שר הביטחון יואב גלנט וחבר קבינט המלחמה השר בני גנץ דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס הערב (שלישי) את הקבינט לדיון במבוי הסתום אליו נקלעה עסקת החטופים. כך נודע ל-ynet. הקבינט התכנס לאחרונה בשבת בלילה, ובינתיים נתניהו מסרב לדרישה.
2 צפייה בגלריה
 דרשו מראש הממשלה לכנס את הקבינט. גלנט, נתניהו וגנץ
 דרשו מראש הממשלה לכנס את הקבינט. גלנט, נתניהו וגנץ
דרשו מראש הממשלה לכנס את הקבינט. גלנט, נתניהו וגנץ
(צילום: EPA, יריב כץ, יאיר שגיא)
ביומיים האחרונים החלו גלנט וגנץ לדרוש כינוס נוסף, לאחר שבדיון האחרון של הקבינט דחה ראש הממשלה את הצעות צוות המשא ומתן - ואף הטיח בהם שהם לא יודעים כיצד לנהל מו"מ. השיחות כאמור נקלעו למבוי סתום, לאחר שחמאס דרש על-פי הדיווחים הפסקת אש של 12 שבועות. בתוך כך, בסביבתו של נתניהו מסרו כי הוא לא סירב, אלא הקדים למחר את הדיון שתוכנן ליום חמישי הקרוב. מנגד, גורמים בקבינט אמרו כי הדרישה התייחסה לכינוס דיון נוסף - ונדחתה בשל "אילוצי לו"ז" של רה"מ.
לאחר הדיון האחרון, שנערך כאמור ביום שבת, העידו שרים וחברי קבינט כי לתחושתם נתניהו לא רוצה עסקה - ו"אין על מה לדבר". מתיחות גדולה נרשמה בין נתניהו לבין צוות המשא ומתן, כשהראשון דחה את הרעיונות שהציגו חברי הצוות. בקבינט לעומת זאת נרשמה תמיכה בהצעות הצוות - אך נתניהו טען שהן יביאו לסיום המלחמה. "אתם לא יודעים לנהל משא ומתן עם החמאס שרק דוחה שוב ושוב את כל מה שהם מציעים", אמר נתניהו.
הפגנה לשחרור חטופים מול בית הנשיא בירושלים
(צילום: צור שיזף)

2 צפייה בגלריה
משפחות החטופים חוסמות את הכניסה לירושלים
משפחות החטופים חוסמות את הכניסה לירושלים
משפחות חטופים קוראות לשחרורם
(צילום: מירב כהן מור)
השר גדי איזנקוט מיהר לתקוף את ראש הממשלה, והאשים: "אתה מנהל מו"מ על שחרור החטופים כאילו זה המו"מ הקואליציוני". במהלך הכינוס הוסיף גנץ כי אם נתניהו לא מרוצה מהצוות עליו להחליפו, אך זה מיהר להשיב כי "אני לא מוכן לשום הצעה שתביא לסיום המלחמה".
גורמים שמעורים בדיון אמרו שהוא התנהל באופן לא פשוט סביב הנתיבים שיכולים להוביל לחזרה למו"מ, לאור המבוי הסתום. לדברי הגורמים, כל הנוכחים יצאו בתחושה שנתניהו פשוט לא רוצה עסקה. בכיר ישראלי אמר כי "עד אחרי רפיח לא יקרה כלום עם החטופים אלא אם יתרחש נס".
בתוך כך, היום פרסם הפרשן הבכיר של ה"וושינגטון פוסט" כי גורמים אמריקנים העריכו שהשיחות עשויות להתחדש בשבוע הקרוב, אך הבהיר: ייתכן כי ממשלתו של נתניהו תמנע גיבוש סופי של עסקה מול חמאס.