 צפייה בגלריה
חשוד בתקיפת רופאה בבאר יעקב
חשוד בתקיפת רופאה בבאר יעקב
החשוד בתקיפת הרופאה בבאר יעקב
3 צפייה בגלריה
פרופ' ציון חגי
פרופ' ציון חגי
פרופ' ציון חגי
ההסתדרות, נזכיר, כבר הוציאה לפועל בחודש שעבר שביתה דומה, למשך יממה אחת, אחרי התקיפה של אנשי הצוות הרפואי בבית החולים הדסה. הרופאים דרשו בין היתר הצוות עמדות שיטור בכל בתי החולים בישראל, ובעקבות השביתה אישרה הממשלה מהלך שכזה. עלות המהלך מוערכת בכ-19 מיליון שקלים.
הרופאה, נזכיר, הותקפה במרפאה של קופת החולים כללית בבאר יעקב, על ידי מטופל שהתפרע כאשר ביקשה ממנו לצאת מחדרה. הוא הלם בה בראשה עם מוט מתכת, והיא לחצה על לחצן מצוקה. החשוד, תושב באר יעקב בשנות ה-30 לחייו, נעצר. המשטרה הודיעה כי תבקש היום מבית המשפט להאריך את מעצרו. הרופאה, שסובלת מלבד חבלה בראש גם משבר בידה, פונתה לבית החולים שיבא בתל השומר, שם מסרו כי מצבה קל.
התקיפה הזו מגיעה אחרי שורה של תקיפות של אנשי צוות רפואי, ועוררה זעם רב במערכת הבריאות, וכמעט כל גורם בה מיהר לפרסם גינוי לתקרית. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר: "המציאות הזו לא יכולה להימשך, האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו. אנו נעשה כל שניתן על מנת להגן על צוותי הרפואה, לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה".
פורסם לראשונה: 22:28, 14.06.22