תיעוד: ניסיון יירוט בשמי דמשק

סוריה דיווחה הלילה (בין חמישי לשישי) כי הדי פיצוצים נשמעו באזור דמשק ומערכות ההגנה האווירית הסוריות פעלו נגד תקיפה באזור. סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה כי מדובר בתקיפה ישראלית. סוריה דיווחה על התקיפה לאחר חצות, סמוך לשעה 00:30.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי "התקיפה הישראלית השנייה בתוך 24 שעות" התרחשה מערבית לדמשק. כמה טילים של חיל האוויר הישראלי שוגרו לעבר בסיסים של צבא סוריה ואתרים של המיליציות האיראניות במקום. בתקיפה נפגע מחסן של אמצעי לחימה, והדי פיצוצים נשמעו באזור. מקור אופוזיציה אמר ל-ynet כי "הותקף מחסן ששימש את איראן באזור דמשק, יש פגיעה ודאית". מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו טיל אחד לפחות. במרכז ציינו כי "לפי שעה, אין דיווח על נפגעים בתקיפה".
גורם צבאי סורי מסר מאוחר יותר לתקשורת במדינה כי "בשעה 00:17 (שעון סוריה) תקפה ישראל מהאוויר מכיוון רמת הגולן יעד מסוים בפרברי דמשק, ומערכות ההגנה האווירית הסוריות ירטו בהצלחה חלק מהטילים". הגורם הוסיף כי לא היו נפגעים בתקיפה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה בסוריה
תיעוד התקיפה בסוריה
תיעוד התקיפה הלילה בסוריה

גם בלילה הקודם טענה סוריה שישראל תקפה באזור דמשק. לטענתה, מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד התקיפה ויירטו כמה מהטילים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, טען כי היו הרוגים בתקיפה.
לגבי התקיפה בלילה שבין רביעי לחמישי, מסר גורם צבאי סורי לתקשורת הממלכתית במדינה שהתקיפה התבצעה בשעה 01:20, ובמהלכה חיל האוויר הישראלי תקף יעדים באזור דמשק באמצעות כמה טילים שנורו מכיוון רמת הגולן. "מערכות ההגנה האווירית יירטו את הטילים והפילו חלק מהם", טען. "שני חיילים נפצעו בתקיפה, ונגרם נזק". לפי מרכז המעקב, היעד של התקיפה היה אתר של המיליציות האיראניות באזור כפר סוסא שבדמשק.